السنة: 2024

  • روايات خليجية

    رواية وصية حقد الفصل 22

    رواية وصية حقد الفصل 22 دخلت ام طارق علي همايل اللي ما نامت من امس وقفت قدامها _ انا قلتلك ترجيه عشان تخرجين من هذا البيت عشان تخرجين من حياه هاذي العايله بس انتي باي حق وافقتي انك تاخذينه انتي مجنونه همايل ناظرتها وهي مفجوعه وين الانسانه اللي كانت معها وتساعدها ام طارق _ خربتي فرحتي بولدي ولدي الكبير يتزوج…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية تعافيت بك الفصل 16

    رواية تعافيت بك الفصل 16 “الفصل السادس عشر” “رواية تَعَافَيْتُ بِكَ” __________ “لا تسأليني لماذا أنتِ، فأنتِ إختيار القلب” __________ هل يمكن أن تعطينا الحياة ما نريد دون أي مجهود يصدر منا؟ هل كل ما يدور بالعقل من أحلام يتم تحقيقه في الواقع، كيف يأتي من يتقبلك كما أنتَ حتى وإن كان لا يعلم عنك شيئًا، كل هذه الأسئلة كانت…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية نوفيلا اللهب و الفراشة الفصل السابع 7

    رواية نوفيلا اللهب و الفراشة الفصل السابع 7 تميم بخوف……روان فوقى روان اصحى يا نور عينىبعد محاولات افاقتها استعادت روان وعيها ولكنها دخلت فى نوبة بكاء شديدةتميم…..بالله عليكى اهدى ومتعيطيش انا مبستحملش اشوف دموعكروان ببكاء …..اخدوا منى يوسف اخدوا منى ابنى يا تميم انا عايزة ابنى انا لو جرالة حاجة انا هموتتميم…..بعد الشر عليكى يا عمرى صدقينى انا هرجعهولك متقلقيش…

    أكمل القراءة »
  • روايات خليجية

    رواية وصية حقد الفصل 21

    لكن ان ما رجع كامل وش اسوي ولا شي يزيدون المبلغ خمسين الف ويعطوني مهله اخيره اسبوع زياده الله يجيب العواقب سليمه بغيب قرار نهائي انا في الحالتين مو فاهمه والتلخيص هو اللي يحل الموضوع وخاصه اليوم ابغى اغيب امس .. وش صار بامس ما ابغى اذكر زين ان البواب هو اللي شالني للغرفه الخارجيه وفاطمه هي اللي ساعدتني وسلطان…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية تعافيت بك الفصل 15

    رواية تعافيت بك الفصل 15 “الفصل الخامس عشر” “رواية تَعَافَيْتُ بِكَ” _____________ أن نكتُب في نِهاية سُطورنا أننا نِلنا مَا صبرنا لأجلهِ، _____________ من أكثر ما يُعيق حركة الإنسان و تحركه هو الخذلان، فتصبح كأنك كطيرٍ كان يتمتع بالحرية ثم وقع في بئرٍ عميق، هكذا شعر الجميع بعد بيت الشِعر الذي ألقاهُ عامر على مسامعهم، فقط خذلان، فأصيب جميعهم بجحوظ…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية نوفيلا اللهب و الفراشة الفصل السادس

    تميم……عرفتوا ايه عنهاالحارس…….. حضرتك مدام روان كانت فى دبى الخمس سنين اللى فاتوا ورجعت من شهرين بستميم…..كانت بتعمل ايه فى دبى وكانت مع مينالحارس…..كانت مسافرة مع رجل اعمال اسمه أمجد الشريف اللى هى ورثتوا هى وابنها كان ليه شركة هناك بس اتوفى من سنةتميم…..لما اتوفى من سنة قعدت هناك ليه بعد ما ماتالحارس….هى اللى كانت بدير شغله بستميم….بس ايه فى…

    أكمل القراءة »
  • روايات كاملة

    رواية نور الروح الفصل 12

    رواية نور الروح الفصل 12 (نفس المكان من تاني) نوفمبر 2017 (محمود ونور)  بعد إنتهاء عيد ميلاد نور الصغيرة ذهب محمود مسرعا لكي يأخذ نور وابنها من المستشفي تحت منزل نور في سيارة محمود نور : شكراً يا محمود تعبتك . محمود: أنا اللي شكراً يا نور . نور: بتشكرني علي إيه إنت اللي تعبان معايا من أول اليوم وجيت…

    أكمل القراءة »
  • روايات خليجية

    رواية وصية حقد الفصل 20

    سلمى عصب وسكت لكن الشباب كانوا يبون يعاندون ولا كأنهم خايفين من الشرطه ولا أي شي المهم عدت ثلاث اشارات والعيال ما زالوا قدام السياره دانه _يا عم قلهم يروحون ممكن يسمعون ابوسلمى فتح الدريشه _ لو سمحتوا ممكن تروحون (البنات استغربواكان خايف جدا) الي يسوق سيارة البورش فتح الدريشه بعد _ ما ابي اسمع صوتك لما ابي اتحرك بأتحرك…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية تعافيت بك الفصل 14

    “الفصل الرابع عشر” “رواية تَعَافَيْتُ بِكَ” ________________ سَيَرْزُقُكَ اللَّهُ مَنْ تَرَى وَجْهَكَ فِي لُمْعَةِ عَيْنَيْهِ حِينَمَا يَرَاكَ ________________ قد تظن أن هناك نجم لم يكتب من حظك، ولكنك لاتدري لعلك موعود بالقمر، هكذا كانت تظن وهي تتلمس الخواتم، نظرت له مرة أخرى رأت في أعينه لمعة غريبة لا تخرج سوى من قلب محب، أما عن العبارة التي كتبها بداخل العلبة…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية نوفيلا اللهب و الفراشة الفصل الخامس

    رواية نوفيلا اللهب و الفراشة الفصل الخامس تميم……انتى طالقروان بصدمة……ايه انتى بتطلقنى كمان يا تميمتميم…..هو ده اللي مفروض يحصل ومتخافيش انا برضو هأمنلك مستقبلك روان…..تأمنلى مستقبلىتميم……ايوة هخليكى تقعدى فى شقة كويسة وهحطلك مبلغ محترم فى البنك لو حبيتى تعملى مشروعوضعت يدها على أذنيها فهى لا تريد سماع المزيد من اهانته ليهاروان…..شكرا يا تميم باشا انت اخدت اللى انت عاوزه بس…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية نوفيلا اللهب و الفراشة الفصل الثالث

    روان…. وأنا هقعد هنا بصفتى ايه ان شاء اللهتميم…… بصفتك مراتىروان بصدمة…….بتقول ايهتميم…..بقولك هتبقى مراتى يعنى هنتجوزروان…..ومين قالك انى موافقة لاء طبعاتميم…..مفيش حل تانى والا هتلاقى نفسك فى موقف لا تحسدى عليهقال هذا الكلام ثم خرج من الغرفة مثلما دخلسيدرا……انتى فعلا لازم توافقى لان فايز واحد معندوش اخلاق ولا أدبروان…..انا ايه ياربى بس اللى ورطنى الورطة السودة دىسيدرا…..انا بجد مش…

    أكمل القراءة »
  • روايات خليجية

    رواية وصية حقد الفصل 19

    زيد فكه اهتز شكله معصب مره هيوف اعجبها الوضع وبغتهم يتضاربون ما عليها منهم بس عرفت انها لازم تهدي الوضع هيوف وهي تبغى ترد زيد لموضوعها _ زيد ارجوك قولي من اللي يلخص زيد وهو يناظرها بهدوء وابتسم _ انا انا اللي لخصتلك ومستعد الخصلك كل محاضراتك هيوف _ معقوله انت مبدع لذي الدرجه من اللي علمك سلطان بسخريه ضمنيه…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية تعافيت بك الفصل 13

    “الفصل الثالث عشر” “رواية تَعَافَيْتُ بِكَ” _______________ حتى وإن كانت المعركة صعبة سأتحمل لأجلك..لأنكِ تستحقين _______________ وفي اليوم التالي أخبر «ياسين» عائلته بموافقة «خديجة» على عقد القران وسط فرحتهم العارمة بإبنهم الوحيد كانت«زُهرة» سعيدة للغاية ووجهها مُبتهج، وتم الاتصال بين والد «ياسين» و والد«خديجة» على أن يتم الإتفاق الرسمي في منتصف الأسبوع، تحدث «ياسين» مع أصدقائه لكي يتقابل معهم في…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية نوفيلا اللهب و الفراشة الفصل الرابع

    تميم……..ده جنانثم دفعها بعيدا عنه وقام وسار ببطءروان……فى ايه مالكنظر اليها بنفاذ صبر من خلف ظهره ثم قال بعنفتميم…..روان متبقيش ساذجة للدرجة دى انتى عارفة فى ايه انتى عارفة انتى عملتى فيا ايهروان…..انا عارفة انت عملت فيا ايهاستدار اليها ونظر اليها بضيقتميم بعنف…..مكنش لازم تيجى هنا ولا تعملى اللى عملتيه دهاحسن تخرجى من هنا دلوقتىحملقت فيه روان غير مصدقة لم…

    أكمل القراءة »
  • روايات خليجية

    رواية وصية حقد الفصل 18

    رواية وصية حقد الفصل 18 وقفوا عن باب بيتها سابقا بيته حاليا نزلت وتفاجاءت يوم شافته نزل معها معقوله كان رايح بالسياره بس عشانها طارق وهو فاهم وش هي تفكر فيه _ بعدني جاي من الشغل جبتك في طريقي دخلت البيت وحست بالخزي وهي تشوف امه واخته قدامها ومعهم وحده ما تعرفها بس شكلها اخت علي لانها تشبهه طارق تجاهلهم…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية تعافيت بك الفصل 12

    رواية تعافيت بك الفصل 12 رواية تَعَافَيْتُ بِكَ” ‏مـن لـم يزُرنا والديارُ مُخيفـةٌ لا مرحباً بهِ والديارُ أمانُ .. _______________ وقعت الجملة على الجميع كوقع الصاعقة، أما «خديجة» جحظت عيناها للخارج من طلب«ياسين» وكل ما يدور برأسها هل ما طلبه صحيح؟ هل يريد عقد قران بتلك السهولة من خلال رؤيتها مرات قليلة إن وضعت في حد التعبير أن هذه تعتبر…

    أكمل القراءة »
  • قصص

    قصة رعب

    قصة رعب مراتي ماتت بعد سنة من جوازنا.. كانت صدمة عمري اللي لحد النهاردة مش قادر اتخطاها ولا أعديها، كأن الحياة وقفت بموتها وخصوصًا إني فضلت طول عمري احبها، وبعد ما اتجوزتها وقولت كل حاجة بقت تمام وحققت حلم عمري، ماتت وفارقتني وسابتني لوحدي بتعذ.ب في بعدها عني، لكن كل ما افتكر العذاب اللي عاشته في السنة دي بقول انها…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية تعافيت بك الفصل 11

    “الفصل الحادي عشر” “رواية تَعَافَيْتُ بِكَ” _________________ كَالشمس و القَمرُ دائمًا يُقرنان في الحديثِ كأنَّهما وَجْهان لذاتِ العُملة إلا أنهُما لا يلتقيان و هكذا نَحنُ. _________________ في عيادة الطبيبة النفسية كان «ياسين» ينظر أمامه ولم يتحدث بحرفٍ واحد، نظر«وليد» لها وهو يحرك رأسه بيأسٍ وكأنه فقد الأمل في التو واللحظة، أخرج «ياسين» زفيرًا قويًا ثم قال بإبتسامة رُسمت على وجهه:…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية نوفيلا اللهب و الفراشة الفصل الثاني

    الجزء الثانىروان …..هو ايه اللى بيحصل يا اخوانا ما تفهمونى انتوا مين وهى مين طب انا مين وايه اللى جبنى هناسيدرا…..اهدى يا روان انتى فى امان متخافيشروان……..مخافش انتى بتحضنى الراجل اللى خاطفنا وبتقوليلى ما تخافيشتميم…..خاطفكم ازاى يعنىروان……مش رجالتك اللى جابونا هنا غصب يبقى خاطفناتميم…..وانا هخطفك اعمل بيكى ايه ان شاء اللهروان……انا عارفة بقى اسأل نفسكسيدرا……خلاص يا روان قولتلك متخافيشروان…..ما انا…

    أكمل القراءة »
  • قصص

    قصة جلب اسود

    قصة جلب اسود مَكُنتش عارفة أتصرَّف ازّاي وأنا لوَحدي؛ مَنظر الدَّم وهو نازِل من إيدي زوِّد الخوف اللي جوّايا، كُل تَفكيري كان في إنّي أوقَّف النزيف، مسِكت قُماشة المَطبخ وقفلت عليها كَف إيدي بكُل قوّتي، خَرَجت وجِسمي كان بدأ يِبرَد بسبب الدَّم اللي نزفته، حَسّيت بِرعشَة وأنا بَتحرَّك، وكُنت عارفة إن الجَرح اللي في إيدي لازِم يتخيَّط. ولأنّي عايشة لوحدي…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى