روايات شيقهرواية حب بعد خداع

رواية حب بعد خداع الفصل الثاني عشر بقلم دينا محمود

حب بعد خداع

الفصل الثاني عشر

بقلمي دينا محمود

سليم قفل الفون بسرعه وحط الشوكه علي السفره وقام مره واحده واتكلمت بغضب

سليم بجمود فرام تعالي معايه عايزك

غرام:في حاجه ولا اي

سليم بنرفزه: اتفضلي ورايا

سليم طلع ؤضتو وغرام طلعت وراه

سليم: اقفلي الباب

غرام استغربت بس قفلت الباب

ومن غير اي انزار غرام لقت صفه علي وشها من سليم اوقعتها علي الارض

غرام اتصدمت من تصرف سليم ومكنتش عارفه ترد عليا

سليم بص لغرام بغضب جدااا وغرام خافت منو

غرام كانت بتعيط ومنهاره وبصت ل سليم

غرام:انت بتضربني كده لي انا عملت اي حرام عليك

سليم مسك غرام من فكها جامد وفتح التلفون علي صوره ل غرام صوره مفيهاش اي حاجه من الأدب ولا احترام وهي في حضن راجل

سليم: عرفتي عملتي ايه يا محترمه ده انتي طلعتي مدوراها بقه وشاكره بس تمثلي عليا دور الاحترام انتي اصلا شكلك رخيص مت ال يتقضي معاكي وقت ويرميكي ذي الزباله وانا هقضي معاكي ساعه وهبسطك بس مش هديكي حاجه لأنك متستهلش قرش حتي

غرام بصت لسليم

غرام بعياط :سليم صدقني والله العظيم دي مش انا انا اصلا معرفش ايه الصوره دي ولا مين عملها بس والله مش انا انا من ساعت ما كتبت كتابك عليا وانا محافظه علي نفسي ومحدش بيقرب مني

سليم صف غرام مره تانيه علي وشها

سليم بزعيق: اسمي ميتنطقش علي لسانك تاني انتي فاهمه ولا لاء واخده رخيصه زيك متقولش اسمي

سليم خلص كلامو وخلع القميص بتاعو وقرب من غرام جامد وغرام كانت ضما رجليها جامد لصدرها وبتعيط جامد

غرام:سليم ارجوك بلاش سليم صدقني انا مش كده انا متربيه والله ارجوك يا سليم

بس سليم مكنش بتسمع منها خالص وقرب منها وقطع البلوزة بتاعتها وبقت شبه عاريه قرب منها وكتف ايدها جامد

غرام:ارجوك يا سليم بالله عليك سبني انا محدش لمسني قبل كده صدقني يا سليم انا اعرف ربنا كويس ومستحيل اعمل كده ابعد عني بالله عليك

سليم بعد عنها ولبس قميصو ونزل خد عربيتو ومشي

سليم اما خرج وساب غرام مانت منهاره جدااا وفضلت تعيط وفجاه اغمي عليها ووشها كان متورم من ضرب سليم ومن كتر العياط

________

سليم:انت تطلع تنزل تجيبي قرار الصوره دي يا بشمهندس

المهندس اخد الفون من سليم وفضل مدقق في الصوره كتير

المهندس:ذي صوره متفبركه يا فندم

سليم فرح جدا الا انا سمع كده واتكلم بلهفه غريبه

سليم:بجد الصور دي متفبركه انت متاكد

المهندس:طبعا متاكد انها مفبركه ذي ما متاكد اتي شايفك قدامي وبعدين اصلا لو تاخد بالك ان الراجل ال في الصوره ده ممثل أجنبي وحد لعب في الملامح شوايه

سليم: يعني غرام مظلومه

المهندس:نعم

سليم:ممكن تعرف بقا مين بعتلي الحاجات دى

المهندس:اديني 24ساعه وكل حاجه هتبقا عندك

سليم: ماشي يابشمهندس شكرا

سليم خرج وركب عربيتو سواق باقصي سرعه ووصل للبيت وطلع يجري علي ؤضه غرام وال مدخل ملقهاش قلبو اتنفض وخاف لتكون مشيت من البيت سليم قفل الاوضه بسرعه وجري يشوفها في ؤضتو واتنفض لما شاف غرام مركبه علي الارض جري عليها بسرعه

سليم باسف:غرام فوقي ردي عليا ارجوكي فوقي يا غرام

سليم حاول يفوق غرام كتير في الاخر غرام بدأت تفوق وأول ما شافت سليم اتنفضت واترعشت

غرام:انا معملتش حاجه ابعد عني والله معملت حاجه

سليم كان ندم نفسو وقلبو كان بيتقطع لما شاف غرام يا المنظر ده وقرب منها وحضنها جامد

سليم:اهدي يا حببتي اهدي متخفيش مني انا مصدقك والله انا اتاكدت انا معملتيش حاجه سامحيني ارجوكي ومتزعليش مني يا غرام

غرام بصت لسليم بخوف

غرام:خايفه تضربني تاني انت كنت هتعتدي عليا يا سليم

سليم:انا اسف يا حببتي والله مش هعمل كده تاني روحت انا اتخنقت اما شوفتك في الصوره مقدرتش امسك نفسي خالص حوطي نفسك مكاني

غرام:والله مش انا اما محدش لمسني خالص

سليم:انا مصدقك يا حببتي اهدي وريحي اعصابك

غرام:ماشي انا هروح ؤضتي

سليم:ماشي يا حببتي روحي

غرام خرجت وراحت ؤضتها وسليم غير هدومو وحاول ينام بس مكنش عارف ينام ومنظر غرام كان مش مفارقو خالص

سليم قام راح ؤضه غرام

سليم:صاحيه

غرام:امم

سليم:لسه زعلانه مني

غرام ودت وشها الناحية التانية بعيد عن سليم وقالت

غرام:لاء مش زعلانه

سليم قرب من غرام ومسك وشها بايدو ووجهو ناحيتو

سليم:بس انا زعلان وجدااا كمان انا اسف يا غرام

غرام:انت شكيت في اخلاقي ياسليم انت تعرف لو عمي سمع الكلام ده يقتلني من غير ميسمعني حتي

سليم:محدش يقدر يقرب منك طول ما انا عايش انتي حته مني ومستحيل اسيبك ابدا

غرام:أسعدني تثق فيا يا سليم ومتعملش كده تاني ومتخوفنيش منك

سليم: عمري ما هعمل كده تاني انا خلاص اتعلمت واخدت درس اني اثق فيكي

غرام قربت وحضنت سليم جامد أول مره هي ال تقرب منو

سليم ضمها لي جامد وقرب رأسها من رقبتها وبدا وقبلها بكل حب ورقه

سليم:انا اسف انا مقدرتش اشوفك بتعيطي كده

غرام بصت لسليم بحب

غرام:حصل خير يا سليم انا مش زعلانه منك ويلا بقا عشان عندك شغل الصبح

سليم:ماشي يلا

غرام راحت ناحيه السرير ولقت سليم بيقفل النور وايح هو كمان ناحيه السرير

غرام:انت بتعمل ايه

سليم من غير اي كلام نام علي السرير وخد غرام في حضنه

غرام:اي يا سليم روح نام في ؤضتك عيب كده انت عايزهم يقولو علينا اي

سليم:انتي مراتي ومحدش يقدر يتكلم نص كلمه نامي وانتي ساكته بقا

غرام:بس يا سليم

سليم حضنها اكتر

سليم:مفيش بس نامي بقا وسبيني نايم جنبك انا مبقتش اعرف انام من غيرك

غرام:ليه يعني

سليم:عشان بحبك نامي بقا

غرام سمعت الكلمه دي من سليم واتصدمت واتفاجات ومعرفتش ترد خالص علي كلام سليم فسكتت ونامت بس من جواها كانت فرحانه جداااا

_________________

بيت نعمان القناوي

نعمان:يعني مقلتش مين دي

فرحانه:لاء مقلتش يا سيدي ومستنيه جنابك تحت

نعمان:ماشي روحي انتي وانا هنزل اشوفها عايزه ايه دي

نعمان نزل بهيبته المعروفه ودخل ؤضه المكتب بتاعو وشاف ست جميله في منتصف الاربعينات

نعمان:مين حضرتك

أول ما لفت واديتو وشها نعمان اتصدم

نعمان:انتي😳

استوووووب

ياتره مين دي الشفها نعمان

حب بعد خداع

بقلمي دينا محمود

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى