روايات كاملةرواية غمرتني عشقكل الروايات

رواية غمرتني عشق الحلقة 12

الحلقه ١٢
رواية غمرتني عشق الحلقة 12


🌹ربِّ، اجعلْني لك شكَّارًا، لك ذكَّارًا، لك رهَّابًا، لكَ مطواعًا، لك مخبِتًا، إليك أوَّاهًا منيبًا.🌹

بسم الله نبدأ

عشق اتفاجئت من طلب قاسم ليها

عشق باستغراب: ايه،!!! اجي الرحله،!!! طب ازاي؟،،، ، وليه؟ ، وهقول ايه لأمي؟ ، وهقول ايه للست هدى؟ ،ومشيت بعيد عنه.،، لا يا قاسم بيه، انا مش بتاعة رحلات، انا عمري ماطلعت رحله في حياتي، انا اول مره ابعد عن امي، يوم ما جيت اشتغلت هنا، تقولي اطلع رحله

قاسم بخبث : اممممم، ماشي ياعشق، خلاص انتي تنزلي وتبلغي هدى هانم اني رافض السفر، لأني مش هسافر من غيرك، قولتي ايه؟

عشق باستغراب: طب ليه،؟ وليه انا، واجي معاكو بمناسبة ايه، بصراحه ياقاسم بيه طلبك ده مش منطقي ابدا

قاسم: هو ده شرطي الوحيد ومن غير اسئله كتير، فكري مع نفسك، وبلغيني قرارك

عشق: ياقاسم بيه بلاش،، انا……. (في اللحظه دي زهره دخلت تنادي عشق)

زهره: ياعشق، ست هدى بتقولك انزلي عشان تحضري لوازم الرحله،

عشق: حاضر يا زهره، انا نازله اهو (وبصت لقاسم)، انا هنزل ياقاسم بيه، واتمنى انك تغير شرطك، لاني بصراحه مش مقتنعه بيه

قاسم ببرود: مش مهم انتي تقتنعي، المهم انا اكون مقتنع،

عشق بعند: طب بذمتك،انت مقتنع بالطلب ده، انا متأكده. انك متعرفش انت طلبت مني الطلب ده ليه، ومتأكده كمان انك بعد منزل هتقعد تفكر انت ليه قولت كده. لانه بكل المقاييس مينفعش تطلب طلب زي ده مني ،، عن اذنك ياقاسم بيه
وسابته ونزلت مع زهره

قاسم واقف مذهول من كلامها، لأنه فعلا مش عارف هو ليه طلب الطلب ده، وليه هيا، وهو فعلا مش مقتنع بكلامه، لأن مفيش اي مبرر يبرر طلبه، فكر كتير لكن صمم على طلبه، لأنه فعلا حابب وجودها معاه، ليه، ميعرفش

————— بقلم شيمو الخطيب
عند رنا

صفحتنا علي فيس بوك

تحميل تطبيق لافلي Lovely

قصه سرداب الموت (كامله)

رواية الشادر الفصل الثامن

جيجي كلمت رنا، ورنا ردت عليها

رنا بتعب: الو، ايوه يا جيجي

جيجي: روني حبيبتي، عامله ايه، عرفتي اننا مسافرين بكره ان شاء الله

رنا بحزن: اه يا جيجي عرفت،

جيجي بفرحه: انا فرحت قوى اول ما مامي قالتلي الخبر ده، بس كنت عايزه أسألك هو قاسم جاي معانا، ولا هيرخم زي عادته

رنا : لا، هيرخم زي عادته،،

جيجي؛ نعم!!! ، لا متقوليش كده، بجد هتخنق منه جدا، اخوكي ده غريب جدا، انا بجد زهقت من التعامل معاه

رنا بضيق: جيجي بليز، انا بجد تعبانه ومش قادره، حاولي تحلى مشاكلك مع ابيه قاسم من غير تدخل من حد، حاولي تفهميه وتتأقلمي على طبعه، والا بلاش منه أي ارتباط بينكو

جيجي بخنقه: مالك يا رنا، انتي معايا ولا معاه، طول عمرك بتغلطيه، اشمعني دلوقتي، مالك يا رنا فيكي ايه؟

رنا بعياط وخنقه : لان محدش يستاهل انك تذلي نفسك عشانه، هو بيعاملك وحش،، ليه تستحمليه،؟ هو مش عايزك ليه انتي عايزاه؟ ، كل ده عشان ايه، بتحبيه؟ . ملعون ابو الحب اللي يذل صاحبه، مبقاش فيه حب يا جيجي خلاص، افهمي بقه،، وعيطت جامد ، (وطبعا هيا كانت بتتكلم عن نفسها)

جيجي مصدومه من كلام رنا: انتي تقصدي ايه يا رنا، تقصدي ان قاسم مبيحبنيش، تقصدي اني فعلا ذاله نفسي عشانه، ردي يا رنا هو قالك كده

رنا بوجع وخنقه: هه، لا يا جيجي انا بتكلم في العموم، لأن الحب صعب تلاقيه، لكن ابيه قاسم متكلمش ولا جاب سيرتك

جيجي: طب انتي ليه زعلانه كده، هو حسام دايقك

رنا: حسام،، انا مفيش بيني وبين حسام حاجه عشان يدايقني او لا، حسام كان فتره وانتهت، ومبقاش ليها وجود في حياتي خلاص

جيحي بتأكيد: يبقى هو السبب في تعبك ده، صارحيني يارنا ،

رنا: اتنهدت: جيجي انا تعبانه ومحتاجه انام عشان اقدر اسافر بكره، وصدقيني لو حصل حاجه اكيد هقولك

جيجي؛ ماشي يارنا، بس بليز حاولي تقنعي قاسم يجي، وانا هكلمه واحاول أقنعه

رنا: براحتك يا جيجي، يلا سلام

جيجي؛ سلام يا روني،،،

وقفلوا مع بعض

—————– بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 12
عشق نزلت

هدي: ها ياعشق، قاسم مقالكيش هيجي ولا لا

عشق: لا ياست هانم مقالش، لكن ان شاء الله خير، اطمني

هدي: اطمن ازاي بس، والبيت كله هيولع بسبب قاسم، لكن حازم عنده حق، قاسم عمره مسمع كلام حد غير نفسه وبس، وده غلط، لازم يبقى فيه حوار، وبعدين ده ابوه، ازاي يتعامل معاه كأنه ند ليه

عشق: ياست هانم ده طبع، صعب انه يغيره بالسهوله دي، لكن ان شاء الله خير، وربنا يفرح قلوبكوا يارب

هدي: تسلمي ياعشق، طيب انتي هتعملي ايه لما نسافر، هتفضلي هنا ولا هتروحي لوالدتك

عشق: هقعد مع والدتي ان شاء الله، وهبقي اجي هنا من وقت للتاني انا وزهره، واهو نطمن على زينب، وعلى ريكس ،

هدي: اه انا عرفت ان ريكس اتعود عليكي جدا، والله برافو عليكي ياعشق، انتي بجد بنت ممتازه

عشق: ربنا يجبر بخاطرك ياست هانم

قاسم نازل علي السلم، ولابس تريننج اسود، وشكله وسيم جدا

هدى؛ رايح فين يا تاعب قلبي معاك

قاسم: خارج اقعد في الجنينه شويه، فيها مشكله ولا حازم بيه هيدايق

هدي: عيب ياقاسم تتكلم بالطريقه دي، والدك عايز مصلحتك

قاسم بضيق: مصلحتي انا عارفها كويس، انا مش عيل صغير عشان تمشوني بمزاجكوا

هدي: يابني حرام عليك، بلاش اسلوبك ده، حازم على آخره منك، وقرر انك تعلن خطوبتك اول منرجع

قاسم: قصدك اول مترجعوا، مش اول منرجع، وبعدين انا مش هسمح لحد انه يبني حياتي بمزاجه، وياريت تبلغيه بكلامي

هدى بدموع: لا حول ولا قوة الا بالله، ياقاسم كده مينفعش، طب انت عايز ايه واحنا نعمله، ياقاسم انت؛ شايف اختك ونفسيتها، وده وقت مناسب جدا انها تخرج من حالتها دي، عشان خاطري يابني حاول تعدي الأمور، وبلاش مشاكل

قاسم بزعيق: أووووف، انتي ليه كل مره تيجي عليا انا، انا تعبت بجد،، ياريت تسيبيني امشي حياتي بمزاجي، مش بمزاجكو انتو،

هدي: اوعدك ياقاسم ان كل الأمور هتعدي بس لو وافقت تيجي، عشان خاطري ياقاسم، انا بجد تعبت من ضغط الأعصاب ده (وعيطت)

قاسم قلبه حن و قرب منها: خلاص يا ماما، انا هحاول افكر في الموضوع، لكن في حاجه في دماغي لو اتنفذت اعتبريني معاكو، اما لو متنفذتش، فإنسي اني اجي (وبص ناحية عشق)

عشق اتلخبطت واتكسفت وسكتت)

هدى بأمل: حاجه ايه يا قاسم. قولي وانا انفذهالك حالا

قاسم بمكر: هو صحيح ياماما، زينب وزهره وعشق، هيجو معانا ولا هيقعدوا هنا

عشق: احم، احم، انا هقعد اكيد ياقاسم بيه، امي مقدرش اسيبها لازم اطمن عليها كل يوم

قاسم بعدم اهتمام : ها ياهدي مردتيش، هيجو ولا هيقعدوا

هدى باستغراب: احنا اخدنا زينب مره واحده قبل كده، لكن مجاش في دماغي انهم ييجو، انا عامله حسابي انهم هيقعدوا هنا، ولو حد جه، فهتبقي زينب

قاسم بص لعشق: وليه متكونش عشق يا ماما

هدى بصدمه وبصت لعشق، : عشق!!! وانت عايز عشق ليه ياقاسم، ومن امتى بتتدخل في مين يجي ومين يقعد

قاسم: انا مبدخلش يا ماما، انا بس عايز عشق لاني اتعودت على فنجان القهوه من اديها، وبصراحه هو ده الحاجه الوحيده اللي هتصبرني على القعده هناك،

هدي: يعني لو عشق جت انت هتيجي

قاسم : بالظبط، لو القهوه جت انا هاجي، اظن فهماني

هدي ؛ ماشي ياقاسم، (بصت لعشق)، معلش ياعشق، اعملي حسابك تيجي معانا، وبكره من بدري، روحي لوالدتك زي النهارده كده وبلغيها بسفرك ومتقلقيش احنا مش هنتأخر هناك، وأبقى كلميها من هناك كل دقيقه ياستي

عشق بصت بغيظ لقاسم وقاسم ابتسم وغمز ليها بعنيه

عشق: نزلت وشها في الارض: تحت امرك ياست هانم، اللي تشوفيه حضرتك

هدي: الحمد لله انها اتحلت، انا هطلع أبلغ حازم بموافقتك ياقاسم
وطلعت وسابتهم

عشق بغيظ: كده حضرتك ارتحت، نفذت اللي في دماغك

قاسم ابتسم وكمل ببرود: انا قولت عايز القهوه، مش عايز عشق، في فرق، حظك بقه انك بتعملي فنجان قهوه يظبط الدماغ

عشق بغيظ مكبت: ماشي ياقاسم بيه،

قاسم ابتسم: طيب يلا ادخلي جهزي حاجتك، عشان لو صحيت بدري هوصلك لوالدتك، ونرجع بسرعه،

عشق بغيظ: لا شكرا، انا مش هتعب حضرتك، انا هروح لوحدي،

قاسم ابتسم:انتي حره، انا بس كنت خايف عليكي،

عشق بغيظ ونرفزه: لا يا قاسم بيه، وفر خوفك للست جيجي مش انا،

قاسم بصلها باستغراب وكمل بخبث: افهم من كلامك انك غيرانه

عشق اتلخبطت: ايه، ايه، غيرانه، وهغير ليه، وعلى مين، حاسب على كلامك ياقاسم بيه، ومش عشق الالفي اللي تكلمها كده

قاسم قرب منها وبهمس: طيب وهي عشق الالفي الناس بتكلمها ازاي، عشان ابقى عارف (وضحك)

عشق قلبها دق بسرعه، من قربه ليها، وبصتله وعنيها اتعلقت بعنيه لثواني، وبعدين جريت على المطبخ بتنهج

قاسم ابتسم، ومسح وشه باديه، واستغرب اشمعني دي اللي بيحب عنادها وكبريائها واسلوبها الحاد في الكلام،،
خرج قاسم الجنينه، واتصل على حسام وبلغه انهم مسافرين الصبح، وقفلوا مع بعض بسرعه، لأن حسام كان مخنوق ومش قادر يتكلم

—————– بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 12

عدي اليوم على أبطالنا وكل واحد فيهم بيفكر في نصه التاني،
قاسم منامش طول الليل بيفكر في عشق وعنادها قصاده وطريقتها معاه، ومش قادر يعرف هي ليه شاغله تفكيره وحياته بالشكل ده

عشق جواها مشاعر ملخبطه، فرحانه ان قاسم عايزها معاه وخايفه لأنها بتفكر بعقلانيه وطبعا عمر قاسم مايكون بيحبها ولا هيحبها في يوم من الايام، واستسلمت للفكره دي، وقامت اتوضت وبدأت تصلي

رنا طبعا بتفكر في كلام حسام وجرحه ليها، وازاي قدر يقول كل الكلام ده، وازاي شايفها بالشكل البشع ده، وقررت انها تحاول تنسى، وتعيش حياتها

حسام عايش على تأنيب الضمير على كلامه وجرحه لرنا، ونفسه يعرف عنها أي حاجه، لكن للأسف مش قادر يوصلها ومش عايز يتصل بيها لانه واثق انها مش هترد عليه، واستسلم للنوم، ونام

تاني يوم عشق راحت لوالدتها قبل ما اي حد يصحى، وبلغتها انها مسافره معاهم، وفاديه وافقت غصب عنها، وده لان مش في اديها حاجه، ده شغلها واكل عيشهم

————— بقلم شيمو الخطيب

رجعت عشق، وكان الكل بيجهز، وبيستعدوا للسفر عشان يبدأوا اليوم من أوله

هدي: حمدلله على السلامه يا عشق، كويس انك متأخرتيش

عشق: انا مقدرش اتأخر عنك ابدا ياست هانم

هدي: طيب ياستي حاجتك جاهزه ولا لسه

عشق: طبعا ياست هانم من امبارح

هدي: تمام قوي، يلا يا زهره انتي وزينب خرجوا الشنط دي وصبحي وناجي هيدخلوها العربيات، واطلعي ياعشق استعجلي رنا

عشق من عنيا ياست هانم
وطلعت عشق وخبطت على رنا

عشق من ورا الباب: ست رنا، هدى هانم بتستعجلك،، جهزتي ولا لسه

رنا بخنقه: ادخلي ياعشق تعالي

عشق دخلت واتصدمت من شكل رنا : مالك ياست رنا، بتعيطي ليه كده، بقه ده شكل واحده مسافره تغير جو

رنا عيطت بصوتها كله : مش قادره ياعشق، قلبي وجعني قوي، حاسه اني عايزه اموووت

عشق حضنتها: بعد الشر عنك ياست رنا، ليه بتقولي كده، محدش يستاهل انك تتمنى الموت بسببه

رنا بصتلها بدموع: بس هو يستاهل ياعشق، حسام يستاهل

عشق باسف: انا معاكي ياست رنا انه يستاهل، بس معلش متزعليش مني، هو لو مش مقدر حبك، يبقى بلاش تذلي نفسك ليه، وتوقفي حياتك عليه، انتي جميله ما شاء الله والف واحد يتمناكي،

رنا بوجع: بس انا متمنتش غيره، ومش عايزه غيره ياعشق، انا اساسا مش شايفه غيره، ازاي هتعامل عادي، حسام ملك كل حياتي وقلبي وعقلي وتفكيري، نفسي ابعد،، لكن مش قادره

عشق بحيره : طيب هو حسام بيه بيحب واحده تانيه؟ ، بس ازاي!!!! ده لما سألني عليكي كان باين انه قلقان، وده دليل انه بيحبك

رنا بعياط: الموضوع كبير ياعشق، وانا مش عارفه اتكلم فيه مع حد، للأسف حتى الكلام مش قادره اتكلم

عشق: انا هسمعك ياست رنا، اتكلمي واوعدك ان سرك في بير، ومفيش مخلوق هيعرف حاجه

رنا : انا ارتحتلك قوي ياعشق من اول مره شوفتك، يمكن لانك فعلا صافيه وطيبه، وعشان كده انا هحكيلك، بصي ياستي….

زهره قاطعتهم و دخلت : ياست رنا، هدى هانم بتقولك هما جهزوا، ويلا عشان متتاخروش ، وانتي ياعشق، ست هدى عايزاكي

رنا بخنقه : خلاص يازهره ، انزلي انتي دلوقتي وقولي لمامي انا نازله حالا

زهره: تحت امرك ياست هانم،، ونزلت

رنا: خلاص ياعشق انزلي انتي، وانا لما الاقي فرصه اكيد هحكيلك،

عشق باست جبهتها: وانا هستناكي،وبتمنى اني اكون سبب في ان قلبك يرتاح و يفرح، عن اذنك ياست رنا

رنا ابتسمت بحب، وهزت راسها بالموافقه،

————– بقلم شيمو الخطيب

رواية غمرتني عشق الحلقة 12

نزل قاسم والكل خرج عند العربيات

حازم : هي عشق جايه معانا ياهدي ولا ايه

هدي: ايوه يا حبيبي ، عشان لو احتاجنا حاجه تبقى موجوده،

حازم :تمام تمام،طيب هي رنا فين؟

رنا من وراه: انا جيت اهو يا حبيبي، صباح الخير، (وباسته في خده)

حازم ضمها ليه: صباح النور، على اجمل بنوته،(وبصلها بضيق) بس مش عجباني خالص

رنا بتمثيل: متقلقش يابابي، هبقي كويسه ان شاء الله

قاسم بضيق : صباح الخير،

حازم : صباح النور يا قاسم بيه، انا عارف انك مش طايق حد قدامك دلوقتي،

قاسم بيفتح عربيته ومردش………

حازم : طب على الاقل رد على ابوك

قاسم بصله : المشكله اني كل ما ارد عليك، بتزعل مني، وردي بينرفزك، فقررت اني اسمعك وبس، يمكن ده يريحك

حازم: تصدق فعلا ردودك بتعصبني، انا بقه عندي حل افضل، اني متكلمش معاك خالص،

قاسم رفع نضارته الشمس وبص عليه من تحتها، ونزلها و فتح عربيته، من غير ماينطق بكلمه

حازم بغيظ: شايفه ابنك، شايفه بروده

هدي: بص بقه، انا مش عايزه نكد علي الصبح، سيبك منه خالص كأنه مش موجود، انا تعبت منكو بجد،

حازم بضيق : ماشي يا هدى، يلا عشان نمشي

ركبت هدي ورنا مع حازم

حازم بص لقاسم: استنى انت عشق، وهاتها معاك وانت جاي، انا هسبق عشان منتأخرش على محسن بيه

قاسم هز راسه بالموافقه وسكت

مشي حازم، وفضل قاسم مستني في العربيه، لكن عشق اتأخرت

قاسم نزل ونده على زينب

قاسم: يا زينب،،،، يا زينب

زينب جت تجري: تحت امرك ياقاسم بيه

قاسم بنرفزه: هي عشق فين، كل ده بتعمل ايه

زينب: معلش ياقاسم بيه، دي بتصلي،

قاسم باستغراب: بتصلي!!!! بتصلي ايه دلوقتي،

زينب: ركعتين الضحى يا قاسم بيه، اهي جت اهي،،،، حرما ياعشق

عشق: جمعا يا زينب ان شاء الله،، (بصت لقاسم) خير ياقاسم بيه، انا جاهزه،

قاسم بغيظ: اتفضلي، لاننا اتأخرنا

طلعت عشق معاه،
عشق: هو انا هركب مع حضرتك لوحدنا

قاسم بنفاذ صبر: تحبي تيجي ورايا جرى، ولا تيجي مواصلات

عشق بعند: فعلا ممكن حضرتك تقولي اركب ايه، وانا هركب موصلات افضل.

قاسم بنرفزه : بقولك ايه، انا مش فايق لعنادك ده، اتفضلي اركبي من سكات، لاني على أخرى

عشق: وهو ايه اللي جبرك انك تروح، وبعدين انت مدايق، بلاش ديقتك تطلع عليا انا، لاني مبستحملش بصراحه

قاسم: انتي مجنونه يابت انتي، انتي عارفه انتي بتكلمي مين

عشق بضيقه وخنقه: ايوه عارفه، عارفه انك قاسم بيه العزيزي، واني مجرد حتة بت خدامه عندك، لكن ده ميمنعش انك برده متعاملنيش كده، لاني برغم اني خدامه، لكن عندي مشاعر وبحس، مش……

قاسم بنرفزه: خدامه، خدامه، انتي فرحانه بالكلمه دي، كل شويه تقوليها، ممكن تركبي وانتي ساكته بقه

عشق: ايه،،، هو انا قلت حاجه غلط ياقاسم بيه. ولا كدبت، مش هي دي الحقيقه اللي انت نفسك تقولها،

قاسم بصوت جهوري: عشششق، كفايه بقه، ويلا خلينا نغور من هنا

عشق اترعبت من صوته، وفتحت باب العربيه اللي ورا، ولسه هتدخل

قاسم: بتعملي ايه، اتفضلي تعالي اقعدي هنا(وشاور على الكرسي اللي جنبه) ، ومن غير اي تعليق، تقعدي وانتي ساكته

عشق قفلت الباب وفتحت الباب اللي قدام وركبت من سكات، و قاسم مشي بنرفزه ومن غير اي كلام
وصل قاسم عند محسن بيه، ونزل يسلم عليه

جيجي اول ماشافت عشق جنب قاسم نزلت من العربيه بسرعه، وفتحت الباب وقالت: ايه ده، انتي ايه اللي ركبك هنا يابت انتي، اتفضلي انزلي، انتي اتجننت ولا ايه، بتركبي جنب قاسم بيه

عشق بخنقه وزعل : قاسم بيه اللي طلب مني اركب هنا. مش انا اللي ركبت لوحدي،

قاسم سمع جيجي رجع بسرعه : في ايه يا جيجي، عايزه ايه من عشق

جيجي وشها احمر واتنرفزت : هو ايه اللي عايزه ايه من عشق، انت ازاي تسمح ليها تركب قدام جنبك، انت مش عارف دي تبقي ايه،

قاسم مسح وشه بايده بخنقه، وهدى زقت رنا تنقذ الموقف،
رنا: ابيه قاسم، اهدي، وانتي يا جيجي. خلاص محصلش حاجه، وانتي يا عشق، تعالي اركبي معايا انا وبابي، وعدوا الليله خلي الأمور تمشي، انتو بجد تتعبوا الأعصاب

عشق بتاخد شنطتها وماشيه، قاسم شد منها الشنطه ورماها في عربيته، وبص لجيجي واتكلم بصوت جهوري: بقولك ايه ياجيجي، عشق زي ما جت معايا هتكمل معايا، واوعى في يوم من الايام، تفكري تعملي اللي عملتيه ده مره تانيه، انتي فاهمه ولا لا

فريده: هو في ايه بالظبط، انت عامل للبنت دي قيمه ليه، دي حتة خدامه لا راحت ولا جت، ازاي تزعق لبنتي وتزعلها عشان خاطرها
رواية غمرتني عشق الحلقة 12
حازم اتحرك ليهم بسرعه وحب ينقذ الموقف: احنا اسفين يا فريده هانم، وانتي يا جيجي اوعي تزعلي يا حبيبتي،( وبص لعشق) تعالي ياعشق معايا، وانتي يا جيجي، اركبي مع قاسم وحاولي تهدي الموضوع

قاسم بغيظ : بابا بعد اذنك، كفايه كده، انا مبقتش قادر اتحمل،

حازم بيصك على اسنانه: حل امورك مع خطيبتك بالراحه ياقاسم، (بص لعشق) يلا ياعشق تعالي

عشق بصت لقاسم بدموع، وهو عينه اتعلقت بيها، ونفخ بضيق ودخل عربيته وقعد

جيجي دخلت ركبت جنبه، وهو شغل العربيه ومشي بسرعه بدون مايستني حد، ومحاولش يبص لجيجي ولا يكلمها

الكل وصل الشاليه، وكانو اتنين جنب بعض في قريه سياحيه جميله
قاسم وقف العربيه ومن غير اي كلام نزل، وقفل بابه وراه، ودخل على الشاليه على طول

جيجي نزلت ودموعها سابقاها،
فريده بخضه : مالك يا حبيبتي،، بتعيطي ليه

جيجي منهاره: مفيش يامامي، بس انا حاسه ان قاسم مش طايق يتكلم معايا، تصوري يا مَامي، طول الطريق منطقش بكلمه

هدي: معلش يا جيجي انا عارفه ان قاسم صعب ومش من السهل واحده تستحمله، لكن اكيد انتي لو بتحبيه هتستحمليه لحد مياخد على الوضع ويهدي؛ اوعي تزعلي نفسك ياحبيبتي

فريده :حضنتها،، خلاص يا حبيبتي متزعليش، دلوقتي هيهدي ويجي يكلمك

جيجي: طب عن اذنكو هدخل اغير هدومي وارتاح شويه

رنا نزلت من العربيه، وعشق بتدخل الشنط،
قاسم واقف قدام الشاليه شاف عشق شايله الشنط وبتدخلها. راح ناحيتها وشال معاها والكل مستغرب، ده عمره ما عملها،
قاسم دخل الشنط وعشق نفسها مستغربه لكن هو ملامحه جامده ومبيبصش على حد ولا مهتم بحد
دخلوا كل حاجه الشاليه،
قاسم بعد مدخل الشنط وقف ومسك دماغه وبص لعشق وقال: عشق بعد اذنك ياريت تلحقيني بالقهوه، هموووت من الصداع بجد

عشق بفرحه من موقفه معاها: من عنيا ياقاسم بيه، ثواني وتبقى جاهزه، والف سلامه على حضرتك من الصداع،

قاسم بحب؛ تسلم عينك وايدك ياعشق،

عشق كانت ماشيه سمعت كلمته ووقفت وبصت عليه، لقته بيبصلها واتعلقت عنيهم ببعض وكل واحد تايه في سحر التاني،وبعدها فاقت عشق ومشيت من قدامه بسرعه

قاسم ابتسم لكسوفها، وافتكر جيجي وطريقتها ، واتدايق جدا لانه مش قادر يتعايش مع انه ممكن يتجوزها في يوم من الايام

حازم داخل ولسه هيتكلم

قاسم لحقه قبل ما ينطق: بابا، عشان خاطري بلاش كلام، انا تعبت من الخناق، سيبني امشي اموري هنا، وكفايه اني جيت غصب عني،

حازم بهدوء : انت اللي دايما رافض اي كلمه من اي حد، صوتك من دماغك، وده غلط ياقاسم

هدي: بقولك ايه ياحازم، احنا جايين نتبسط، مش نتخانق، وفر اي كلام دلوقتي، لحد منرجع البيت، وأبقى قول اللي انت عايزه

رواية غمرتني عشق الحلقة 12

حازم بصلهم وسكت ودخل غير هدومه
وعشق قدمت القهوه لقاسم ومشيت من قدامه بسرعه

اما رنا فدخلت غيرت هدومها وخرجت قعدت مع جيجي وفريده بره

جيجي حبت تدايق عشق
جيجي بتكبر: يا عشق، ياعشق، انتي يابنتي

عشق بخنقه : نعم ياست جيجي،

جيجي اتفاجئت من كلمته وردت بتريقه: ست جيجي، ايه الألفاظ البلدي دي، اسمي جيجي هانم، فاهمه ولا لا،

عشق بغيظ: نعم يا جيجي هانم،

جيجي: ياريت تحضريلي اي حاجه أكلها ، لاني بصراحه مفطرتش،

عشق: واقفه وساكته خالص

جيجي بنرفزه: انتي واقفه متنحالي كده ليه، متتحركي اعملي اللي قولتلك عليه،

قاسم متابع الموقف من بعيد ونفسه يروح يخنق جيجي،

عشق بصت بغيظ ولسه هتمشي
سمعت صوت وراها، بيقول

رايحه فين ياعشق، استنى انا عايزك

عشق ورنا وجيجي بصو عليه واتفاجئوا

بقلم شيمو الخطيب

رواية غمرتني عشق الحلقة 12

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى