روايات شيقهرواية بنت الشيطان

رواية بنت الشيطان الفصل 25

– س /يا شيخي ، كيف أُحيي قلبي بعد الإنتكاس !

ج / يا بُنيّ اكثر من قول ” لا إله الا الله ” 💛
ونظف قلبك بكثرة الإستغفار

وابدأ عهد جديد مع الله بركعتي توبه ، ولا تتعجّل .. ابدأها خطوة بخطوه كانك حديث عهد مع الإسلام 🌸

حافظ على فروضك في اوقاتها ، ثم بعد ذلك اضف عليهم السُنن ، ثم زدهم بالقيام وورد القرآن 🌸

ستذهب كورونا وتفتح المدارس و الجامعات
ويأتي رمضان ونحن بخير
بس قولوا يارب واستغفروا

“وتبقي ماشي ف الجنة وفجأة تقابل الرسول. !صلوا عليه
开始吧
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🌻🌻🌻🌻🌻🌻
🌸🌸🌸🌸
💮💮💮
♥
لا يري شئ سوي ظلام يحيط به أصوات متداخله وصوت مألوف له جدا اخذ يسمع صوتها يتردد في اذنه
( مالك بغيظ / بتعملي ايه انزلي يا نور تعالي هنا
نور وهي تخرج لسانها / لا عشان أنت هتضربني انت وحش مالك وحش مالك شيطان عو عو)
اخذ يركض لعله يصل لأي شئ سمع الصوت يصدح مره اخري( انا بحبك اوي )
اخذت يركض ويصرخ باسمها وجدها تركض أمامه بفرح كبير وهي تغني كالعاده( تضحك والضحكه تبقي ضحكتين واتنين في اتنين في اتنين ضحك كل العايشين كل في مركب واحده مكملين والصوره الحلوه بتتاخد في ثانيتين)
فجأه توقفت عن الغناء وادارت رأسها له وهي تنظر له بحزن شديد / مالك انت سبتني ليه
مالك وهو يهز رأسه بعنف / لا لا يا نور انا مش سيبتك
نور بدموع وهي ترجع للخلف وتهز رأسها بنفي / لا انت سبتني ليهم انا عيطت كتير عشان تلحقني بس انت مش لحقتني
مالك وقد أوشك علي البكاء وهو يركض تجاهها / لا يا نور والله مش سبتك
نور وهي تختفي من امامه ثم تظهر في مكان آخر / لا مالك خلف بوعده وعدتني هتحميني بس خلفت وعدك
نظر مالك للمكان الذي كانت فيه / لا لا مش خلفت بوعدي يا نور انا هجيلك مش هسيبك يانور
نور وهي تختفي / لا يا مالك خلاص انت سبتني وهما اخدوني منك مالك وحش انا بكرهك يا مالك
مالك بصراخ وهو يركض تجاهها / لا يانور انا بحبك
اختفت نور وأصبح مالك يدور حول نفسه برعب وهو يصرخ باسمها / نووووور نووور
استيقظ بفزع وهو ما زال يصرخ باسمها / نووور لا يانور
ركضت الممرضه له وهي تحاول أن تجعله يهدأ وهو ينظر حوله برعب نظر لها نظره مرعبه وقال بفحيح / انتي مين وانا هنا بعمل ايه
الممرضه برعب / عفوا يا سيدي لم أفهم شئ
هدأ مالك نوعا ما ولكن اعصابه مازالت متحفزه / اين انا وكيف، صلت لهنا
الممرضه برعب من نظرته وصوته / لا أعلم يا سيدي لقد كنت مصابا في رأسك واحضرك شاب ما انه يجلس بالخارج سوف اناديه
خرجت بسرعه كبيره حتي تتخلص من نظرته نظر حوله وهو يضع يده علي رأسه من شده الألم وهو يتذكر اخر شئ لقد اضاعها أضاع ابنته أضاع حياته وروحه وكل شئ له أضاعها من بين يديه ولكن يقسم انه سوف يعيدها ولو كانت حياته ثمنا لهذا نظر جه الباب بتعجب علي الشخص الذي دخل / انت اللي جبتني هنا

🌸🌸。。。。。。。。。🌸🌸

كان عمر يجلس علي الاريكه فقط ينظر أمامه بعيون حمراء من البكاء اخته كاد ان يفقدها عائلته كادت ان تتدمر عالمه كاد ان ينهار جاءت جنه وجلست بجانبه وهي تضع يدها علي كتفه نظر لها نظره معذبه حطمت قلبها جذبت رأسه لها وأخذت تمسح علي خده / هتكون بخير يا عمر هتكون بخير صدقني
عمر وقد انفجر في البكاء مره اخري / حاسس ان امي بتموت تاني يا جنه
جنه وهو تهدئه / متقولش كده مازن قال إنها بخير وبإذن الله مع الوقت تكون بخير
عمر وهو يبكي اكثر / سمر دخلت في غيبوبه يا جنه هايف تفضل فيها او يحصلها حاجه
جنه وهي تضمه اكثر / تفائل يا عمر بإذن الله خير هتبقي بخير وترجع تاني متقلقش
نظرت جنه وجدت مازن يأتي إليهم جنه وهي تنظر له بألم فصديق حياته وأخيه استسلم ووقع مغشي عليه وكأنه يرفض الحياه بدونها / سراج عامل ايه يا مازن
مازن بألم شديد / كل المؤشرات الحيويه كويسه بس هو اللي رافض يرجع تاني كأنه رافص الحياه كلها
عمر وهو ينظر له بحزن / بإذن الله هيكون بخير وهيفوق قريب
مازن بألم شديد / يارب
سمع مازن رنين هاتفه نظر بتعجب للرقم الغريب ولكنه أجاب / مرحبا
…………….
مازن بفزع / متي حدث هذا
……………
ياالله رحمتك حسنا سوف اتي سريعا
………..
عمر بتعجب من فزعه / فيه اي يا مازن خير
مازن وهو ينظر له بحزن كيف يخبره ان اخته الثانيه خطفت / ولا حاجه بس هي هي كانت حاله متابعها وعزيزن اوي علي قلبي والنهارده بلغوني انها اتوفت
نظر له عمر بحزن / البقاء لله
مازن وهو ينهض / الدوام لله وحده بعد اذنك هروح اشوف سراج
هز عمر رأسه بموافقه
صعد مازن لغرفه سراج وجد ساره تبدأ المحلول الخاص به مازن بحب وهو ينظر لها نعم فقد أدرك انه يحبها كثيرا هذا الفتره / اخبار سراج دلوقتي يا ساره
نظرت له ساره نظرات حب واحترام / بخير يا دكتور
اقترب منها مازن بحنان / شكرا ليكي علي وقفتك معايا الايام دي يا ساره
نظرت ساره في عينه لاحظت نظره حزن تطغي عليها / مفيش شكر ولا حاجه
ثم نظرت أرضا / عن اذنك هشوف بابا
وخرجت سريعا من الغرفه
نظر هو خلفها ثم أعاد نظره لسراج الممد بكل ضعف المه قلبه علي هذا المشهد فسراج لطالما كان قوي لا يهتز ابدا اه يا صديقي كيف وصل بك الحد لكل هذه الضعف سرعان ماتذكر ما حدث لمالك فامتلئت عينه بالدموع علي حال إخوته
اقترب من فراش سراج وجلس بجانبه واغمض عينه بحزن شديد وتحدث بصوت يدل علي حبسه لصرخه ألم / شوف يا سراج الدنيا وصلتنا لفين انت نايم بكل ضعف علي السرير هنا ومالك هناك
ثم ضحك ضحكه ألم / دايما كنتم شبه بعض في كل حاجه الا برود مالك طبعا بس عارف بقت بايخه اوي يلا بقي اصحي
لم يجد منه أي رده فعل هبطت دموع مازن وبكي /تعبت ياسراج تعبت يا اخويا ومش عارف اعمل ايه حاسس اني بتيتم تاني يا سراج
علت شهقاته في الغرفه / اصحي يا سراج مالك محتاجنا اخونا محتاجنا يا سراج انا مش هقدر استحمل كل ده لوحدي يا سراج الحمل طلع تقيل اوي
نظر له ببكاء / حاسس ضهري انكسر يا سراج حاسس اني وحيد يا اخويا
اصحي يا سراج عشان خاطر مالك حتي
شعر مازن بحركه علي يده فتح عينه بسرعه ونظر وجد سراج ينظر له بألم ويتكلم بصوت منخفض / مالك ماله مالك يا مازن
مازن بفرحه كبيره وهو يعانقه / سراج انت كويس استني هشوف المحلول و…
قاطعه سراج برفض / مالك ماله طمني
مازن بحزن كبير حكي له كل ما قاله الشخص الذي حدثه علي الهاتف نظر سراج أمامه بألم علي صديقه وأخيه وحاول ان ينهض منعه مازن / انت بتعمل ايه كده هتأذي نفسك انت لسه ضعيف اهدي شويه كده
سراج بالم / وجعي مش هيجي حاجه جنب وجع قلبي علي اخويا يا مازن لازم اكون جانبه دلوقتي
مازن / طب استريح انت واهدي كده وانا هحجز لينا الي أقرب طياره رايحه إيطاليا
هز سراج رأسه وهو يرجع للخلف ليريح جسده تحدث وهو مازال مغمض العين / هي عامله ايه
مازن عرف انه يسأل علي سمر / هي كويسه بس بسبب انها قعدت في المايه كتير فهي.. احم
سراج بوجع / هي حصلها ايه يا مازن
مازن بحزن علي صديقه / دخلت في غيبوبه بس متقلقش قريب اوي هتكون بخير
سراج وهو يرجع رأسه للخلف مجددا بالم / انا مش قلقان عليها
نظر له مازن بتعجب / مش فاهم ازاي مش قلقان عليها دي هتبقي مراتك يا شيخ
سراج بضحكه سخريه / مراتي لا ما هو خلاص بح مفيش جواز
مازن بصدمه / انت بتقول ايه يا سراج مش دي اللي كنت هتموت وتتجوزها وتقولي دي ليا ومش هتكون لغيري
سراج وقد مرت ذكري الأمس أمام عينه / هي اللي رافضه يا مازن مش انا هي مش بتحبني وانا مش هشحت حبي من حد يا مازن
مازن لاعتراض شديد / انت ات……..
قاطعه سراج منهيا الحوار / خلاص يا مازن الموضوع خلص ولو سمحت مش عايز اتكلم فيه تاني هي اللي اختارت مش انا
مازن وهو ينهض ليذهب لها / انت حر يا صاحبي بس انت مش عارف تحارب عشان حبك يبقي متستحقهوش اصلا عن اذنك اروح اشوفها
لم يخفي عن مازن لمحه اللهفه للتي ظهرت في عين سراج تركه مازن وهو يبتسم بسخريه هو لا يحبها بل يعشقها وهذا يظهر في لهفته عليها وخوفه عليها البارحه بعد خروجه نظر سراج بحزن للباب وحدث نفسه بهمس / هي اللي باعت يا مازن ورفضت حبي ليها……
💐。。。。。。。。。💐
كانت تجلس في الظلام وهي تبكي بكثره تتذكر وهم يضربونه اه يالله وجع قلبها شديد هي ليست خائفه منهم هي خائفه عليه هو معشوقها وحبيب قلبها من سكن قلبها في فتره قصيره اغمضت عينها التي المتها من كثره البكاء نظرت أمامها بشرود وهي تتذكر حديثه منذ يومين
Flash back
نور وهي تنام علي زراعه وتنظر له بحب شديد / تعرف انا بحبك قد ايه
مالك وهو ينظر لها نظره اذابت عظامها / مش قد عشقي ليكي يا نور انتي بقيتي حياتي كلها بقيتي بنتي بنت الشيطان اللي مش هسمح لحد انه بس يفكر يلمسها
نور وهي تقبل لحيته / يااه يا مالك انا كل يوم بشكر ربنا علي انه رزقني بيك بجد انت نعمه ربنا يديمك ليا لو حصلك حاجه انا ممكن اموت يا مالك ارجوك متسبنيش
مالك وهو يضمها اكثر / انا دايما معاكي يا نور ولو في لحظه حسيتي انك خايفه انتي بس غمضي عينك وفكري فيا وانك معايا اوعي يا نور تحسي يوم بالضعف انتي مش اي حد انتي بنتي بنت الشيطان وحتي لو حسيتي بالضعف اوعي تخلي حد يحس بيه غيرك عشان هيستغله بلاش الطبيه الزايده دي ممكن تأذيكي مش اقصد انك تكوني وحشه بس طيبتك تكون بعقل فهماني
هزت نور راسها ببسمه عاشقه / فاهماك يا مالك بس انا مش هحتاج كل ده لاني معاك وعمري ما هبعد عنك ابدا ابدا
مالك وهو يضمها بشده حتي كاد يكسر عظامها / ابدا ابدا عمري ما هسيبك تبعدي عني يانور انتي ملاكي وبنتي يا نور وحياتي مش هقدر اعيش من غيرك ثانيه واحده يا نور بس انا واثق انك لو اتحطيتي في اي موقف هتقدري انك تخرجي منه لأنك رغم غبائك وهبلك وعبطك ده الا انك قويه لو اتحطيتي في موقف يتطلب شجاعه
نور وهي تنظر له بسخريه / ده مدح ولا ذم
مالك وهو يضحك ويقترب منها بشده / ده عشق يا نور
Back
عادت نور من ذكرياتها وهي تمسح دموعها هي ليست ضعيفه ابدا ولن تسمح لاحد ان يهزمها او يضعفها هي ابنه الشيطان
بينما في الخارج كان يقف بصدمه كبيره
احد الرجال /هذا ما توصلنا اليه يا سيدي
اللورد بصدمه / الشيطان كيف هل تقول ان هذه الفتاه هي زوجه الشيطان الشيطان الذي يسبب الرعب لجميع رجال المافيا والذي قتل رئيس المافيا الاسبانيه ماتينيو الخابيترو
الرجل / صحيح يا سيدي هذا هو
اللورد وكأنه وجد كنز / اذا فالميكروفيلم المفقود موجود معه وزوجته معنا اذا لما لا نلعب قليلا
الرجل بخبث / هل تقصد أن نهدده
نظر اللورد له بضحكه خبيثه / اوووه حميد يا عزيزي هذا الشيطان وليس مجرد رجل عصابات لنهدده سوف نعقد صفقه الميكروفيلم مقابل سلامه زوجته لان التهديد سيأتي بناتج عكسي
حميد الشرقاوي / وهل سنتركه يذهب بعدما يأخذ زوجته هذه فرصه ذهبيه لكي نتخلص من الشيطان الذي يسبب الرعب للجميع
ضحك اللورد بصخب / ومتي قلت اننا سنتركه يذهب
نظر له حميد بخبث

كان اسد يصعد الطائره مع ادم وزينه ولكن فجأه سمع صوت خلفه نظر وفتح عينه من الصدمه حور هنا وتركض اليه
تقدمت منه جميله او كما يسميها حور /ارجوك خذني معك ارجوك لاتتركني هنا
نظر لها ادم وزينه بتعجب كبير
اسد وهو ينظر لها باصرار / اصعدي وانا سأحدث المضيفات
نظرت له جميله بساعده كبيره جدا / اوووه اشكرك كثيرا اسد انت حقا لطيف
وصعدت الطائره ولم تنتبه لهذا الذي يكاد قلبه يحرج من مكانه من طريقه نطقها لاسد نظرت زينه لادم بخبث فابتسم ادم لها
زينه مشاكسه اسد / ايه يا أسد الغاب يا طويل الناب هنبات هنا حضرتك يلا مش انت الطيار يلا عشان مالك وحشني
نظر لها اسد بغيظ كبير ثم صعد للطائره تبعته هي بضحكه صاخبه يلحقهم ادم

حطت الطائره ارض إيطاليا هبط منها مازن وسراج صعدوا للسياره التي طلبها مازن وتوجهوا لمنزل الجبل بعدما علم مازن من المشفي ان مالك ترك المشفي وعرف سراج من مصادره الخاصه ان مالك ترك منزله في المدينه اذا فهو اكيد اتجه لمنزل الجبل بعد القياده لساعتين وصلوا لمنزل الجبل هبطوا من السياره وذهبوا تجاه البيت اخرج سراج مفتاحه ودخل للمنزل وجده مظلم بدرجه كبيره لايوجد اي نور سوي من النوافذ اقتربوا من الصاله ولكن توقف مازن وهو ينظر لشئ عند البار اقترب اكثر حتي اتضحت انه مالك يجلس وينظر أمامه بشرود ويحمل هاتف ينظر اليه ولايحيد بعينه عنه أضاء سراج الانوار فهاله ما رأي مالك وعيونه الحمراء وشعره المشعت بطريقه كبيره ونظراته المصوبه للهاتف ثواني ورأوا ابتسامه مرعبه جدا ترتسم علي فم مالك نظر سراج لمازن وهم يعلمون ان أبواب الجحيم قد فتحت الان…………..

🌹🌹。。。。。。。🌹🌹

كان عمر يجلس مع جنه وهو ينظر لسمر الراقده كالجثه أمامه
جنه وهي تنظر لعمر بتردد / عمر
نظر لها بحيره
جنه وهي تبتلع ريقها / هي سمر ليه رافضه تتجوز
نظر لها عمر بتعجب
جنه وهي توضح كلامها / اصل من فتره كنت بتكلم معاها علي الزواج وكده لقيت جسمها اتيبس مره واحده وبرقت وحسيت ان تنفسها زاد وهزت راسها بسرعه كبيره انها مش هتتجوز ولما عرفت ان سراج أتقدم منامتش ابدا طول الليل هي مالها معرفش
نظر عمر امامه بصدمه / مش معقول تكون لسه محبوسه في الذكريات دي
………………
خلص الفصل وقريب اوي الروايه هتخلص اتمني تكون عجبتكم
متنسوش
فوت 🌟
تعليق 💬
بعتذر لو كان الفصل قصير بس بجد بسبب الدراسه والمواعيد وشكرا لتعليقاتكم اللي دايما بتفرحني بجد وبإذن الله الأحداث الجايه هتكون اكثر تشويق وايثاره
احبكم في الله 🌿😘♥
دمتم سالمين
رحمه نبيل 🍀美心

مقالات ذات صلة

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى