روايات رومانسيهرواية عشقني في ماضيه

رواية عشقني في ماضيه الفصل 12

البارت الثاني عشر…
ما ان سمع والدها كلامها حتي انتفض ووقف واقترب ليهتف بتقولي ايه ادم عايز يتجوزك انت يا داليدا..
لتهتف ومالك اتفزعت كده يا بابا هو انا مانفعش اتجوز مالي..
ليهتف.. لا يا حبيبتي ماقلتش بس ادم وانت ازاي.. ادم يا بنتي انت عارفه ظروفه ازاي لا تعرفي اصله ولا فصله انت ازاي تقدري تأمني كده..
لتبتسم… لاني حاسه بيه وحاسه هو ايه وانا متاكده انه ابن ناس يا بابا ومن عيله كمان لبسه وطريقه كلامه وخبرته بيقول انه كان حاجه كبيره.. انت ليك حق تخاف بس معرفش ليه مش خايفه بل بالعكس انا اخاف لو يبعد.. انا مش صغيره وانت عارف اني عاقله وبفكر كويس وعارف كمان اني مش سهله ولا ينضحك عليا.. انا حاسه ادم يا بابا ومش هكذب انا كمان عايزاه.
ليهتف… يا بنتي ادم اللي معانا اه كويس وراجل وطيب وفيه كل الصفات اللي نتمناها بس ادم التاني مانعرفش شكله ايه..
لتهتف… مفيش حد بشخصين يا بابا.. ادم هيفضل طول عمره الطيب الحنين المراعي ادم اللي بيخاف عليا وعلي زعلي.. ادم هيفضل ادم بقلبه الدهب دا كفايه حنيته انا عايزه حنيه قلبه محتجاها يا بابا..(والحق يتقال هتلبسي حنيه بالكوم 😂

مرت الايام والاسابيع وقد جهزت داليدا كل شئ اوراق ادم ومتطلباته وكافه مستلزماتهما معا وجهزت حجره ايهم بجوار البيت ووسعتها وعملت حجره وغرفه للنوم وحمام مطبخ صغير لتكون خاصه بهم وجاء اليوم الموعود ليتم الزواج اخيرا ويقترب منه والدها.. خلي بالك منها انت بقيت ابني اوعي في يوم تسيببها داليدا ما تتسابش..
ليهتف ايهَم… ساعتها اكون ميت ليستدير وياخذها من يدها كانت جميله ترتدي فستانا بسيطا ورائعا كانا قد احضرا شخصا ليصورهم للذكري لتلتقط لهم صورا في كل مكان بالمزرعه لم تعلم لماذا فعلت ذلك ولكنها فعلا لم تترك ركن الا وتصورا فيه لينتهيا اخيرا وياخذها ايهم ويذهب بها الي حجرتهم ليقترب منها ويحملها بحب ويدخل بها وما ان دخلا حجرتهم حتي انزلها بهدوء وشدها اليه بقوه ليحتضنها بشده وهيا تشعر بالخجل مستكينه سعيده ليهمس.. مش مصدج حالي.. جلبي هيوجف.. لم تتكلم ليرفع وجهها.. انت حلوه جوي يا جلبي.. لتبتسم وتحمر خجلا ليهتف ايه ماهتجوليش انت حلو كيف ما جولتلك.
لتبتسم وتضحك.. مانت عارف انك حلو لازم اقول.
ليهتف… واه مين جال اني عارف.. لاه ماعارفش ماتعرفيني يا بت الناس
لتبتسم وتقول بحب.. انت حلو جوي جوي يا جلبي..
ليقترب منها ويحملها ويدور بها جلبك انا صوح يا هناك وسعدك يا ادم يا بت هموت عليك وربنا.
لتهتف بس بس نزلني كل ده عشان قولتلك انت حلو امال لو قولت بحبك يا عمري هتعمل ايه.
ليشدها اليه ويرفع وجهها.. اخاف تتعبي من اللي هعمله بس دلوك هعمل اكده لينقض عليها يقبلها بحب وحالميه وهيا مستكينه محبه تتعلق به ظل ينهل من شفتيها بحب لفتره يحتضنها بقوه ليبتعد وقلبه سينفجر ليهمس انا هخلص علي الاخر الليل اني عارف..
لتهمس بحبك اوي
ليهتف.. بطلي عاد بجولك هتخلصي في يدي..
لتبتسم وتدفعه.. بس يا بابا يلا روح اتوضي عشان نصلي.. ليبتسم وامتثل لها وذهبت هيا ولبست قميصها الحريري ولبست فوقه اسدال للصلاه وشرعا في الصلاه ودعا دعاء لصلاح الحال ليقترب منها ويقول.. عندي حاجه هديهالك تديهالي بعدين.. لتهمس حاجه ايه..
ليقول اني بكتب جوابات لنفسي..
لتقطب.. جبينها ليقول بكتب للي مايعرفنيش لادم التاني..
لتهتف… انت بتقول ايه مش فاهمه.
ليقول.. بكتب لشخصي التاني بكتبله عشان يعرف اد ايه انه لجي نعمه الدنيا بكتبله وهكتبله الجواب ده مش ورقه والا اتنين الجواب ده هكتب فيه الحلو كله اللي عيشته معاكي وما هتجرهوش واصل وهيفضل مجفول وانت بيدك اللي هتجفليه وتديه ليا اول ما افتحه هعرف وهحس واخدك في حضني تاني ماهو مش معجول اللي انا فيه ده مايتحسش ولا ينعرف.. اني دخلت الجنه ولو رجعلي عجلي السابج هعوزه يدخل الجنه معايا.. اوعديني انك هتديني الجواب وتاخديني في حضنك تاني والا هعيش ميت
لتضع يدها علي شفتيه.. بس بتقول ايه ميت ايه اخص عليك دانا اموت من غيرك.. انت اصلا تقدر تبصلي ولا تحبنيش دا انا اقتلك..
ليقترب منها ويشدها… تجتليني طب ماتعرفيني هتجتليني ازاي..
لتهتف.. هخاصمك ومش هكلمك تاني
ليضحك.. وانا اجدر دانا اموت بجد ليشدها اليه لتقول.. عارف يا قلبي هفضل احبك ان كت ادم والا قلبت عفريت حتي.(ايوننن قدمي المشيئه 😂

صفحتنا علي فيس بوك

تحميل تطبيق لافلي Lovely

همسات من عوالم مجهوله

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى