الشهر: مايو 2023
-
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 25 و 26
الفصل الخامس والعشرون(بداية جديدة ) -انتِ بتغيري من رائد يا تمارا ؟! -قالها عمار وهو بيحاول يكتم ضحكته …بصتله تمارا بغضب وقالت: -ليه اغير منه إن شاء الله …ايه اللي انت بتقوله ده يا عمار وهغير ليه ؟! رفع حواجبه وهو بيغيظها وقال: -معرفش …يمكن عشان بحبه اكتر منك … وشه بهت وبصتله بزعل وغيرة وقالت: -انت فعلا بتحبه اكتر…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 23 و 24
الفصل الثالث والعشرون(ملعون بالعشق) مسح رائد دموعه وبص لعمار وقال: -فعلا أنا لازم اتعالج يا عمار …أنا مش طبيعي …وبعد ما خس*رتها حالتها هتبقي أس*وأ … هز عمار رأسه وهو بيطبطب عليه وقال: -قوم دلوقتي ارتاح . بصله رائد وقال وقلبه بيتع*صر من الا*لم : -تفتكر فيه امل حور ترجعلي … غمض عمار عينيه وهز رأسه وقال: -لا مفيش ……
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 20 و 21 و22
الفصل العشرون(كبرياء) -يا مدام حور لو سمحتي امشي من هنا كفاية كده !! قالها نشأت وهو متضايق …هزت حور رأسها وهي بتبكي وقالت: -لا مستحيل …مش هامشي الا مع نائل …رائد خط*فني وبدل ما تعا*قبوه بتعا*قبوا نائل … نفخ بضيق واخد الورقة من المحامي وقال : -مش دي امضتك؟!دي امضتك علي ورقة الجواز …وفيه شهود …يعني رسميا انتِ مراته …أنا…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه الافاعي
واخيرا أجازه بعد ضغط الشغل الفترة اللي فاتت أول لما المأمور عطاني أجازه تمانيه وأربعين ساعة ركبت العربية وانا في السكة كنت بفكر في حاجة واحده اني انام اخيرا بعد مراقبه وتفكير لمده شهرين هنام من غير ما أفكر ولا اكون خايف من ان في حاجة ممكن تحصل تبوظ القضية، مش عارف ازاي إنسان يقدر يعيش بين الناس وهو جواه…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 18 و 19
الفصل الثامن عشر(محطمة) كان عمار واقف برا ودموعه بتنزل بص*دمة …مش قادر يتجاوز اللي حصل من شوية …انه*يار رائد بالطريقة دي وج*ع قلبه وصدمه في نفس الوقت …هو كان عارف أنه هين*هار بسبب موت أمه بس متخيلش يكون انهي*اره بالشكل ده …رائد اتحول لإنسان مك*سور …شاف ملامح الك*سرة في عينيه … قرب نشأت من عمار اللي كان منه*ار وقال بكسوف:…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه الورده الحمراء (كامله)
“القصة مستوحاة من أحداث حقيقية” أنا معرفهاش، مش معرفة عميقة يعني، لكن حافظة ملامحها وصوتها كويس وأقدر كمان أقول شوية طباع عنها، زي إنها دايمًا مستعجلة، حركتها وخطوتها سريعة، بتجري كإن وراها أتوبيس هيفوتها لو ملحقتوش، ودودة لكن مش بتحب تعود الناس عليها، بتحب العلاقات تبقى سطحية، طريقتها رسمية جدًا لكن مش انطوائية ولا قليلة الذوق، مثلًا أول ما بتخبط…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 16 و 17
الفصل السادس عشر(عودة ) كانت نايمة علي السرير …عيونها مفتوحة وباصة للسقف ودموعها بتنزل …من امبارح وهي قاعدة بالشكل ده …لا اكلت ولا عملت أي حاجة …الأ*لم اللي في قلبها.كبير….كلمات عمر بتتردد في ودانها …وكلمة طالق بتح*رق قلبها …هو طلقها واتخلي عنها تماما …بس هي السبب …هي مش هتلومه علي اللي عمله هي اتصرفت بحقا*رة …دفنت راسها في المخدة وبدأت…
أكمل القراءة » -
قصص
حارة زينهم
حارة زينهم حاسس بحد بيجري ورايا، البيوت كلها باللون الأسود، الناس واقفه على أبواب البيوت مخضوضة، وأنا شامم ريحة كريهة، فضلت أجري بتلقائية، حاولت أهرب، لكن الشارع مابينتهيش، والناس حزنهم وخضتهم اتحولت.. اتحولت لأبتسامات وترحيب، وأنا دقات قلبي زادت، العرق كان زي النافورة في جسمي، في الأخر وقعت على الأرض، غمضت عيني من الخوف، كنت سامع صوت رقيق، شويه شويه…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 15
الفصل الخامس عشر(طلاق) -لو عايزة ارفع قض*ية خلع ممكن تساعديني يا تمارا ؟! قالتها ميرا لتمارا فجأة …كانت عيونها حمرا بسبب الدموع المحبوسة واللي رافضة تحررها وترتاح … سابت تمارا كوباية الشاي اللي في ايديها وقالت : -انتِ فعلا عايزة كده يا ميرا …عايزة تشح*ططي ابو عيالك في المحاكم … بلعت ميرا ريقها وقالت بصوت مخنوق: -انا قلبي محر*وق من…
أكمل القراءة » -
قصص
قارئة الفنجان
قارئة الفنجان ، قراية الفنجان اتشهرت دايمًا بالسحر، الشعوذة.. عرافة مثلًا، حاجات كده أو اساسيات للسيدة قارئة الفنجان، وده بيبقى موجود أكتر مع ست معدية الاربعين او الخمسين سنة، فلما أنا ياسمين أحمد، صاحبه الاتنين وعشرين سنة، قدرت إني اقراء الفنجان وبقت شغلة فرعية ليا بيني وبين صحابي، فده المُختلف في قصتي.. حاجه مرعبة مش كده! في الحقيقة هي ممكن…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 14
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 14 ( اختيار صعب) اتنفست سالي بتوتر …وفضل قلبها يدق بعن*ف وهي بتبصله وبتعيط …مكانتش مصدقة انه هيساعدها. …الانسان اللي اتخلت عنه في عز محنته دلوقتي بيمد ايديه عشان يساعدها في محنتها. …لأول مرة تحس بالخجل ده …حست انها بجد رخي*صة وهي شايفة انه متخلاش عنها زي ما عملت …رغم انها ك*سرته لكن اهو…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم ا كن يوما سجينتك الفصل 13
الفصل الثالث عشر(سر حور ) -ايه اللي انتي بتقوليه ده يا تمارا …انتِ واعية بتقولي ايه ؟! قالها وعروقه بدأت تنفر من الغ*ضب …بدأت الدموع تتجمع في عينيها وقالت: -انا اسفة في لحظة غبا*ء حسيت اني اهم من شغلك …ده غل*طي مش غل*طك … -الابتز*از العاطفي ده مش هينفع معايا يا تمارا … هزت رأسها وقالت: -عندك حق … بعدين…
أكمل القراءة » -
قصص
و بدات اللعنه
محدش يشتري حاجة اونلاين، محدش يعرف الحاجة دي حصلها ايه انا سمير ، عندي 27 سنة وعايش في الشقة لوحدي بعد وفاة ابويا وامي ، في يوم حبيت اشتري كنبة جديدة ولكن انا مكانش معايا فائض فلوس عشان اجيب الزيادات دي بس مع الوقت الكنبة القديمة خلاص شبه اتكسرت ؛ وطبعا انتوا عارفين قعدة التلفزيون والبلايستيشن لشاب وحيد زيي مهمة…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 12
الفصل الثاني عشر(وجه آخر ) تاني يوم فتح عمر عينيه …وافتكر خنا*قته مع ميرا …كان متضايق من نفسه أنه حتي مفكرش يصالحها ونام علطول وسابها بتبكي …فوق ما هو غلط في حقها بشكل بش*ع لما اتجوز عليها في السر بيعاملها بالشكل البش*ع ده …مش قادر يصدق أنه بقا منح*ط للدرجادي …حط أيده علي وشه وهو متضايق …مش عارف بأي وش…
أكمل القراءة » -
قصص
مسحراتي الكفر
المسحراتي. القاهرة ١٩٧٠.. ياما، ياما، المسحراتي معدي أهو قرب خالص أهو، أنا نازل.. _فين ياولدي، مافيش حاجة ياأحمد ماتطلعشي ياولدي، أنت ياولا!! الواد راح فين؟ واد ياحماده! إنت ياولا!! بعد يومين.. _برده ماظهرش يابو احمد؟ _لأ ياأم أحمد ماظهرش، بس الحكومة وشيخ الحارة والناس كلها بتدور وهنلاقيه ان شاء الله.. _يارب ياخويا ياارب، ياارب، يارب ياولدي ترجعلي.. بعد مرور سنتين..…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 11
الفصل الحادي عشر (الوجه الاخر ) وشه بهت وهو بيسمعها …للحظات حس بالتشتت بس بعدها بدأت عينيه تلمع بقس*وة وقال: -الف سلامة عليكِ. وبعدين مشي بسرعة …رفض انه يفكر اصلا في كلامها …حور دلوقتي هي الاهم …بعدين هو اصلا مش مصدقها … كانت سالي بتبصله بصدمة ودموعها بتنزل …هو اتخلي عنها في أسو*أ فترة في حياتها …قعدت علي الأرض وطلعت…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه عم جاد
قصه عم جاد ، احب اعرف متابعيننا الجدد على عم جاد الله يرحمه . عم جاد عامل مقابر “تُربىٍ” ابا عن جد , رجل شديد فى الحق يعرف رينا ،اتعلمت منه كتير كمان وثقت تجارب حقيقيه كتير كان هو السبب انى اعرفها عم جاد اشتغل فى المهنه دى من اكتر من ٣٠ سنه ، وهو الشخص القائم على الدفن وكمان…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل العاشر
الفصل العاشر(من أجلك) -نورا اختي حكيتلي عنك كتير يا منال قالت أنك شاطرة اووي وهتعرفي تساعديني .. قالتها ميرا بلطف وهي بتشرب النسكافية بتاعها…كانت لابسة قميص قطني وبنطلون برمودا …وبالها رايق جدا … ابتسمت منال واللي كانت تقريبا عندها تمنتاشر سنة وقالت: -انا بشكر ابلة نورا انها رشحتني ليكي …خصوصا اني محتاجة الشغل بشكل يائس .. كانت بتفرك منال ايديها…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه ذات الرداء الاسود
كانت ليله جميله وهاديه.. الولاد ناموا بدرى واخيرا هقعد رايق . يومى مشغول جدا ..بقوم بدور الاب والام بعد موت مراتى اثناء ولادة ابنى الصغير ، من شغلى لشغل البيت وأكل الاطفال وغسيلهم . بعد موت مراتى مقدرتش اعيش فى بيتنا القديم وانتقلت لمكان جديد ، معرفش فيه حد. الطبيب النفسى نصحنى بكده علشان ابدأ صفحه جديده فى حياتى ،…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل التاسع
الفصل التاسع (ماكر) كان قاعد بيشرب سيجارته بهدوء وهي بتبكي …كانت بتبكي بعن*ف من وقت ما قفل مع نائل …علي الرغم الهدوء اللي كان ظاهر عليه بس كان فيه عوا*صف جواه …اتصاله بنائل مش اداله الرضا اللي هو عايزه بالعكس حس بالقه*ر اكتر وهو بيشوف حبها الظاهر ليه ..وبيقول لنفسه أن الحب ده ملكه هو وبس …مكانش مفروض يغفل عنها…
أكمل القراءة »