رواية غرام الصقر الفصل الرابع
أسد : لا روووووووووووووح لا رووووووووووح اااااااااااه
طبعا الكل عاوز يعرف إيه الحصل لروح
روح وهي بتجري جت عربيه خبطتها وقعت على الأرض وكانت سيحه في دمها
أسد طلع يجري على روح وكل الفي الڤيلا طلع علي صوت أسد
أسد بدموع : روح اصحي رووووووووووح رضي عليه ونبي لترضي رووووووح انا مليش حد في الدنيا ديه غيرك
اسماء اول مطلعة لقيت روح مرميه علي الارض وسيح في دمها
اسماء بصوت عالي : رووووووووووح لا روووووووووووووح رووووووووووح
أسد بدموع وزعيق : حد يجيب الإسعاف
وفعلا سيلا اتصلت علي الإسعاف وجم اخذوا روح ودخلوها غرفة العمليات
***************
في قصر صقر
غرام وصقر كانوا نيمين وفجأة موبايل غرام رن
غرام صحيت ولقت أشرقت بتتصل عليها
غرام : الو
أشرقت بانهيار : روح …. روح …يا غرام
غرام بقلق : مله روح يا أشرقت
أشرقت : روح في غرفة العمليات وبين أدين ربنا وبيقولوا ان فرصه نجاتها من الموت قليله وهم دلوقتي محتاجين دم لان هي نازفت كتير اوي و مفيش حد يتبرع فصيله دمها ندر ومش لقينها بس انتي نفس الفصيلة
غرام بعد ما سمعت الخبر عن نروح ما قدرتش تنطق وفضلت مصدومه ومش عارفه تتحرك وعماله تعيط
صقر صحي بعد ما حس بحركه روح وعملت تهز فيه روح ما قدرتش تعمل اي حاجه غير انها حركت ايديها وهزت صقر علشان ينقذها
صقر بقلق : ملك يا غرام غرام مالك رضي عليا طب إنتي سمعاني غراااااااام
غراااااااام رضي يا غرام مالك بيبص علي الموبيل الكان لس موجود في ادها بيلقي أشرقت
أشرقت بعياط : غرام غرام رضي عليا غرام
صقر : الو يا أشرقت هو في ايه انتي قولتي لغرام ايه
أشرقت : طب هي ساكته وما بتتكلمش وقلبها عمال يدق بسرعه و جسمها سقعان
صقر : ايوا
أشرقت : طب هي جتلها صدمه وخوف حاول تحسسه بيك وأنك موجود معها
صقر : ماشي
صقر : غرام غرام انتي سمعاني غرام متخافيش أنا جنبك مش هسيبك
أشرقت : فقيت
صقر : لا لس
أشرقت : طب حاول تحسسه بلامان
صقر بيقرب من غرام و بيحضنها جامد
صقر بحنيه : غرام متخافيش أنا جنبك غرام انتي سمعاني
غرام في الحظ ديه إنهارت في حضن صقر
غرام : اااااااااااه اااااااااه رووووووووووح
عااااااااا رووووووح انا عاوزه اروح عند روح يا صقر روح بضيع مني يا صقر روح
صقر : خلاص قومي البسي وانا هوديكي
غرام بدموع : حاضر وقامت وبعدها وقفت بس انا معنديش لبس هلبس إيه
صقر : خلاص خليكي هنه وانا جي
غرام : لا …. متسبنيش
صقر : خلاص تعالى معايا
غرام مشيت جنب الصقر ولقيت الصقر وقف أدام غرفه مقفوله بمفتاح وصقر فتحها بس طلب منها أنها تستناه بره وبعد مدة قصيرة خرج الصقر وهو ماسك في أيده تيشرت أبيض وبنطلون أسود وجاكيت جلد اسود وكتشي أبيض اخدتهم منو ودخلت الغرفه وغيرت وبعدها خرجوا وصقر كان سيق العربية بأقصى سرعة و وصلوا المستشفى وصقر راح عند الاستقبال
صقر : ه
رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل الاول
ي الانسه روح محمود الهاشمي فين
الموظفه : موجود في الضور التاني في غرفة العمليات
صقر أخد غرام الجسماه كل بيترعش ومش مبطله عياط و وصلوا
غرام اول ماشفت أشرقت اترمت في حضنها وفضلية تعيط
فجأة جيه كز دكتور ودخلوا غرفة روح وفجأة الأوضاع اتبدلت وفي قلق
أسد : في ايه روح ملها
الدكتور : لزمن دم بسرعه
غرام : أنا .. أنا ممكن اتبرع
الدكتور وجه كلاموا للممرضه خديها بسرعه للمعمل
وفعلاً غرام مشيت مع الممرضة
غرام : هي كده خلاص هتبقى كويسه
الدكتور دخل : خلاص خلصتي
الممرضة : ايوا بس لس عاوزين كيس كمان
غرام : طب متخدي انتي مسمعتيش الدكتور وهو بيقول أنه محتاجه دم بسرعه يلي خدي أنا وهي نفس الفصيلة
الدكتور : مش هينفع انتي مش هتستحملي وممكن يحصلك حاجه
غرام : ملكشي دعو أنا هبأ كويسه بس هي دلوقتي فى خطر
الدكتور : بس انتي ممكن تموتي أو تدخلي في غي..
غرام بصوت عالي : هو انت الهتتعب ولا أنا
الدكتور : خلاص هتمضي على نفسك قرار بإخلاء …
غرام : ماشي أنا موفقه
وفعلاً غرام مضت وخدوا منها الدم المطلوب
غرام : لو لس عاوزين تاني خدو
الممرضة : لا خلاص
**************
ملاك : ماما هو انتي فعلا مش هتكلمي غرام تاني
نرمين : ايوا
ملاك : بس يا ماما غر…
نرمين : مش عاوزه الموضوع ده يتفتح تاني فهمه
ملاك : بس ..
نرمين : مبسش
************
في المستشفى
صقر كان واقف بعيد عن الموجودين و أشرقت كانت وقفة جنبيه
أشرقت : ليه
صقر : ليه إيه
أشرقت : ليه اتجوزت غرام واوع تقول علشان بتحبو بعض
صقر : طب وليه ميكونش كده
أشرقت : لا أنا عارفه غرام حتي لو بتحبك زي مانت مبتقول مكنتشي تهرب غرام مش ضعيفة غرام كانت هتواجه وثانيا غرام بتحكلا عن كل حاجه
صقر ضحك بخبث : ماهو باين
غرام جت ووقفت معاهم وفجأة حست بدوخه
صقر حث بيها : فيكي حاجه يا غرام
غرام : لا …أنا ……
وفجأة غمي عليها وصقر شلها
صقر بصوت عالي : الدكتور حد ينده علي الدكتور
الدكتور : في ايه ملها
صقر : مش عارف غمي عليها فجأة
الممرضة : يا دكتور هي ديه التبرعات بكسين دم
الدكتور : انتي بتقولي ايه بسرعة دخلها الغرفه
صقر شال غرام ودخلها الغرفه
الدكتور : اطلع بره لو سمحت
صقر طلع بس كان خايف ومتوتر علي غرام
بعد وقت الدكتور خرج من عند غرام
صقر : هي ملها يادكتور
الدكتور بحزن : أنا مش هقدر اقول حاجه دلوقتي بس كل النقدر نعملو انكو تدعولها أنها تقوم بسلامه علشان لو عده اكتر من ٢٤ ساعه وهي لس مفقتش هتدخل في غيبوبة لانها كانت تعبانه ولم اتبرعت بدم تعبت زيادة لأنو مينفعش حد يتبرع باكتر من كيس بس هي مسمعتيش الكلام بس الحمدلله أنها عايشه لأنو كانت ممكن تموت
صقر نزل عليه الكلام كساعقه وأشرقت انصدمت ومبأتشي عارفه تعمل ايه من جهة روح ومن جهة غرام
صقر : طب ممكن ادخل اشوفها يادكتور
الدكتور : ماشي ده هيبأ حلو بنزبلها حولو تحسسوها باءنكوا موجودين جنبها بس بلاش اي توتر ومش كلكم حد واحد بس
وتلبس الملابس المعقمة
صقر : ماشي شكرا يا دكتور
أشرقت : انت مسمعتيش الدكتور قال ايه بلاش حاجه توتر
صقر : ملكيش دعوه أنا جوزها ولزمآ اكون جنبها
وفعلاً صقر لبس البس المعقم ودخل لغرام الكانت فقضه الوعي وحوليها اجهزه
صقر بخوف راح أعد جانبيها ومسك ايديها : غرام أنا عاوز اقولك على حاجه أنا متجوزتكيش علشان ………………….