الشهر: سبتمبر 2023
-
روايات شيقه
رواية عروس رغما عنها الفصل السابع
الفصل السابع(سجين الماضي) نهضت مرام ووجهها محمر من الاحراج والغضب ..ولكن بسرعة استعادت برودها بينما تغ*لي من الداخل ….كانت فعلا غاضبة ومجر*وحة …تشعر وكان أحدهم طعنها بسكين في قلبها …تخلص ادم من صدمته ونهض …اقتربت مرام منه بسرعة وهمست : -اهدي يا آدم … كانت خائفة أن يته*ور شقيقها …تعرف انها تعني لادم الكثير ولن يحتمل أن يهي*نها أحد ولكن…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية عروس رغما عنها الفصل السادس
الفصل السادس(أهل الحب صحيح مساكين) للحظات لم يستوعب جابر ما قاله آدم …لم يدخل عقله من الأساس وقال ذاهلا: -معلش ممكن تعيد كلامك …انت بتقول ايه ؟!! اقترب ادم وعينيه الزرقاء تبرق بشدة وقال: -هكرر عرضي تاني تعتذر لأمي قدام الكل هتجوز حفيدتك ومش عايز منك مليم غير كده شوف حد غيري …دي كلمتي يا جابر عزام وده طلبي اللي…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية عروس رغما عنها الفصل الخامس
الفصل الخامس(طلب صادم ) -هدي نفسك …هدي نفسك دي مجرد عيلة صغيرة يا مروان …ايه مش هتقدر عليها ولا ايه ؟! قالها مروان وهو يسير ذهابا وإيابا أمام جامعتها …لقد استيقظ علي غير العادة الساعة السادسة صباحا واتي الي هنا دون أن يتناول إفطاره حتي …والساعة قاربت علي العاشرة والنصف وهي لم تأتي حتي الآن ..شعر مروان بالجوع يقرص معدته…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية عروسا رغما عنها الفصل الرابع
الفصل الرابع(عرض) وقف لعدة لحظات وهو ينظر إليه بصدمة …شعر أنه بحلم غريب …فها هو الرجل الذي د*مر حياته بالكامل يقف أمامه وهو يدعي الحب!!!كان آدم يش*تعل غضبا بداخله ..الحزن والغضب ممتزجان معا بداخله …شعر بغضب لم يشعر به من قبل …كان لا يصدق وقا*حته …كيف يأتي بعد كل تلك السنوات إليه …كيف يتجرأ ويأتي هنا ؟!الا يكفي ما فعله…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية عروس رغما عنها الفصل الثالث
الفصل الثالث (قرار) اوقفت سيارتها امام الفيلا…عينيها منتفخة من البكاء وشفتيها ترتعش …ما زالت تحت تأثير صدمة ما حدث انها خسرت كل شئ …كل شئ حرفيا ….اغمضت عينيها ودموعها تنساب علي خدها …وضعت كفها علي فمها وهي تبكي بعنف….شعرت ان الحياة تضيق بها …لا تعرف ماذا تفعل في تلك الكارثة وكيف تتصرف…جدها لو عرف سوف يقت*لها بكل تأكيد….لا تصدق انها…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية عروس رغما عنها الفصل الثاني
الفصل الثاني(الفخ) شعرت كأن الهواء ينسحب من رئتيها لكنها رفضت أن تظهر كم أن سامر جر*حها بل أعطته ابتسامة واسعة وقالت: -مبروك فرحت عشانكم امتي الفرح ؟! سعادتها كانت لا تصدق وهي تري الصدمة علي وجهه ..كان يظن أنها ست*نهار أمامه …حسنا هو لم يعرفها بعد …فإنه*يارها من الاشياء المحرمة إظهارها أمام أي أحد …كونها باردة لا تظهر مشاعرها ليس…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية عروس رغما عنها الفصل الاول
الفصل الأول (طلاق) بعد مرور عشرين عام .. …. -البنت اطلقت قبل الفرح يا ادم …الك*لب سامر طلقها في كتب الكتاب طلع وا*طي وموقفش جمبها في محنتها … نظر ادم الي والدته …وجهه بدون اي انفعال ملحوظ لكن داخله يحت*رق…مرام المسكينة لابد انها تعاني بقوة بسبب ما حدث …بعد ذلك الحادث والذي تسبب في عرج بسيط في ساقها ..عرج لا…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه سرداب الموت (كامله)
سرداب الموت (الدم الملكي) الجزء الاول _ أنت واخدني على فين بس يا محسن؟ _ هفرجك الارض الجديدة بتاعتي يا حسن _ أنت اشتريت أرض.. ألف مبروك يا أخويا _ في ريحة وحشة اوي يا حسن.. أنت شامم _ اه فعلاً في ريحة وحشة.. بس اي مصدرها؟ _ الريحة جاية من الارض اللي جنبنا دي _ ده في شوال مرمي…
أكمل القراءة » -
روايات كاملة
قصه ليله في المشرحة
ليلة في المشرحة .. أنا بشتغل في فرز الجثث، ممكن تكون الشغلانة دي جديدة عليك وأول مرة تسمع عنها، باختصار فيه جثث كتير بتيجي عندنا ومنها بيكون غير معروفة الهوية، يعني لا معاها بطاقة ولا تليفون ولا أي حاجه نعرف صاحبها من خلالها، وأحسن جثة بتيجي بتكون عبارة عن قطعتين باقي الجثث فيه بيكون تلاتة وخمسة لحد ما خيالك يسمحلك،…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه عقد جدتي
“”عُقد جدتي”” قررت إنشاء فرقة موسيقية للروك مع بعض زملائي من المدرسة، وعلى الرغم من أننا لسنا موسيقيين جيدين، إلا أننا حصلنا على دعم كبير من عائلاتنا وأصدقائنا، لذا بدأوا يدعونا للعزف في بعض المطاعم وبعض الفعاليات الخيرية. تدرجت شهرة الفرقة تدريجياً وقمنا بأولى عروضنا خارج المدينة، كل شيء كان يسير بسلاسة حتى ذلك اليوم الغامض، حيث اقترب رجل منا…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه شيطان عمتي
” يوسف ..عمتك جاية كمان ساعة عشان تقعد معاك عشان كده لو سمحت مش عايزة اى ازعاج لحد ما تمشى “ ديه كانت اخر كلمة قالتها لى امى قبل ما تمشى و تسيب البيت عشان عندها شغل كتير و مش هترجع الا بالليل خالص ..كنت مضايق جدا منها ..هى متعودة انها تجيب عمتى تقعد معايا كجليسة اطفال لحد ما ترجع…
أكمل القراءة »