الشهر: مايو 2023
-
روايات رومانسيه
رواية ما تخبأه لنا اقدارنا الحلقه 14
الحلقه الرابعة عشر بعد مرور بضعة أشهر قليله في الجامعه وعلى طاوله يجلس عليها محمد واصدقائه روضه : محمد عاوزه اتكلم معاك شويه ممكن محمد بعد ان سكت قليلا : اتكلمي ياروضه مفيش حد وسطنا غريب روضه : لا يامحمد عاوزاك لوحدنا محمد : تمام اتفضلي، عن ازنكم ياجماعه، ثم توجه هو وروضه الي الطاوله المجاوره للطاوله التي يجلس عليها…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية ما تخبأه لنا اقدارنا الحلقه 13
الحلقه الثالثه عشر في منزل جمال محمد : اللي انت بتقوله ده كلام خطير ياجمال جمال : والعمل ياصاحبي محمد : العمل انك تستنى حنان تكلمك وتقولك ابوها فعلا عمل كده ولا لا، وكمان تديك سبب مقنع يخلي زياد يقولك ان ابوه مش في البيت وهو جوه قاطعهم صوت طرقات عاليه على الباب جمال : مين الحمار اللي بيخبط كده…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية ما تخبأه لنا اقدارنا الحلقه 12
الحلقه الثانية عشر والد روضه : الحقيقه انا عامل الحفله دي لسببين، بعد ان قام بإحضار محمد الي جوار روضه على الاستيدج ثم اكمل حديثه : السبب الأول أن روضه بنتي هيا ومحمد زميلها طلعو الأوائل على كلية الاعلام الفرقه الثالثه بدأت أصوات التصفيق والصافرات تعلو في المكان، ثم رفع يده لاخماد الصوت واكمل : السبب التاني هو اني أعلن…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه استدعاء ميت
عمرك سألت نفسك ليه الجاهل بيبقي منبوذ في أماكن كتير؟.. الجهل مش قراية وكتابة بس، الجهل في التفكير بس للأسف الجهل ده مؤذي بيوصل للحقد والحسد والتنمر.. بيخلي الشخص ده شايف نفسه صح وهو جاهل ومش فاهم اي حاجة.. طيب اي علاقة الكلام ده باستدعاء ميت … استدعاء ميت مبقتش شايف حاجة خالص.. كل الفلوس الي بملكها معملتش حاجة ليا..…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية ما تخبأه لنا اقدارنا الحلقه 11
الحلقه الحادية عشر تتفاجأ حنان بدخول اخوها زياد عليها دون أن يطرق الباب او يستأذن للدخول، اغلقت حنان الهاتف مسرعه ثم وجهت كلامها لزياد : انتا اذاي تدخل اوضتي من غير متستأذن تتفاجأ بصفعه قويه من زياد تسقط منها الهاتف على الأرض ويتهشم، وبدأ الدم يسيل من فمها.. حنان : ايه اللي بتعمله ده انتا اتجننت زياد : بقى هو…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية ما تخبأه اقدارنا الحلقه العاشره
الحلقه العاشره في صباح يوم جديد توجه الجميع الي الجامعه الي ان تقابل الكل في الكفتيريا الخاصه بالكليه امنيه : ها ياجمال مش ناوي تاخد خطوه كده انت وحنان ونفرح بيكم جمال وهو ينظر إلى حنان : والله يا امنيه انا نفسي النهارده قبل بكره بس انتي عارفه ان الظروف متسمحش ربت محمد علي كتف جمال : سيبها على الله…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية ما تخبأه اقدارنا الحلقه التاسعه
الحلقه التاسعه.. في منزل محمد جمال بحب : بقلك يامحمد انا عاوز أتقدم لحنان…. محمد بسخريه : تتقدم لحنان وانت ايد ورا وايد قدام وابوك بيصرف عليك جمال بغضب طفولي : يصرف عليك..!، ومن امتا ابويا بيصرف عليا يابتاع انت محمد : اهدا ياض كده وشك احمر كده ليه، طيب تعالي تتكلم براحه كده اعتبرني انا والد حنان وانت دخلت…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية ما تخبأه اقدارنا الحلقه الثامنه
الحلقه الثامنه.. بدأت الدموع تذرف من أعين محمد حتى ابتلت الرساله التي يقرأها ثم صرخ باعلي صوت :جويريااااااااااااااااا بدأ والده ووالدته في احتضانه وتهويناً لوجعه وتخفيفا لالامه بعدها بفتره ليست ببعيده قام محمد بالخروج من المستشفى وتم شفاءه على خير بعد التعافي التام دخل محمد الامتحانات وأتم امتحاناته، ولكن رفض والديه آن يتركاه وفضلوا ان يظلوا معه ليقوموا برعايته نظرا…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية ما تخبأه اقدارنا الحلقه السابعه
الحلقه السابعه ركض والد جويريه بسرعه الي الاستعلامات يسأل عن مكان ابنته، وبعد الوصل إلى غرفتها طمني يادكتور جويريه مالها.؟ انا ابقى والدها الطبيب بعد ان ربت على كتفه : والله مش عارف اقلك ايه بس يؤسفني اني أقلك ان بنتك ألكانسر بيهاجمها بشراسه لأنها تعرضت لنوبة زعل شديده قبل ميتم علاجها كلياً من المرض، ده حصل ازاي مش عارف…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه السادسه
الحلقه السادسه.. محمد : جمال انا عطشان انا هجيب عصير اجيبلك معايا جمال : ياريت الجو حر جدا النهارده محمد :طيب ثانيه هجيب من الكشك اللي هناك ده توجه محمد الي الكشك المقام بالجهه الاخري المقابله لهم إذ بسياره سوداء تأتي بكامل سرعتها جمال بأعلى صوت: محماااااااد حاسب حاسب آلي ان اصطدمت السياره بمحمد لتلقيه على بعد مايقارب الاربعه امتار…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه الخامسه
الحلقه الخامسه وقف محمد في زهول مما سمع وكأنه في حلم محمد موجهاً كلامه لضابط الشرطه : اقسم بالله انا لسه شايفها من ساعه، ثم قص على ضابط الشرطه الموقف من وقت رؤيتها الي تلك اللحظه التي يقف فيها امامه ضابط الشرطه : الكلام ده تقولو في النيابه للأسف يابني انا مقدرش افيدك بحاجه محمد : حسبي الله ونعم الوكيل،…
أكمل القراءة » -
قصص
الجواب الاخير
قعدت على الرصيف، حطيت وشي بين إيديا وسيبت نفسي، انهارت، عيطت، دموعي نزلت غصب عني في الشارع رغم إن انا عمري ما عملتها، لكن وقت ما كنت مداري وشي ودموعي ووانا في قمة انهياري، حسيت بإيد بتتحط على كتفي ومعاها سمعت صوت واحدة ست.. -هون على نفسك ياابني.. هون على نفسك ياحبيبي، العُمر مافيهوش كتير عشان نضيعه في الحُزن والعياط.…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه الرابعه
الحلقه الرابعه.. امنيه : حنان من الاخر كده جمال بيحبك من غير لف ولا دوران حنان بصدمه : يحبني انا امنيه : ايوه بيحبك ومن كتر خوفه انه يخسرك محبش يعترفلك بحبه لانو خايف يجاذف في انك تبعدي عنه ويبقى خسرك للأبد كصديقه بصي انا عارف ان الموضوع جه فجأه بس انا مبعرفش اذوق الكلام واوعديني متخسريش جمال كصديق لو…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه الثالثه
الحلقه الثالثه نظر محمد الي جويريه إذ بها مصفرة الوجه شاحبه تنظر له نظره لم يراها في عينيها من قبل وبدأت تلتقط أنفاسها بصعوبه الي ان سقطت بين يدى محمد في ذهول جميع الحضور، صرخ محمد بأعلى صوت جويرياااااااا وقبل ان يلتقط محمد أنفاسه حمل جويريه بين يديه مسرعا الي سيارتها ثم إلى أقرب مستشفى كان والد جويريه ووالدتها وكل…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه الحظاظة (كامله)
اوقات كتير لما بنسمع قصص وحكايات بتتكلم عن الأذى بسبب الأعمال، بنستغرب، بنمصمص شفايفنا ونقول ياااه.. ممكن حد يحصله كل ده بسبب حاجة احنا مش شايفنها ولا قادرين نلمسها؟!.. لا واوقات تانية بنخاف وبنقول الحمد لله، احنا مش مكان الشخص اللي أتذى.. عادي، بتحصل، ما احنا ياما سمعنا عن حكايات زي دي، لكن صدقوني، اللي شاف او سمع، غير اللي…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه الثانيه
الحلقه الثانيه بعد خروج جويريه تحولت ضحكه والدها الي انكسار ودموع شديده حتي وصلت لحد الاختناق سأله محمد مسرعاً : مالك ياعمي في ايه.؟ انت كنت كويس دلوقت ايه اللي حصل والد جويريه باعين منكسره وصوت خافت : يا محمد يابني انت ربنا بعتك ليا من السما علشان تنقذ بنتي من الموت.. ” ايه انا سمعت كلمة إنقاذ من الموت…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه الاولي
الحلقه الاولي في منزل صغير بالقاهره استيقظ محمد على صوت ثرثره من صديق طفولته جمال : قوم يامحمد هنتأخر على الجامعه محمد بصوت خافت واعين ناعسه : يابني لسه بدري، هو اللي يقعد معاك في مكان واحد هينام ليل ولا نهار جمال مازحاً: ههههههههه قوم طيب وبلاش كسل انا خلاص بقيت قدرك اللي مفيش منو مهرب، واتعود بقى اني هصحيك…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 29 و الاخير
الفصل الأخير(لا مكان له بحياتها ) في بيت اهل ميرا … -انا مش قادر اتكيف مع بعدك عني …مش قادر اعود نفسي انك خلاص مبقتيش في حياتي …احيانا بفكر أن ده كا*بوس بش*ع وهيخلص وهفتح عيني وأشوف أن ده كله محصلش وانك لسه معايا في بيتي يا ميرا …لكن بتصدم لما اصحي كل يوم واكتشف اني خس*رتك …انا مق*هور وبعاني…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 28
الفصل الثامن والعشرون(مفاجأة ) ابتسم الدكتور كريم بإنبهار لما شافها ..لبست فعلا الحجاب …الحجاب كان جميل عليها بشكل ومناسب للفستان الخوخي اللي لابساه ..اتاملها بشرود …حس ان وشها بينور فيه …ابتسامتها كانت ساطعة زي الشمس …فجأة ارتبك ونزل عينيه وابتسم وقال .. -مبروك .. ابتسمت بسعادة وقعدت علي الكرسي قدامه وقالت : -الله يبارك فيك يا دكتور …لما اخدت الخطوة…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 27
الفصل السابع والعشرون (حب لا شفاء منه) قدام قب*ر ام حور … كانت واقفة حور جمب نائل وهي بتترعش من الخوف والحزن …الدموع كانت بتنزل من عينيها وحاسه كأن حد بيعص*ر قلبها جوا صدرها …والذكريات كانت بتها*جهمها بطريقة صعبة …بس هي كانت بتقدر توقف الصوت اللي جواها واللي كان بيته*مها بإنها السبب في مو*ت والدتها …بعد العلاج النفسي الطويل اقتنعت…
أكمل القراءة »