روايات رومانسيهرواية زين و القمر

رواية زين و القمر الفصل 22

الفصل الثاني والعشرون
بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صل وسلم على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين
لا تلهيكم القراءه عن ذكر الله
___زين والقمر بقلمي دودو محمد⁦✍️⁩⁦✍️
_________________________________
بيتر : صدق من قال إن الجمال الشرقي لا يقارن يا الهي. انتي فعلا قمر
قريبا ستكونين ملكي فاتنتي ٠٠٠٠٠٠٠٠
لم يكمل جملته بسبب ضيق تنفسه بفعل اليد التي امتدت لرقبته. وقامت بخنقه
بيتر وهو يلتقط أنفاسه : علي مهلك يا رجل ما ذا بك
بيتر : انت كيف جئت الي هنا
٠٠٠٠: هذه بلدي الم تعرف
بيتر بخوف : لماذا كنت تخنقني
٠٠٠٠٠٠ لان من ينظر لما هو ملك زين الحديدي فقد جني علي نفسه إن لم تلتزم حدودك ستلقي حتفك قريبا جدا
بيتر : لم افهم مقصدك مستر زين
زين بهدوء مرعب : اممم بلا انت تعرفه جيدا. قمر ٠٠٠٠ قمر خطيبتي وقريبا زوجتي وانا علي أتم الاستعداد أن أفعل اي شيء ٠٠٠٠٠ تذكر اي شيئ من اجلها حتي ولو كان هذا الشيئ هو قتلك انت
بيتر وهو يبتلع ريقه بصعوبه : اسف سيد زين ٠٠٠٠٠٠٠ لم أكن اعرف ٠٠٠٠٠ وووو٠٠٠ كما أنه لايوجد بيديها خاتم الخطبه ٠٠٠٠٠ فقلت انها ليست مرتبطه. ٠٠٠٠٠ هذا فقط واعتذر عن اذنك علي الذهاب
زين : يا ابن ال***** حاطط عينك عليها ٠٠٠٠٠ ثم انتي كمان يا قمر الزفته مش راحمه يعني بلبسك دا انا مقدرش الومه ٠٠٠٠٠٠٠٠ دا إذا كان انا وقعت علي ملي وشي صبرك عليا بس ٠٠٠٠٠٠ صبرك عليا وانا هعلمك ازاي تلبسي كدا عريان؟؟ ٠٠٠٠٠٠٠٠ لابسه عريان يا قمر
علي الجهه الأخري
بيتر : يا الهي لقد نفذت بأعجوبة ما هذا ٠٠٠٠٠٠ لقد سمعت عن الغيره الشرقيه ٠٠٠٠٠٠٠ لم أتوقع أن تكون هكذا ظننت أنهم يمزحون ويبالغون فقط
ولاكن مهلا هي أول امرأه يدق لها قلبي وسأحاول الحصول عليها حتي وان كلفني حياتي
( اشطااااا الجو بقا ولعه الساحه اشتعلت زين وبيتر والمنافسة قويه وبما أن الملاعب وحشتنا فبصوت مدحت شلبي شلبوكا 😂😂😂 الله الله الله لعيب يا زين يا تري مين هيفوز فين الروح رياضيه يا جماعه متعونا الله عليك 😂😂😂)
__________ استغفر الله_______
في بيت قمر
فاطمه والده شمس : احمد ٠٠٠٠٠٠ احمد روحت فين يا احماااااااااد
احمد : ها بتقولي حاجه
فاطمه : دا انت مش هنا خالص في ايه مالك
احمد : يعني مش عارفه
فاطمه : لا مش عار٠٠٠٠٠٠٠٠ ثواني وشهقت وضربت بيدها علي صدرها ٠٠٠٠٠ ايه اللي فكرك بالموضوع دا دلوقتي
احمد : انا عمري ما نسيت ولا هنسي الولاد كبروا واحنا كمان كبرنا ٠٠٠٠٠٠ ثم اكمل بشرود ٠٠٠ وما حدش ضامن عمره
فاطمه : يعني ايه
احمد وهو يغادر : ولا حاجه بس متنسيش الجواب وحساب البنك ها متنسيش يا فاطمه ربنا فوقك وشايفك
فاطمه برعب : لا لا انت مستحيل تعمل كدا صح
احمد : ربنا يسهل وتركها وغادر
فاطمه ببكاء : استر يارب جيب العواقب سليمه يارب يارب احفظلي ولادي التلاته من كل سوء يا رب. ٠٠٠٠٠ يا رب ٠٠٠٠٠٠ يا رب ٠٠٠٠ يارب تكوني راضيه
عني يا امال
( هنا لغز جامد الحقيقه اتنين مش واحد يا تري هتعرفوا تحلوه حل اللغز هيكون في الجزء التاني من زين والقمر عايزه اشوف التعليقات )
_______ الحمد لله_______________
بقلمي دودو محمد⁦✍️⁩⁦✍️⁩⁦✍️⁩⁦✍️⁩⁦✍️
وقفت قمر في غرفة الفندق أمام النافذه تتطلع الي البحر بهدوء
لا ابحث عن الحب فقط٠٠٠٠٠ بل ابحث عن الصدق الذي يغلف الكلمات والإخلاص الذي يستند خلف الأفعال ٠٠٠٠٠٠٠٠٠ ابحث عن ثقة لا تهزها عواصف الدنيا٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ عن لهفة دائمة وشغف لا ينقطع ..
‏لا ابحث عن الحب ٠٠٠٠٠٠٠٠٠بل ابحث عن السند، عن من يحنو مودة و يدنو رحمة عن الأمان الذي لا يعقبه خوف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠ ليس مثل ذاك المخادع زين أضحي يقودني الي الجنون ما باله اولا قال إنه زياد ثم أخذ يحركني بيديه كالدميه المسرحيه
حتي وقعت في حبه وبا ليتني مت أو لدغني عقرب قبل أن أقول ذالك ولاكن للاسف أحببته ولاكن ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ ولاكن لم اتلقي من جانبه سوي الكذب ليس لي شأن بماضيه
لما ينتقم مني انا ما ذنبي؟٠٠٠٠٠٠٠٠٠ليقل لي احد ما ذنبي؟
لم اجرب الحب يوما لم أكن أفهم ذاك الحب النقي بين والدتي التي تغير بجنون علي والدي حتي مني انا وشمس ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ ولاكن الآن بت أفهمه واعلم ما هو
وياليتني لم اعلم ماهو فلقد عذبت بذات النار
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ لما يا زين اتعلم احببتك بكل حالاتك ٠٠٠٠ أو تعلم أيضا لقد عشقت اسم زياذ لأنك اسميت نفسك به ٠٠٠٠٠٠ اه من ذاك القلب غبي قلبي هذا يتمرد علي دائما اتعلم يوم خطوبه صبا كنت كنت ٠٠٠٠ مسحت دمعه هاربه من مقلتيها واكملت ٠٠٠٠ كنت أود أن ارتمي بأحضانك ابكي وأبكي ٠٠٠٠٠ ابكي على حالي وما اوصلني
إليه لعنه حبك تكاد تقودني الي الجنون ٠٠٠٠٠٠٠٠ يا إلهي ما هذا يجب أن استمع الي شمس يجب أن أبتعد قليلا حتي اصفي ذهني محقه هي تلك الشمس ٠٠٠٠٠٠٠ شمس
شمس واه من شمس ٠٠٠٠٠٠٠ تلك الصغيره التي عانت وما تزال تعاني تمثل دور القوه وهي اضعفنا ٠٠٠٠٠ احيانا يراودني شعور بأنها
هشه ضعيفه تحتاج للبكاء اصبحت أدرك أنني ومع ضعفي هذا اقوي منها بمراحل ٠٠٠٠٠٠ هي تحتاج للحب والحنان جرعه زياده من كليهما ٠٠٠٠٠ اووووف كلانا نحتاج لهذا.
تنهدت قمر تنهيده طويله ثم أمسكت تلك الوريقات وبدأت في رسم بعض التصاميم مستمتعة بذاك الهدوء
( اول مره اكتب باللغه العربيه صح ياست اسراء. اتمني تقولو رايكم جزاكم الله خيرا)
______الله اكبر________________🌺
أما عن تلك الشمس التي تجلس شارده
تكتب بدفترها صديقها الوحيد الملازم لها من اعتادت أن تسهر الليالي تكتب به تقول : اتعلم يا دفتري العزيز اني أتخفي في دور القويه ٠٠٠٠٠٠البارده ولكن في الظلام واليل لا يروني وانا في غرفتي نائمه٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ ابكي لماذا لا يوجد من يحتضني ويشعر بي؟؟ لماذا لا يوجد من يفهمني؟؟ من دون مبرر لماذا لا يوجد من يتذكرني حين أموت ؟
ضحكت ضحكه مليئه بالوجع وعلامات الانكسار باديه علي وجهها تحتل معظم تقاسيم وجهها ٠٠ أكملت ابن انت يا من ملكت قلبي يا مالكي ؟؟!
هل صدقا انت تحبني ام يخونني احساسي كالعاده
هل انت الشخص الذي سأجد فيه احتواء الاب وسند الاخ وحنان الام وصداقة الاخت
ام انني أتوهم فقط ٠٠٠٠٠٠ بيننا الايام وسأعلم ماذا يخبئ لي القدر
أما علي الجانب الآخر وبنفس الفندق يجلس مالك يمسك بيديه كوبا من النسكافيه يتابع بعض الحسابات المتراكمه
انتهي منها وعلق نظره بنقطه في الفراغ يحدث نفسه ويقول : تتوقعين أني لا افهم شئ من حديثك او تلميحاتك ٠٠٠٠٠٠ولكنك لا تعرفي انني أفهم كل شئ،مشاعرك٠٠٠٠٠٠٠ تلميحاتك٠٠٠٠٠٠٠٠،اسئلتك
لو تركت نفسي لأجيبك لا اعلم ما سيحدث ربما أفقد السيطره اعلم انكي حمقاء كبيره ستبكين وانا أتألم لدموعك تلك
أراك انا بنظره مختلفه ‏ اعلم انك لست جميلة كقنر لكنك مثل الفن٠٠٠٠٠٠٠، لا ينبغي أن يكون جميلاً على الدوام٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ ولكن يجب أن يجعلك تشعر بشيء. يحركك شيئ يود أن يخرج من بين ضلوعك ويتحرك
يجذبني اليك كتله اللطافه تلك اراها عندما تعبسين بوجههك ويظهر عليكي الغيظ 😂😂😂😂😂 ياالهي تكونين قابله للإلتهام ٠٠٠٠٠٠ يجذبني اليك روحك المرحه المحبه ٠٠٠٠٠٠٠ اتذكر اول لقاء بيننا وكيف لم انم يومها ظللت اتذكر تلك الشقيه التي تظنني اجنبي وتتغزل بي ٠٠٠٠٠مع انها أو علمت أني عرفت ما تقول لتمنت أن تنشق الأرض وتبتلعها من سرقت النوم من عيناي ليالي طوال صبرا صبرا شمس ستكونين ملكي قريبا وقريبا جدا
_______ سبحان الله_______
بقلمي دودو محمد⁦✍️⁩⁦✍️⁩⁦✍️⁩⁦✍️
صباح جديد مفعم بالحيوية والنشاط علي البعض وحماس وتفائل علي البعض الآخر. وحزن علي البعض الآخر
صبا : السلام عليكم
امجد : احلي السلام عليكم سمعتها
صبا بدهشه : امجد
امجد : اي دا هو اسمي حلو كدا الله دا طعم اوووي
( يا محن انا جالي جفاف والنعمه 😂😂😂)
صبا : انت جبت رقمي منين انا مديتهولكش
امجد : عيب عليكي يا فراولتي دا انا المقدم امجد
صبا : فراولتك ؟؟
امجد : يعني سيبت كل دا ومسكتي في فراولتي ايوه يا قشطه فراولتي
صبا وهي تنظر للهاتف ثم تضعه على أذنها مره اخرى
: انت متاكد انك امجد. يعني اللي هو امجد
امجد بمرح : لا امجد اللي مش امجد
صبا : بطل غلاسه بقا يا ابني انت من كتر ما انت ما بتتكلمش قولت عليك الرجل الغامض الصامت
امجد : 😂😂😂😂😂😂 غامض وصامت مره واحده كفايه حاجه واحده واديني اهو يا ستي بتكلم عادي اهو علي راي احمد حلمي ماهو عادي اهو 😂😂
صبا : لا لا انت مش امجد يعني انت بجد ٠٠٠٠٠ اقصد بتهزر زينا بجد
امجد : لا بهزار
صبا : امجدددددددددد
امجد : عيونه
صبا : احم يعني احم احم كنت عايز ايه
امجد : نتكلم بجد بقا انتي عارفه اني عايش في بيت يعتبر ڤيله لأنو نفس التصميم والبيت واسع يعني فيه سبعه أوض نوم تعملي انتي ايه قولي ايه
خليكي معايا على الخط
صبا : هههههههههه ايه
امجد : اللهم صلي على النبي ايه الضحكه اللي تجيب بوليس الاداب دي
صبا : هههههههههه
امجد : العب
صبا : جوزي هيخرجني اطلع انت منها بس
امجد : ماشي يا ستي المهم هتجيبي الست الوالده وتشوفي ايه اللي محتاجه تغيريه علشان لو معجبكيش ديكورات البيت وكدا وبعدين نروح اي مكان نتغدي
صبا : اوكي تمام
امجد : يسلملي حبيبي المطيع
صبا بحنق : امجد بس بقي
امجد : لا لا وكمان بتتكسف الله اكبر
أغلقت صبا الهاتف في وجهه : اوووف قليل الادب بس موز اوووي وبحبه اوووي هيييييح
( هييييح اوووي يعني يا شيخه اختشي علي دمك انتي علي الملأ مش كفايه عليا ايه وهييييح بتاعتها دي اللي لزقت فيا 😂😂😂)
______ بقلمي دودو محمد⁦✍️⁩⁦✍️⁩_________
في اليوم التالي
روما : في موعدك تمام انسه قمر
قمر : هذا عملي سيدتي ويجب علي الدقه
بيتر : دائما ما تبهريني جميلتي انتي حقا رائعه آمل أن يستمر العمل بيننا
شمس : حاسب بس لا بهارتك تكون فيها شطا وتروح منخارك عطستك تودينا في داهيه 😂😂
قمر وهي تكتم ضحكتها : اسكتي الله يخربيتك دا شغل الحمد لله انهم ما يعرفوش عربي
بيتر: جميلتي ماذا تقولين تحدثي بالانجليزيه كي استطيع فهمك
قمر : لا عليك مستر بيتر فأختي تتحدث معي عن شئ خاص
بيتر : يا الهي اهي اختك لا تشبهكي ابدا لاكنها فاتنه أيضا
شمس : طب اقوم اولع فيه ولا اخده واروح عند المأذون
قمر : في اي يازفته ما تتهدي بقا عايزه اخلص شغلي
شمس بامتعاض : كتمت اهو ياختي كملي شغلك جتنا نيله في حظنا الهباب قال مالك وزين قال
علي الجانب الآخر يستمع زين ومالك للحديث بواسطه جهاز تنسط قام بوضعه بجاكيت روما
زين بزهول : شايف ابن الكلب اللي محذره رايح يتغزل فيها
مالك : اهدي بس كدا يا عم الحمش في ايه
اسمع شمس بتقفش علي ابهرتني 😂
زين : يا برودك يا اخي
مالك : اهدي ياعم شطه انت
زين : سيبني عليه اموته
مالك : طب روح وعك الدنيا بقا ما تتهد بقا
زين : اما اشوف اخرتها بقا
مالك : هار اسوح دا بيتغزل في البت يالهوي يا لهوي عايزه تاخده وتروح للمأذون كمان
لا لا لا الحال دا ميتسكتش عليه منك لله يا زين كان مال اهلي انا كله بسببك انا متبري منك يااض يالهوي يا لهوي 😂😂😂😂😂😂
زين : بقولك ايه خلصت وصله النواح انا هاخده وري مصنع الكراسي
مالك بعدم فهم : يعني ايه
زين : هقول ايه مابتفهمش يعني هناخده نديه علقه نطحنه بمفهوم ست الحسن والجمال شمس هنعمل معاه الجلاشه
( مصيطه يا شمس. انتي 😂😂😂)
مالك : اه نعمل معاه الجلاااااااااشه !!! فهمت
زين : صبرني يارب علشان مموتوش
زين : الو
ملاك بعصبيه : ايوه يا زفت انت فين
زين : في ايه
ملاك : دا انت بجح يا اخي مش عارف في ايه
زين : الله وليه الغلط وبعدين هعرف منين انا يعني
ملاك :. عااااااااا مستفز. يعني حضرتك انت والزفت مالك مختفيين من يومين وسايبين كل حاجه علي دماغي شغل وصفقات وتصاميم وقرف وابوك الحاج يجي يهزقني وانتو هيصين.
زين : اهدي بس غطي عليا شويه انا بصالح قمر
ملاك : مستحيل مش هغطي عليك انت ولا توأمي المحترم اللي المفروض يحس بيا واني تعبت
وبعدين انا مش قولت قمر محتاجه تقعد لوحدها بعيد عنك رايح لها ليه انا وعدتها اني مش هقولك ولو شافتك إن كان في أمل أنها تسامحني وتسامحك يبقي اتبخر
زين : تفتكري يعني هي ممكن ما تسامحنيش
ملاك بهدوء : زين قمر سامحتك من زمان بس كون أن انت اول تجربه في حياتها وكدبت عليها وشايفها عبيطه وبينضحك عليها بسرعه دا وجعها انت بنت زيها وبفهم هي بس بتعند معاك واخده الموضوع عند مش اكتر سيبها تهدي وابقي كلمها بعدين
بس اهم حاجه ماتنساش الفتره دي هي مشتته محتاجاك ومش محتاجاك فاهم يعني ما تكلمهاش بس حسسها انك موجود وانك سايبها براحتها
زين : مش فاهم وضحي اكتر
ملاك : بص يا حبيبي قمر زي ما تقول كدا في فتره نقاهه دلوقتي بتحاول تصفي روحها لو رجعت ولقتك مكلمتهاش هتقول هي مش فارقه معاك يبقا هتسيبك وتعند اكتر تقوم حضرتك زي الشاطر كدا كل يوم الصبح وبليل تبعتلها رساله تفهمها انك عايزها تهدي وانك بتحبها. ومستحيل تتخلي عنها وكدا يعني
زين : فهمت يعني احسسها بوجودي جمبها ابقي الداعم النفسي ليها وأخرجها من حالت الاكتئاب اللي عندها دي
ملاك : بالظبط كدا
زين : تمام متشكر اوووي يا ملاك مش عارف هعمل ايه من غيرك
ملاك : اي خدمه يا رياسه عد الجمايل. بس
زين : اللي تطلبيه
ملاك : امال فين الجبله اللي بيقولوا عليه توأمي
زين :😂😂😂😂 لا دا توأمك بالاسم بس شمس مطلعه عينه أوووووووي
ملاك : اه والله يستاهل المهم ترجعوا بكره انا تعبت اوووي وماتنساش تعمل زي ما قولتلك يلا سلام
زين : سلام
استوب كدا
وبكدا يكون الفصل خلص اتمني يكون عجبكم

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى