مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والروايات حيث نغوص اليوم مع رواية رومانسية مصرية كاملة جديدة للكاتبة آية الرحمن والمليئة بالعديد من الأحداث المثيرة والمتشابكة فى إطار إجتماعى , وموعدنا اليوم علي موقع قصص 26 مع الفصل الخامس والثلاثون (الأخير) من رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن .
رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن – الفصل الخامس والثلاثون (الأخير)
رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن – الفصل الخامس والثلاثون (الأخير)
وصل وائل ونتايا الي القصر ودلف الي الداخل ينادي علي الجد بصوت جمهوري
وائل …. جدى جدااااااي ياجدااااي
مالك وهو يركض ع السلم من اعلي …. اي يابني في اي وبتنادي علي جدي لية
وائل … انتا رغاي كدا لية ياعم انتا جدي فين
مالك وهو يقترب من وائل الذى ابتلع ريقة بصعوبة … رغاي امممممم قولتلي ثم امسكة من ياقة قميصة .. طب اي الجايبك بقاا للرغاي ياكتوم
وائل بجدبة .. احم جاي عاوز جدي ياااااجدى
محسن وهو يخرج من غرفتة … جرى اي ياواد صوتك عالي لية وجلس … جولي عامل الهيصة دي كلها لية
وائل وهو يجلس بجوارة علي الارض … والنبي ياجدى وحيات عيالك ياشيخ جوزني البت نتاياا
نظر مالك والجد الي بعض بصدمة ثم انفجروا ضاحكين
مالك …. ههههههههههه مش قادر وربناا وهو دا الموضوع المهم وعامل علية الدوشة دي كلها يااخي دا انا افتكرت البلد ولعت
نظر وائل الي مالك بغيظ فضحك مره اخرى علية ثم نظر الي الجد … هاقولت اي ياجدى
محسن بأبتسامة … الرأي رأي العروسة جولتي اي ياعروسة
نظرت نتاياا الي الارض بكسوف وابتسمت
ابتسم محسن بفرح … علي خيره الله مدام هيا موافجة يبجا انا موافج ولا اي يامالك
مالك وهو يقترب ليحض صاحبة … الف مبروك ياصاحبي ربنا يتمم بخير
وائل وهو يزيد من احتضانة … الله يبارك فيك ياامالك عقبال كريم ولا نقول عقبالك مرة تانية
مالك وهو يضع يده علي فم وائل … اسكت الله يخربيتك هتودينا ف داهية
وائل … هههههههههههههه يعجبني فيك سيطرتك ياامالك
مالك بغيظ … ماشي ياخويا عقبال مانشوف سيطرتك
وائل بثقة وهو يعدل ملابسة …. هتشوف الفرح امتا بقاا ياجدي
محسن … اي وجت انتوا عاوزينة
وائل … علي اخر الاسبوع
محسن … علي بركة الله الف مبروك ياولدى ربنا يتمم بخير
وائل…. الله يبارك فيك يااجدي ويباركلنا في صحتك
@@@@@@@@@@@@@@
في منزل علا
جاسر … قولت اي ياعم محمد انا بقالي ساعتين قااعد جمبك وانتا بتفكر
محمد … قول لا اله الا الله
جاسر … يختاااااااااي من ساعت ماقعدت وانتا مبتقولش غير الكلمة دى هو انتا بتختبر ديني وربناا مسلم مش كافر انجز بقاا غلبتني معاك
شرد محمد مره اخرى والتزم الصمت
جاسر وهو يقف … مبدهاش بقاا اروح انا دلوقت واجيلة بكرا من اول النهار يكون فكر وخد راحتة
والده علا …. ماتستهدي بالله ياابني وتصبر
جاسر بملل … الساعة بقت اتناشر ونص وهو بيفكر من الساعة تسعة مش معقول
والده علا .. ههههههه الله يخظك ضحكتني
محمد … موافق ياابني الف مبروك
جاسر بتنهيدة … اخيراا طلعت روحي يااخي اعمل حسابك بعد الدوخة الدوختهالي دي الفرح ع اخر الاسبوع
محمد … مش بادرى يابني
جاسر وهو ينظر الية بغيظ … لا مش بادرى بعد تطليعت الروح دي عن اذنكم بقاا اصلي الصراحة تعبت والله
خرج جاسر بينما ضحك الجميع علي خفة دمة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@
مر الاسبوع وجاء يوم زفاف جاسر ووائل بسبب تصادف اليوم حسب الاتفاق
في قاعة في متهي الفخامة تمتلئ بالمعازيم والجميع في انتظار العرسان
في غرفة البنات بعد الانتهاء
رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل الاول
من الميكب وكل شيئ وكانوا كأنهم حوريات من الجنة
علا بتوتر … انا خايفة مش عارفة لية
نتايا وهيا تفرك في يديها … وانا خايفة جداا اصلي اول مرة اتجوز
ضحك الجميع عليهاا
حور … هههههههههه معلش اهدى بس ومتخافيش ملهوش لزوم التوتر دا كلة استهدوا بالله وكل شيى هيبقا تمام
علا … انشاء الله وفي الوقت دا الباب خبط وراحت داليا تفتح وكان العرسان والشباب معاهم
دخل جاسر ووائل وكل واحد معاه بوكية ورد
جاسر اول مشاف علا رمي البوكية ع الارض وراح عندها وخضنهاا جامد
سقفت البنات وفضل كريم ورائد يصفروا بصوت عالي ومكة تزغرط ودالياا واشرقت بيصوروهم
وائل اقترب من نتايا وكل مايقرب تبعد وتتكسف ودوى وشها الاتجاه التاني
وقف وائل ومسكها وبصلت لية بكسوف وخضنتة جامد ووائل بدالها الحض بسعاده
وائل قبل راسها ومد دراعة ليهاا وهيا حطت ادها ف دراعة ونزلوا ووراهم جاسر وعلا وبقيت الشباب وراهم
دخل القاعة وكان كل المعازيم اتجمعوا وبارك ليهم الكل وفي الوقت دا وصل المأذون مع كريم وراح قعد ع الطربيزة وجمب منة جاسر من ناحية وابوا علا من ناحية وتم كتب الكتاب
المأذون .. .. بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير الف مبروك
تعالت زغاريط النساء
وقام جاسر بالامضاء علي قسيمت الجواز وكذالك علا وكريم ومعاذ كاشهود
قام جاسر من مكانة متوجهاا الي علا وحضنها بسعادة ثم قبل رأسهاا
وجلس وائل بجوار المأذون وعلي الاتجاه التاني وبالاتجاه التاني محسن لانة اعتبرها من مسؤليتة لحد مايسلمها لعرسها
بداء المأذون في مراسم كتب الكتاب
المأذون …. بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير الف مبروك
مضي وائل علي قسيمة الجواز وكذالك نتايا ومالك ورائد كاشهود
قاام وائل راكضاا الي نتاياا وحمالها ودار بها بسعاده … بحببببببببببببك
نتايا بفرحة … نزلي يامجنون دوخت
نزلها وائل ونظر اليها بساعدة … الف مبروك ياقلبي
نتايا بخجل … الله يبارك فيك
طلب الديجي من العرسان انها تتوجه للاستيدج وبدأوا في الرقص سلوا وكل كابلز يجمع معاهم واجتمع الكل وبدؤا في الرقص السلوا
*** وائل & نتايا ***
وائل بسعاده … انا والله لحد دلوقتي مامصدق نفسي وان خلاص اخيرا بقيتي ملكي تعرفي انا كنت دايما بدعي ربناا انه يحفظك ليا ويجعلك من نصيبي بس الحمد لله استجاب لدعواتي واخير بقيتي معاياا وواقفة قدامي حاسس اني بحلم
نتايا بحب … لا مبتحلمش والدليل اني بكلمك اهو
وائل … ربنا يخليكي لياا ويباركلي فيكي يااجمل هدية بعتهالي ربنا
نتاياا بسعاده كبيرة … ويخليك لياا وميحرمنيش منك بحبك بحباااااااااااك
احتضنها وائل بسعاده … وانا بموت فيكي
*** جاسر & علا ****
جاسر .. انا مبسوط اوي ان ربنا استجاب لدعواتي وبقيتي انتي من نصيبي
نظرت علا الي الارض بكسوف
جاسر … هههههههه بعشق كسوفك دا وربنااا طب اي مش ناوية تتكلمي
علا… .احم .هتكلم اقول اي
جاسر بمرح….. والله انتي وزوق بقاا
علا بكسوف … جاسر بطل غلاسة بتكسف
جاسر … هههههههه احلي كسوف والله
علا بغيظ … بقاا كدا ولكمتة في كتفة جامد
جاسر بوجع … اااااااه يامفترية كدا من اولها طب الناس تقول عليا اي
علا بمرح … تستاهل عشان تحرم تكسفني تاني
جاسر … ربنا ع المفترى ارقصي ياختي
*** مالك & حور ***
مالك بأبتسامة … فاكره يوم فرحنا لما رقصتي معايا غصب عنك وكان هاين عليكي تولعي فيا
حور …. هههههههههه مش انتا التجوزتني غصب كنت عاوزني اعملك اي
مالك …. امممممم ودلوقت
حور بسعاده. … دلوقت انا اسعد واحدة في الدنيا وبدعي ربناا اننا نفضل مع بعض طول العمر في سعادة
مالك …. تعرفي ان انتي اجمل هدية جتلي من ربنا
حور بحب .. وانتا اجمل مافي حياتي يامالك وثقتي فيك ملهاش حدود
مالك بخبث …. اممممم بأمرت ازاي اعرف ان جوزي بيخوني من غير مايحس
شهقت حور وفتحت فمها بدهشة
ابتسم مالك بخبث
حور … ماانتا انتقمت وقتهاا وهديت حيلي
فاكر
مالك …. هههههههههه والله كل مافتكر الحصل اموت من الضحك فاكره
فلاش بااااااك **
مالك بعصبية وصوت عالي … بقاا كدا ياحور طب بالله ماسيبك غير لما اربيكي النهارده
حور …. عاااااااااااا الحقني ياجدوووا ونزلت تجري وهو وراها
حور وهيا تختبئ خلف جدها … ابعدوا عني والنبي ياجدى هيضربني
محسن. .. عملتي اي بس عشان يضربك
حور ببرائة …. مين انا معملتش حاجة هو المفترى
مالك بصدمة … مفتري طب بالله بقاا لاولع فيكي ابعد ياجدي
حور سابت جدها وطلعت تجري بعيد ووقفت ع السفرة
مالك بغضب وتحذير .. انزلي
حور بعند … لا مش نازلة وبعدين زعلان لية مش لازم اعرف جوزي بسرمح فين ولا عاوزني اسيبك براحتك
مالك بزهول … اتسرمح جبتي الكلام دا منين انا عمرى ماسمعتك بتقولي الكلام دا
حور .. من الروايات وبعدين متغيرش الموضوع اقولهم انتا كنت بتعمل اي
ات الجميع ع الصوت وانصدموا عندما رأوا حور تقف ع السفر ومالك يقف ع الارض يحاول امساكها وهيا تبعد
مالك بغضب … بتهدديني
حور بتحدي …. اه يامالك وفجأه مالك طلع ع السفرة هو كمان مما زاد دهشة الجميع بينماا حور صرخت ونطتط من ع السرفة وجريت ومالك بجرى وراها
حور …. عاااااااااا الحقوووووونااااي وركضت الي غرفتها ودخلت وقفلت الباب بالمفتاح
مالك بغضب … افتحي يااحور
حور يعند …. مش هفتح ياامالك
مالك …. بقولك افتحي
حور … وانا قولت مش فاتحة
مالك … ماشي براحتك
حور براحة …. الحمد لله نزل ولكن تفاجأت عندما دفع مالك الباب بقوه
حور وهيا تركض الي الدخل …. يالهووووووي والله هصوت امشي
اقترب منها مالك بهدوء وهيا ترجع الي الخلف
حور بخوف … ارجع يامالك والله انط من البلكونة
مالك … نطي
حور بعند … مبهزرش علي فكره
مالك ببرود … ولا انا
دبت حور بقدمها في الارض بغيظ … عاوز اي يامالك
مالك وهو يمسكها من اذنهاا… بقاا انا خاين وكداب
حور … ابدا مين قال كدا انتا دا انتا مفيش ذيك
مالك بغيظ … والله امال انتي كنتي بتقولي اي من شوية
حور وهيا تحاول الافلات منة … يقطعني دا انا حبيبي برضة سبني بقاا بالله عليك ودني وجعتني
مالك بغيظ . .. ماشي ياحور وسابها ومشي
باااااااااااااااك
حور …. ههههههههههه ووقتها فضلت زعلان مني اسبوعين قلبك اسود اوي
مالك بمرح … مين انا ظلماني والله
حور … ههههههه فعلا
*** كريم & مكة ***
مكة …. انا مبسوطة اوي لعلا ياكيمو طايرة من الفرحة ياااااه اخير شوفتها مبسوطة ربنا يسعدها
كريم بأبتسامة … ياارب يااقلبي
مكة بأبتسامة … تعرف ياكيمو انا نفسي ف اي
كريم … في اي ياقلب كيمو
مكة بسعادة … نفسي يكون عند بنت واشوفها عروسة كدا ياااه سعاده متتوصفش
كريم … انشاء الله ربنا هيدكي اللي بتتمنية مكة انا اسف ع الحصل مني زمان
مكة بأبتسامة … متعتذرش عن حاجة ياكريم انتا كان عندك اسبابك واهو ربنا ادنا قول الحمد لله
كريم بسعاده … الحمد لله ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا
مكة … ولا يحرمني منك
*** معاذ& اشرقت ***
اشرقت … حبيبي انا تعبت تعالي نقعد
معاذ … ماشي تعالي يااحببتي براحة وبعدين انا قولتلك الاول بلاش انتي الاصريتي
اشرقت بغضب … يعني انا دلوقت الغلطانة
معاذ .. ابدا مين قال كدا تعالي ياقلبي اقعدي وارتاحي
وراح قعدها وقعد جمبها
*** رائد &داليا ***
رائد …. اي يابت الجمال دا كله
داليا بكسوف …. احم. مرسي
رائد … ربنا يخليكي ليا يادودو ولا يحرمنيش منك ابداا ولا من معاذ الا هو فين
داليا … هههههههه مع ماما سحر مطلع عنيهاا
رائد … انا بجد مبسوط ان ماما اتغيرت للاحسن وبقت تحب الكل ومتكرهش حد موقف عمتي فوقها وانا بحمد ربنا انها فاقت لنفسها قبل فوت الاوان
داليا بأبتسامة … ياحبيبي هياا كويسة اصلا وطيبة جدا بس حبها الزيادة ليكوا كان عميها ربنا يخليها ليكوا
رائد بأبتسامة … ويخليكي لياا انتي ومعاذ
داليا .. يارب ياحبيبي
انتهي الجميع من الرقض
وبداء الجميع في الرقص ع اغاني شعبي ومهرجانان والفرحة تغمر الجميع
بعد وقت طويل جداا من الفرح انتهي الفرح وصعد العرسان الي الغرف في الفندق ليبداءون حياة جديده وسعاده تغمر الجميع
بعد مرور عشر سنوات**
في قصر الصيااد
مالك …. اي دا ياحور كل دا ومجهزتيش احنا كدا هنتأخر علي عيد الميلاد وتالا هانم هطلع عنينا
حور وهيا تنتهي من لف حجابها … هههههه خلصت اهو شكلك حلو اوى وانتا خايف منها كدا
مالك بأبتسامة … لا الصراحة البنت دي بحسها مختلفة كنت بقول انها هتطلع لابوها بس الصراحة صدمتني ههههههههههه
حور …. ههههههههه طيب هروح اشوف سيدرا جهزت ولا لسة وانتا شوف عمر وكريم
مالك بحب … عيوني ياقمر انتا تؤمر
حور بأبتسامة … حبيبي تسلملي وتوجهت الي غرفة سيدرا
حور بأبتسامة … القمر بتاعي محتاج مساعده من مامي
سيدرا وهيا تقبل حور من خدها … مرسي يامامي انا جهزة اي رأيك
حور بأعجاب … واو جميل جدا ياروح مامي طب لو خلصتي يالا بقاا عشان تالا هتزعل
سيدرا بضيق …. اوووووف تالا دي ياماما زنانة جدا بس بعشقها هيا صحبتي الواحيدة
حور بأبتسامة وهيا تلمس علي شعرهاا … ربنا يخليكوا لبعض ياحببتي وتفضلوا طول العمر مع بعض
سيدرا بسعادة وهيا تحضن حور … يارب يامامي
** عند مالك**
توجة مالك الي غرفة عمر
مالك … ها ياشباب خلصتوا ولا لسة
كريم وهو يركض ليحتضن والده … باباااااااي
مالك وهو يحملة … حبيب بابي ها يابطل جهزت
كريم بمشاكسة …. طبعاا هو انا صغير انا راجل علي فكرة ( كريم تمن سنين )
مالك بغيظ …. ماشي يالمض روح لماما بقاا مدام جهزت
كريم … ماشي ياعم رايح اهو بس متزوقش وسابة وجرى
مالك بزهول لنفسة…. مزوقش ماشي ياابو لسان طويل هقطعهولك انشاء الله ثم وجة كلاموا ل عمر ….. وانتا ياعمر خلصت
عمر بجدية … ايوا عن اذن حضرتك ممكن انزل
مالك …. اتفضل ياحبيبي انزل نزل عمر بشموخ وهيبة الي اسفل ومالك خلفة ينظر بأعجاب الي ابنة الذى يشبة تماما
منيرة … اخيرا خلصتوا
مالك … تمام امال طنط فايزة فين
منيرة …. مكة اتصلت عليها مشيت من بدرى
مالك. … تمام يالا بينا احنا وخرج الجميع متوجهين الي الحفل
@@@@@@@@@@
في فيلا كريم
مكة بصراخ وصوت …..نانسي هضربك وربناا انا زهقت منك بقاا ( نانسي خمس سنين )
نانسي. … اي ياماما انا كنت اتكلمت ماانا ساكتة اهو بس انا مش عاوزه البس الفستان دا مش حباه انا هلبس بنطلون
مكة بفراغ صبر … بت انتي انا عارفة انك هتتعبيني انا هروح اناديلك ابوكي يتصرف معاكي وفي الوقت دا وصل كريم
كريم … اي ياجماعة صوتكوا عالي لية كدا
مكة بعصبية … تعالي شوف بنتك ادى اخر دلعك فيها
كريم بأبتسامة … مالك يانونة مزعلة ماما منك لية
نانسي ببرائة … يابابي مامي عاوزه تلبسني فستان وانا مش بجبه وعاوزه البس بنطلون زي كريم
كريم ….. امممممم قولتيلي خلاص يامكة روحي انتي شوفي تالا جهزت ولا لسة وملكيش دعوة ب نانسي
مكة بغيظ من نانسي …. ماشي
كريم … ها ياحبيبت بابا ماانتي لازم تلبسي فستان زى ماما ماقلتلك عشان انتي بنوتة وكريم يحبك
نانسي بفرح …. حاضر يابابي بس مش هلبس الفستان المامي جيباه مش حباه
كريم … عاوزه مامي تزعل منك يانانسي
هزت نانسي رأسها بالنفي
كريم … خلاص يبقاا البسي الفستان ال ماما جبتة وشكلة شيك جدا والله
نانسي وهيا تحض كريم … انتا احلي بابي ف الدنيا
كريم وهو يقبل رأسها … وانتي احلي نانوس في الدنيا كلها
** عند مكة وتالا**
مكة بأبتسامة…. ها ياحببتي خلصتي
تالا بأبتسامة … ايوا يامامي خلصت ( تالا عشر سنوات )
مكة …. طيب ياحببتي يالا ننزل لان المعزيم زمنهم علي وصول ودا عيد ميلادك يعني انتي اللازم تستقبليهم بنفسك
تالا … حاضر يامامي يالا بينا
مكة بأبتسامة …. يالا ياقلب مامي ونزلوا الاتنين وفي الوقت دا وصل جاسر وعلا وولدهم( سلمي تمن سنين وبسمله ست سنين ورائف تسع )
جاسر … كل سنة وانتي طيبة ياتالا
تالا بأبتسامة …. وحضرتك طيب يااونكل ازيك ياسلمي
سلمي … الله يسلمك ياتالا كل سنة وانتي طيبة
تالا… وانتي طيبة ياسلمي
بسمله … كل سنة وانتي طيبة
تالا … وانتي طيبة يابسلة
اتفضلوا اتفضل يااونكل اتفضلي ياطنط علا
علا وهيا تعطي تالا الهدية . . كل سنة وانتي طيبة ياقلبي وعقبال مليون سنة
تالا … وانتي طيبة ياطنط اتفضلي مامي جوه
كريم …. اهلا وسهلا جاسر بنفسة ياتلتميت مرحبة
جاسر بمرح … ايوا كدا رحب كويس ياض
كريم … عيوني ليك وشمر اكمام قميصة
جاسر وهو يبتلع ريقة … لا ياوحش مترحبش انا اصلا واطي مستهلش
وائل وهو يدلف لداخل …. ههههههههه هتفضل طول عمرك واطي وندل
جاسر بغيظ … ماشي يااعم الظريف ثم نظر الي بناتة … ازيكوا يابنات عاملين اي
توتة … الحمد لله يااونكل
( توتة سبع سنين وميرا سبع سنين توئم وميرفت خمس سنين )
كريم … روفاا حبيبت اونكل عاملة اي
روفا … كويسة
كريم … يارب دايما ياروفاا وانتي ياميرا
ميرا بأبتسامة … تمام يااونكل هيا تالا فين
تالا بمرح … انا جيت ازيك ياميرا ازيك ياتوتة ازيك ياروفا
البنات بأبتسامة … الحمد لله
نانسي وهيا تركض … تووووتة
توتة … ازيك يانانسي
نانسي بمرح … كويسة هو كريم مجاش
جاسر بغيظ … لا يااختي مجاش
كريم … انتا بتكلم بنتي كدا لية ياض
جاسر … هو انا كنت اتكلمت دلوقت ياعم ماتحضرنا ياعم وائل
وائل بمرح … الله مش انتا البتكلمها وشكلك متغاظ منها
جاسر بسخرية … شكرا ع المعلومة
(عمركوا ماهتكبروا .) اتي هذا الصوت من ع الباب ليلتفت الجميع ليري مالك واسرتة
كريم بغيظ … اخيرا جيت مابدرى
مالك … طبعا لو حلفتلك اني المرادى مش انا السبب ماهتصدق ثم نظر الي كريم ابنة بغيظ .. كله من كريم هو الاصر انوا يجيب ل تالا هدية بنفسة
كريم الكبير .. هههههههه جدع ياكيمو طالع لعمك
كريم الصغير وهو يغمز له … ههههه اي خدعة يامعلم
مالك …. طيب يالمض روح العب بعيد
كريم الصغير … انا هلعب مع صاحبي ومسك ايد كريم الكبير
جاسر …. ههههههههههه العب يلا شاطر ياكيمو قصف جبها لابوك
مالك بغيظ … تصدق انك عيل رخم يالا
كريم الصغير … مرسي يابابا وافتخر والله
مالك … حور بطلي ضحك وخدي ابنك من قدامي
حور …. هههههه لية بس يامالك دا ابني عسل ودمة خفيف وبستة من خده
كريم … ياماما ياعسل انتي
وائل ….. ههههههههه اتفقوا عليك يامعلم
مكة …. اكمنكة متغاظين منة بس دا كيمو عسل
كريم … ايوا كدا ياخالتوا ياعسل سيطيني
مكة … ههههههه عيوني ليك ياقلب خالتك
كريم … مالك ياعمر واقف كدا لية دا انا كنت صحبك ياجدع حتي اسأل ابوك
عمر بجدية … مالي ماانا واقف اهو ولا اقوم ارقص عشان تعرفوا اني موجود
كريم بأحراج … احم .لا ابدا منور
عمر … بنور حضرتك
كريم وهو يهمس ل مالك … هو ابنك مالوا ياعم انتا
مالك بهمس … والله مااعرف انا كنت بقول ان الواد دا هيبقا زيك لكن طلع العكس وطلع كريم هو الشبهك في كل حاجة
كريم بغرور … طبعا مش ع اسمي
مالك بغيظ … كانت ساعة سوده لما فكرت اسمية علي اسمك
كريم … لا كانت الساعة تلاتة بليل انا فاكر
وائل … هههههههههه بالله ماقادر فصلت
معاذ وهو يدلف للداخل …. اي دا ضحك من غيرى
رائد …. امممممممم بقوا خاينين اوي
معاذ بخبث …. ماانا بقول كدا برضة اندال
كريم … طب اركن ياندل منك له ع جمب
رائد … كل سنة وانتي طيبة ياتالا
تالا … وحضرتك طيب ياونكل امال معاذ ورودينا وصفاء فين
داليا …. كل سنة وانتي طيبة ياتالا
تالا … وحضرتك طيبة ياطنط
اشرقت …. كل سنة وانتي طيبة ياحبيبت خالتوا
تالا وهيا تحضنها بسعادة … وانتي طيبة ياخالتوا امال فين مروان ودودو واياد
اشرقت بأبتسامة …. كلهم برة مع سلمي وبسلة ونانسي وسيدرا اطلعلهم ياحببتي
تالا … اوك امال خالتوا حور فين
حور …. انا جيت
ركضت تالا واحتضنتها بسعاده ..
وحشاني اوي ياخالتوا
حور … انتي اكتر ياقلب خالتوا
مالك …طب وخالوا موحشكيش
تالا بغيظ … لا عشان اتصلت علي حضرتك وقولتلك متتأخرش واتأخرت برضة
مالك … ياخبر بس والله كريم هو السبب اصر ياستي يجبلك هدية بنفسة
تالا بمرح …. كيمو دا عسل بمووووت فية
عمر بجدية … لا والله ماتروحي تاخدية حضن اكتر
تالا بضبق … نعم احترم نفسك لو سمحت
عمر … انا كنت كلمتك اصلا وسابهم ومشي
تالا بضيق …. انسان رخم عن اذنكم هطلع للبنات
معاذ … اتفضلي ياحببتي
خرجت تالا وانفجر الجميع في الضحك
جاسر …. هههههههههه ابنك دا مسخره يامالك
رائد …. لا واي غيران من اخوة
كريم بضحك….. هههههههههه مالك قول لابنك ملوش دعوة ببنتي عشان مزعلوش
مالك …. هههههههه ولا تقدر دا ابن مالك الصياد برضة
وائل …. ههههههه العرق يمد لسابع جد يلا بقاا عشان نطفي الشمع
كريم … اتفضلوا
خرج الجميع الي حديقة الفيلا واجتمعوا علي الطاولة
مالك وجامبة حور وجمب مالك من الاتجاه التاني عمر وجمب حور سيدرا وكريم قدامهم
وكريم ومكة وجمبها تالا وجمب كريم نانسي
رائد وجمبة داليا وجمبها رودينا وجمب رائد معاذ الصغير وصفاء قدامهم
معاذ وجمبة اشرقت وجمبها دودو وجمب معاذ مروان وقدمهم اياد
جاسر وجمبة علا وجمبها سلمي وجمب جاسر بسملة ورائف قدامهم
وائل وجمبة نتايا وجمبها توتة وجمب وائل ميرا وقدامهم ميرفت وجمبهم فايزة ومنيرة وبقيت المعازيم
مالك … يااااه المة جميلة جدا ربنا يباركلنا في لمتنا الدايما مجمعانا الله يرحمة جدى كان دايما بمبسط لما يلقينا كلنا متجمعين
الجميع … الله يرحمة
كريم الصغير … اي ياجماعة النكد دا النهاردة عيد ميلاد علي فكرة يلا نطفي الشمع
مالك … طيب يالميض عارفين
وبدء الجميع في اغنية العيد ميلاد وتالا طفت الشمع وهناها الجميع
** النهااااااااااية **
تمت وبحمد الله
*********************
إلي هنا تنتهى رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن