السنة: 2025
-
روايات رومانسيه
رواية مجنونة قلبي الفصل 12
رواية مجنونة قلبي الفصل 12 نظر فهد لتلك التي طرقت جملتها معلقة في الهواء وجدها متسعة العينين يملئهما الخوف فنظر في الاتجاه الذي تنظر إليه فوجده كلب مخيف يقترب منهم فقال في نفسه: مفيش فايدة فيها انا شكلي وقعت في حب طفلة لحظة …بقى انا فهد اقع في الحب و في مين في طفلة و مجنونة كمان فاق من حديثه…
أكمل القراءة » -
قصص
قصة الارواح الشريره
قصة الارواح الشريره في قرية نائية، كان هناك قصر كبير ومهجور. الناس يتجنبونه خوفًا من الأرواح الشريرة التي يعتقدون أنها تسكنه. كان هناك شاب اسمه عمر، يدرس الأدب في الجامعة، وكان يبحث عن مصدر إلهام لكتابته القادمة. في ليلة ممطرة، قرر عمر زيارة القصر المهجور. عندما دخل، وجد بابًا مخفيًا وراء السجاد. فتحه، ووجد غرفة مظلمة مع صورة لشخص غامض.…
أكمل القراءة » -
قصص
قصة مندل قمر
“القصة مستوحاة من أحداث حقيقية” إيه التوتر ده ! مش ممكن، “نائل” لازمله مصحة نفسية، أنا مكنتش عارف إن الوضع وصل لكده، ده طلع مش بيحبها، ده مهووس بيها… لقيته جي عليا وأنا واقف بسقف ومهيص مع باقي المعازيم وبيشدني… -أنا حاسس إن في حاجة حصلت لنجوى! كانت قدامي من شوية وبعدين اختفت، في ثانية، مش طبيعي، كإنها ملهاش وجود……
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية مجنونة قلبي الفصل 11
كان يوسف يركض بسرعة و هو يبكي بشدة فاصطدم بشخص ضخم غريب عنه من دون قصد بينما كان فهد يركض و يبحث عن تلك المجنونة التي كانت تركض فهد : بقى انا الفهد الي الكل بيخاف منه و يعمله الف حساب اجري كده في الشارع ادور على المجنونة دي بس يا ترى هيا فين دلوقتي و بعدين الشوارع دي ضلمة…
أكمل القراءة » -
قصص
قصة الليلة الحمراء
“القصة مستوحاة من أحداث حقيقية” +18 (للكبار فقط) -إنتي عارفة إنتي هنا ليه؟ =ليه يا باشا؟ أنا معرفش حاجة، أنا اتفاجأت بالعساكر بييجوا ياخدوني من وسط جوزي وعيالي نص الليل. -حقيقي؟ معندكيش فكرة؟ =لا معنديش، أنا بدأت اتوغوش، كل معارفي كويسين؟ حد حصل له حاجة؟ -طب يا “عليا” إنتي إيه اللي رجعك مع جوزك وعيالك لشقة امك؟ =مش فاهمة يا…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية مجنونة قلبي الفصل العاشر
رواية مجنونة قلبي الفصل العاشر عند روان و فهد …. كانت روان تحاول مهاتفت نور فجأة تحدث بصدمة و وقع هاتفها علي الارض روان: يوسف كانت تحدق بصدمة و أعين متسعة بشدة لذلك الشخص الذي أخذ يوسف و كان يوسف ينظر ل روان باستغاثة كأنها أمله الاخير فكان ذلك الرجل يكمم فمه و يكبله بطريقة لم يلاحظ أحد غير تلك…
أكمل القراءة » -
قصص
قصة ليله في التربة
فكرة إن حياتك تتبدل وبدل ما كان عندك طموح ومشاريع، بقيت جثة في قبر، دي فكرة مرعبة وبتحمل معاني كتير، والمعاني دي بتزيد مع رطوبة القبر المرعبة، ده غير الهمسات اللي بتسمعها وأنت جوة، وهنا أقدر أقول إن الكلام اللي بيتقال عن اللي بيحصل جوة القبر بليل.. ده كلام حقيقي، وأنا مش بس قضيت ليلة في القبر، أنا مريت بتجربة…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية مجنونة قلبي الفصل التاسع
رواية مجنونة قلبي الفصل التاسع بالقاهرة عند النيل … روان : انا عايزة ايس كريم نور: يا بنتي استني شوية و هنجبلك امنية: و بعدين الجو تلج اصلا زهرة : شكلها هتشتي الجو محدش فاهمله حاجة روان و هي تصفق كالاطفال: هيه هيه انا اصلا بحب اكل ايس كريم لما تشتي ميرنا : حرام عليكي نفسك بقى يا شيخة يمني…
أكمل القراءة » -
قصص
قصة شقة مريم
دماغك دليلك.. دليلك اللي ممكن يوصلك للقمة، او للقاع.. متنساش ان كل مخاطرة بتعيشها بيبقى ليها جانب مظلم أنت مش شايفة.. وعلى فكرة مش هتشوفة غير لما تلاقي كل اللي حواليك لقوك اتغيرت، اتجننت بقى.. لبسك عفريت، انت وحظك. أنا فارس علام، عندي 25 سنة.. خريج كلية أداب اعلام قسم صحافة حديثًا وده بعد معاناة اني انجح مع مجتمع مليان…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية مجنونة قلبي الفصل الثامن
رواية مجنونة قلبي الفصل الثامن روان : خلاص يا عم خدني علي قد عقلي هات ايدك بقي أما اكتبلك الشعار بتاعي ثم قامت بإخراج القلم و كتبت علي ظهر يده من الجانب smile ثم قامت برسم بجانبها ابتسامة☺️ ثم أخذت تضحك بسعادة و تصفق بيديها كالاطفال كان في هذا الوقت الشباب في السيارة المقابلة لهن و أخذ كل واحد منهم…
أكمل القراءة » قصة الضيف
المكان: وسط البلد-القاهرة (صوت برق ورعد ومطر) خلفية موسيقية: رجعوني عينيك لأيامي اللي راحوا.. علموني أندم على الماضي وجراحه.. اللي شوفته قبل ما تشوفك عينيا.. عمر ضايع يحسبوه إزاي عليا؟!. – يحسبوه إزاي عليا.. الله عليكِ ياست. (صوت معلقة بتقلب الشاي) – قد ايه من عمري قبلك راح.. راح وعدا يا…. ايه ده؟ وقفت مكاني فجأة لما شوفت قدامي كيان…
أكمل القراءة »-
روايات رومانسيه
رواية مجنونة قلبي الفصل السابع
رواية مجنونة قلبي الفصل السابع سرحت الحاجة فريدة بهن و لم ترد روان : يا طنط حضرتك معانا فاقت الحاجة فريدة علي سؤالها : ايوه معلش سرحت شوية اتفضلوا …. دخلوا العمارة التي تتكون من طابقين الحاجة فريدة: معلش انا اسفة اصلي سرحت فيكم اصلكم بتفكروني ببنتي أصلها مسافرة بقالها فترة بره مع جوزها و ولادها و بقالها يومين مكلمتنيش…
أكمل القراءة » -
قصص
قصة الباب الاسود
الباب الأسود تجارب مستمعين نورا حسين جاب الله الاحداث دى حصلت فى اول التسعينات،كان عمرى وقتها حوالى تسع سنين، لكن فاكرة كل حاجة حصلت وكأنها لسه امبارح، خلينى اقولك الاول احنا كنا فين، اول ما بابا وماما اتجوزوا، بابا اخدها وعاشوا فى محافظة تانية، عشان شغله كان هناك، بس اعذرنى مش هقدر اقول محافظة ايه، المهم ان شغله دة كان…
أكمل القراءة » -
قصص
رواية مجنونة قلبي الفصل السادس
رواية مجنونة قلبي الفصل السادس انتهي الأسبوع علي خير و كانت الفتيات علي اهب الاستعداد و بالأخص روان فقد كانت في السوبر ماركت الذي يكون أسفل منزلهم بينما في مكان آخر كان الجميع مجتمع عند نور ثم ذهبوا ليلقوا ميرنا ثم بالاخير تلك المجنونة بعد فترة …. زهرة : هي فين دي سعاد: اتصلي بيها الاء : بسرعة يا نور…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية مجنونة قلبي الفصل الخامس
رواية مجنونة قلبي الفصل الخامس في صباح يوم جديد اشرقت الشمس لبدا يوم ملئ بأمور جديده يختبرها البعض و نار الانتقام من نصيب البعض الآخر في مدينة طنطا… استيقظوا جميعا ليتجمعوا عند مجنونتهم روان و بالفعل ذهبوا لهناك جميعا روان وهي تفتح الباب بصوت متحشرج من أثر النوم : جايه في السكة عااااا انتم مين و ايه الي جابكوا هنا…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية مجنونة قلبي الفصل الرابع
رواية مجنونة قلبي الفصل الرابع كانت تلك الكلمات التي قالها عثمان بمثابة قنبلة موقوتة حيث كان فهد متوقع أن يخرج عثمان مسدس و يصوبه نحوه فكانت معالم وجهه تنم علي الجمود و البرود ولاكن سرعان ما تحولت ملامحه بعد خروج تلك الكلمات للصدمة و الزهول ولاكن لم يكن فهد الوحيد الذي صعق بعد سقوط تلك الكلمات علي مسامعه فمع اخر…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية مجنونة قلبي الفصل الثالث
رواية مجنونة قلبي الفصل الثالث في صباح يوم جديد يوم يحمل الكثير من المفاجآت و الصدمات للبعض و اوراق ستكشف بعد أن دفنت مع الزمن ….. Smile☺️♥️ في الصباح استيقظت بطالاتنا و أدوا فروضهن و ارتدوا ملابسهن لينزلوا و يقدموا اوراق الالتحاق بالجامعة لتنزل روان كالعادة روان : معلش ك……. ولم تكد تكمل الجملة و وجدت الجميع يقول : كنت…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية مجنونة قلبي الفصل الثاني
رواية مجنونة قلبي الفصل الثاني روان : لا شكرا كده كفاية لحد دلوقتي امنية: يلا يا مهزقة من هنا هنرش مايه روان : تشكروا نور : يلا بسرعة انا جعان يمني : ايوه بسرعة لحسن النتيجة شويه و تطلع بعد فترة أكلوا و قعدين بيتفرجوا علي الفيلم بالفشار و المصاصات زهرة : ايه ده ديه زراغيط صح روان : احيه…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية مجنونة قلبي الفصل الاول
الأبطال: فهد: لديه ٢٤ سنة رجل اعمال يمتلك اكبر سلسلة شركات للهندسة المعمارية في الوسط العربي بارد حاد الطباع متملك قاسي في العمل يدمر خصومه لديه جسد رياضي معضل طويل القامة جدا ذا بشرة قمحية و عيون خضراء تشبه الزرع صافية تميل للسواد عند الغضب فتحتضن الجحيم يحاول تمالك نفسه قليلا بوضع قناع البرود لديه شعر اسود كثيف و انف…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
ليلة الكارثة
ليلة الكارثة – من عالم آخر لم يخطر ببالي يومًا أن الحياة قد تنقلب رأسًا على عقب بلحظة واحدة. بعد سنوات من الانتظار الطويل والدموع، أكرمنا الله أخيرًا بزياد. لم يكن مجرد طفل، بل كان رمزًا لأمل طالما تعلقنا به، ومعجزة رأيت فيها نورًا بعد ظلام دام طويلًا. زياد كان شمسًا أشرقت في حياتنا لتمنحها معنى جديدًا. البداية مرت السنة…
أكمل القراءة »