الحلقه ٣٠
رواية غمرتني عشق الحلقة 30
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين وسلم تسليما كثيرا إلى يوم الدين
بسم الله نبدأ
فريده قاعده زهقانه وكارهه كل حاجه حواليها، دخلت على محسن مكتبه
فريده بغيظ: بقولك ايه، انت هتفضل كده كتير ولا ايه، انا تعبت من العيشه دي، كل يوم ترجع من الشركه وتقعد في المكتب ومتطلعش الا بالليل على النوم، (وقربت منه) ،،، ايه يامحسن،، فيك ايه فهمني
محسن رجع راسه ورا على الكرسي: فيا كتير قوي يا فريده،، جوز بنتك دمرنا كلنا،، انا بجد مش قادر أصدق ان ده قاسم العزيزي،، هو كان اه شخصيه قويه، لكن عمره ماكان بالجبروت ده،، ده وقع شركتي في صفقه كبيره، وخسرني اكتر من نص مليون جنيه،، انا تعبت، ولو فعلا قاسم استمر على كده، تأكدي اني هعلن افلاسي قريب،،،، قاسم دمر كل حاجه، ودايس في الكل، مبقاش ليه كبير، حتى حازم، انتي شايفه بقه عامل ازاي،،، والسبب برده قاسم العزيزي، انا بجد مش عارف افكر،
فريده بصدمه : انا مش عارفه هو بقه عامل ليه كده،، كل ده عشان حتة خدامه،، انا بستغرب ازاي ده قاسم ابن هدى وحازم،. بس انا فعلا خايفه على جيجي يا محسن،. البنت قعدتها هناك بقت خطر عليها
محسن قام بنرفزه: مش هو ده رايك من الاول، مش انتي اللي قولتي نجوز قاسم لجيجي، انا مش عارف ازاي وافقناكي على الرأي ده، ازاي وافقتك انك تحطي بنتك في بق الأسد، قاسم مش هيرحم حد . وكنا المفروض نفهم ده لما قاسم وافق يتجوز جيجي، ازاي بعد ما دخل في عداء مع ابوه عشان خدامه،، وافق بالسهوله دي انه يتجوز جيجي، الا اذا كان كان عاوزها انتقام، لا،، ده احنا قدمناله نفسنا وشركتنا وبنتنا على طبق من دهب، وقولناله اتفضل دمرنا براحتك،، رايك كان غلط يا فريده، كان ممكن يكون صح بس لو مع شخصيه غير قاسم العزيزي، لكن قاسم لا، لا، والف لا يا فريده، ياريتني ماسمعت كلامك،
فريده بخنقه: يعني ايه، يعني انا السبب في كل ده،. انت عايز تلبسها فيا وخلاص، بنتك تقولي انتو رمتوني، وانت تقولي. إنك ندمان انك سمعت كلامي،،، بقيت انا اللي وحشه دلوقتي،، انتو كان نفسكو ان قاسن يتجوز جيجي، اشمعنا دلوقتي كل واحد هيعلق غلطه عليا
محسن بنرفزه: متزعليش ياستي، انا اللي زفت،،. اطلعي وسيبني يا فريده انا مش طايق حد،
فريده اتخنقت منهم كلهم : دي بقت عيشه تقرف، كل واحد مدايق شويه يجي ويقولي انتي السبب، دي عيشه تقصر العمر وخرجت من المكتب،
ومحسن قعد وحط راسه بين اديه، وبيفكر هيق
وم شركته تاني ازاي. وازاي هيقدر يقف قصاد قاسم العزيزي
————- بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 30
جيجي متابعه كل حركه بتحصل في الفيلا من بعيد
وواقفه قدام اوضتها سمعت صوت حازم زي مايكون بينادي من اوضته
جيجي دخلت وبصت لحازم بشماته: ههههه، مالك ياحازم بيه،،، عايزني اعملك حاجه،، ولا تحب تنزل تتفرج على ولادك وهما بيقعوا واحد ورا التاني
حازم بصلها بغل، ولف وشه الناحيه التانيه
جيجي : ايه مدايق مني ومش عايز تشوفني، ليه، شكلك زي ابنك، بتحبو الوشوش الزباله،، متعودين عليها، ابنك مفكر انه ممكن ينتقم مني، بس ربنا كبير، انا دلوقتي، اللي بتفرج على ولادك وهما بيتعذبوا، انا دلوقتي، اللي واقفه وفرحانه فيهم وحياة كل واحد بتتدمر، ولسه كمان،،.، بنتك هتطلق،،.
حازم بصلها برعب، وهي كملت : ااه والله هتطلق، منا سمعتها بتطلب من حسام الطلاق، بس بصراحه مش عارفه ليه. لكن متقلقش انا هعرف، وأبقى اجي اقولك،،. أما ابنك بقه، فده حسابه لسه معايا تقيل، وكل اللي عمله فيا هردهوله، بس براحتي، وعلى اقل من مهلي، عشان اتفرج وانا فرحانه في اللي فاكر نفسه مفيش حد زيه،،. أنا بقه هثبتله اني اكبر منه بكتير،. وانه مينفعش يقارني بحتة خدامه
حازم اتخنق من كلامها وعايز يقوم يخنقها لكن مش قادر، ونفسه اتخنق، وضغطه بقه عالي، وبدأ يغيب عن الوعي
جيجي شافت الموقف ده واترعبت وخرجت من الاوضه بسرعه. ودخلت اوضتها بتهنج وخافت ليموت ويتهموها فيه، قعدت على السرير تهدي اعصابها واتصلت بوالدتها
جيجي: ايوه يا مامي،
فريده : مالك يا جيجي انتي كمان، في كلمتين محشورين في زورك عايزه تقوليهم انتي كمان
جيجي بخوف: كلمتين ايه يامامي،. أنا خايفه قوي
فريده انتبهت لصوتها وقلقت: مالك ياجيجي فيه ايه،،
جيجي: حازم بيه تعبان قوى وشكله بيموت
فريده: وايه اللي مخوفك كده،،. عمره وقدره،، ليه انتي خايفه
جيجي: مش عارفه انا كنت بكلمه وحصل مني………. وحكتلها اللي حصل
وفجأه لقيته تعب جدا وتقريبا مات ولا اغمي عليه ولا ايه معرفش،،. معرفش يامامي
فريده: طيب هو حد عرف انك كنتي عنده،،. حد شافك يعني
جيجي: لا مفيش حد شافني،،
فريده: خلاص متقلقيش، وبعدين انتي معملتيش حاجه تخافي منها،،. المهم فهميني رنا عايزه تتطلق ليه،،. وقاسم ماله، إلهي ربنا ما يريحه ابدا،
جيجي ضحكت بخبث وحكت لفريده على تخطيطها كله
فريده بصدمه : يخربيتك يا جيجي، ايه اللي انتي هببتيه ده،،. انتي هتطلقي صاحبتك، طب رنا ذنبها ايه
جيجي : ذنبها انها اخت قاسم يا مامي ،
انا لازم انتقم منهم كلهم،،. رنا ماساعدتنيش ولا وقفت جنبي، بالعكس، كانت دايما تتكلم عن الخدامه دي كويس، كأني انا اللي وحشه، انا لازم ادمرهم كلهم. قاسم هز ثقتي في نفسي يا مامي ،. قاسم حسسني اني مش ست،. ولا ينفع أشد اي راجل ليا، قاسم كل ماكان يجي جنبي كان يبصلي بقرف كأني مريضه بمرض بمعدي،. كان بيحسسني انه قرفان حتى يتكلم معايا،. قاسم ذلني كتير قوي يا مامي، وفي الاخر مش عايزاني انتقم لكرامتي حتى،. مامي انا كنت الأول بمشي بثقه وعارفه اني هعجب كل اللي يكلمني، دلوقتي بقيت بخاف اتكلم مع حد بقيت بخاف اسمع كلمه وحشه من حد،، انا ادمرت نفسيا، وتعبت بجد،،. قاسم هز كياني كله، وتقوليلي، صاحبتك،، اهو صاحبتي دي اكتر واحده هتوجع قلب قاسم، وانا لازم أوجع قلبه،، لكن دوره هو شخصيا لسه جاي،، وحسابه معايا كبير قوي
فريده بتسمع ومصدومه ومش مصدقه ان دي جيجي بنتها،، : جيجي حبيبتي،، اعقلي وتعالي واحنا هنطلقك منه،،. بلاش ترمي نفسك في مشاكل انتي مش قدها، بلاش يابنتي، انتي بجد اكيد مش وعيك
جيجي بغيظ: انا عمري مهسيب حقي ابدا،، انا بس حبيت اطلع اللي جوايا،،. لكن عمر رايك مهيغير قراري،. سلام يامامي
فريده : جيجي،،، جيجي،،،،، استرها يارب،، البنت دي مش طبيعيه ابدا،. دي بتدمر نفسها،،. ربنا يستر من اللي جاي ،،
——- بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 30
رنا شافت حسام خرج نزلت بسرعه لاوضة قاسم، ودخلت بعياط وبصت على الاوضه ولقيت كل حاجه فيها متكسره ، وهدي واقفه تعيط،، وقاسم واقف باصص للشباك وساكت
رنا : ابيه قاسم،، انا عايزه اقولك حاجه
قاسم لف ليها ببطئ وخنقه وسكت لكن شاف دموعها ووشها الأحمر مكان القلم، جري عليه ومسكها،،،،، ايه اللي حصل يا رنا
رنا بعياط : انا عايزه اطلق من حسام،، طلقني منه يا ابيه، انا مش عايزاااه
هدي اتصدمت، وجريت عليها : ليه يا رنا ايه اللي حصل ياحبيبتي
رنا فتحت التليفون،، وورته لقاسم
قاسم اخد الفون وبص فيه واتصدم:
ايه ده يا رنا ومين اللي باعت الكلام ده
رنا بخنقه: معرفش، والله العظيم معرف، انا صحيت لقيته بيقولي اقري، قريت ومصدقتش اللي شوفته، حاولت أفهمه اني معرفش حاجه، لكن للأسف مسمعش، مصدقنيش، حسام برغم حبنا مصدقنيش يا ابيه،، شك فيا اني ممكن اخونه،، انا بكرهه بجد، لأول مره اقول انا مش عايزاه وانا مقتنعه من جوايا اني فعلا مش عايزاه،، واترمت في حضن قاسم،،، طلقني منه يا ابيه،،. طلقني الله يخليك ،
قاسم واقف وقلبه موجوع، وحاسس ان الدنيا بتضيق بيه، وحضن رنا واخدها وقعدوا على السرير وخرجها من حضنه ومسح دموعها وقال: رنا حبيبتي، احنا لازم نعرف الأول مين ده وليه بيعمل كده،، انا واثق فيكي جدا، وعارف انك بتحبي حسام، بس هو راجل وبيحبك، واكيد بيغير عليكي وبالعقل كده طبيعي جدا انه اول مايشوف الرسايل دي لازم يثور ويغضب، انا اه هدفعه تمن ضربه ليكي ده غالي قوي،ومش هعديها ليه ابدا،، لكن بعد مايهدي واحنا كمان نهدي، ابعدوا عن بعض شويه، وصدقيني حسام مش هيسكت الا لما يعرف الحقيقه،. ويوم ميعرفها ساعتها نقدر ناخد حقنا منه، قومي يا حبيبتي، وفكري مع نفسك كده، وشوفي مين ممكن يعمل معاكي المقلب السخيف ده، ولو وصلتي لحاجه قوليهالي على طول،،. وصدقيني انا عمري مهتخلي عنك ابدا، ولا هرضي ليكي انك تعيشي ولو جزء صغير من العذاب اللي انا عشته،، رنا بصتله بحب واترمت في حضنه، وسالته
رنا: هو ايه اللي عمل في الاوضه دي كده،،. وبعدين انت كنت فين امبارح
قاسم بص لهدي واتنهد وسكت،. وهدى مسحت دموعها ومسكت رنا وحضنتها، وقالت : رنا حبيبتي، قومي وسيبي اخوكي دلوقتي، واعملي اللي هو قالك عليه، لازم توصلي للي عمل كده،. وحاولي تعذري حسام،،. حسام جدع وابن حلال
قاسم بصلها وسرح، وسكت، ورنا قامت وهدى راحت ناحية قاسم وقالت
مش هتقولي مالك ياقاسم،،. (وقعدت على السرير تعيط) انا مش عارفه ايه اللي بيحصلنا ده،. أنا مبقتش قادره استحمل والله. حلها من عندك يا رب، ارحمنا برحمتك يارب
قاسم قرب منها وقعد جنبها، وقالها؛ قومي يا ماما، اتوضي وصلي وادعيلنا،،. ربنا يفك كربنا، لاني حاسس بخنقه عمري محسيتها قبل كده،،
هدي حضنته، وقامت فعلا،. اتوضت وطلعت تلبس اسدالها وتصلي،، لكن لقت حازم نايم،. قربت منه. وبتصحيه عشان ياخد الدوا،. لكن كان فاقد الوعي تماما
هدي صرخت؛ حااازم،، حااااازم،،
وخرجت بسرعه : الحقني ياقااااااسم
——— بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 30
عند امجد
امجد دخل اوضته، وقعد مع نفسه، وقرر انه لازم يتكلم مع قاسم ويوصل لحل ، عايز يعرف قاسم بيخطط لايه،. وقام بسرعه لبس هدومه وخرج
فاديه اتفاجئت بيه لابس: ايه يا أمجد انت رايح فين
امجد: مشوار سريع يا فاديه وراجع على طول،،. اهم حاجه مالكيش دعوه بعشق، ومتحاوليش تكلميها في اي حاجه خالص دلوقتي، حالة عشق مش حِمل كلام يا فاديه
فاديه؛ حاضر يا أمجد بس فهمني، انت هتروح فين دلوقتي
امجد؛ لما ارجع هقولك يا فاديه،، بس ادعي ربنا يسهل
فاديه : يارب يصلحلك الحال يا أمجد
امجد؛ يارب،،، سلامو عليكو
فاديه وعليكم السلام
وخرج امجد وركب عربيته وطلع على فيلا العزيزي،،
وصل وناجي دخله،. وبيخبط على باب الفيلا،، زينب فتحت ولسه امجد هيسأل على حازم وقاسم،، سمعو صوت هدى بتصرخ وبتقول الحقني ياقاسم
قاسم طلع بسرعه،؛ فيه ايه ياماما،،
هدي بعياط؛ ابوك ياقاسم، ابوك مش واعي لأي حاجه خالص، ابوك مبيردش عليا ياقاسم
قاسم سابها وجرى على الاوضه وبيحاول يفوقه، وامجد سمع الكلام، واتصل في ساعتها بمحمد وقاله انه فيه حاله حرجه جايه معاه حالا
وطلع امجد واستأذن هدى، لكن هدى مش مركزه
امجد: قاسم بيه،،. انت لازم تنقله المستشفى حالا
قاسم بص باستغراب لامجد، وشال والده ونزل بيه بسرعه على العربيه
امجد نزل وراه،، وقاله : اطلع بيه على مستشفى الأمل، بسرعه. وانا كلمتهم هناك،،. قاسم لسه هيتكلم، امجد رد : قاسم،، الموضوع ميحتملش عناد،، انت لازم تفكر في مصلحة والدك،. اطلع على المستشفى وبعدين نتكلم
قاسم : سكت وقعد والده في العربيه، وهدى ركبت جنبه، ورنا كانت بتصلي خلصت ونزلت باسدالها بسرعه وركبت جنب قاسم،، اما جيجي بعد ما قفلت مع فريده ، كانت قاعده ، وخايفه يكون مات، لكن بعدها فاقت وقالت في داهيه،. وايه يعني لما يموت،، انا لازم انزل اروح معاهم، عشان اتفرج عليهم،. وهما بيتعذبوا،،
ونزلت فعلا وركبت مع أمجد، وطلعوا كلهم على المستشفى
———— بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 30
عند عشق
عشق قامت بتعب،، وفتحت مصحفها، وقرأت كتير، وكانت دايما تقف عند آيات الصبر، وقلبت في المصحف كتير وعنيها وقعت على الايه دي
“وَإِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلَا كَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ وَإِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ …
واتنهدت وقلبها ارتاح، وقرات تاني كأنها عايزه تشوف ربنا هيقولها ايه ووقعت عينها على الايه دي
.
“لِمَنْ شَاءَ مِنْكُمْ أَنْ يَسْتَقِيمَ (28) وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ” .
عشق حست براحه كبيره، وقامت غسلت وشها، وظبطت هدومها وقررت تطلع وتباشر المرضى لان ملهمش ذنب في حالتها النفسيه،. وفعلا خرجت، وكانت فاديه في اوضتها ومحستش بيها، وطلعت عشق على المستشفى
————– بقلم شيمو الخطيب
قاسم وصل للمستشفى ووراه امجد ونزلو كلهم من العربيه، وقاسم شال والده ودخل بيه، وامجد طلعه فوق بسرعه، ودخله أوضة الكشف ودخلت
هدي وقفت جنب حازم وبتعيط، ورنا وجيجي واقفين بره مع قاسم، وجيجي بتمثل الزعل وقربت من قاسم
جيجي: متقلقش ياقاسم،، ان شاء الله هيبقى كويس،
قاسم بصلها وسكت، وواقف قلقان، وجه دكتور محمد ودخل أوضة الكشف، وكشف عليه، وفوقه
محمد خرج واتفاجئ بقاسم، وقاسم بصله ووقف بعيد،
رنا جريت على محمد: طمنا يا دكتور،، بابا ماله
محمد عينه على قاسم، وقاسم مركز معاه جدا،،
محمد : متقلقيش يا مدام، والدك كويس ، بس الضغط كان عالي شويه، وده طبعا أثر على حالته لانه بيعاني من جلطه نتيجة ارتفاع الضغط برده،،. لكن احنا ان شاء الله هنحاول ننزله، بس محتاجين ندخله العنايه، عشان نتابع الحاله كويس
هدي خرجت وقالت؛ طب يا دكتور الحاله مستقره، ولا ايه بالظبط
محمد : ان شاءالله خير يا مدام، انا هطلع أبلغهم يجهزوا سرير في العنايه،، وهتابع الحاله اول بأول. بعد اذنكو ،،. وسابهم ومشي،
امجد قرب من قاسم : متقلقش ياقاسم بيه،. والدك ان شاء الله هيكون بخير،
قاسم بصله بصت لوووم واتنهد وسكت
امجد: نزل وشه في الأرض،، انا عارف انك ممكن تكون زعلان مني،،. بس صدقني مكنش ينفع اتكلم،، كان غصب عني
قاسم ضحك بوجع وقال بصوت عالي والكل انتبه : كلكو كان غصب عنكو،، انا بس اللي كان بمزاجي،،، صح؟ ، كلكو كنتو عارفين مصلحتي، وانا بس الي مش عارفها، هههههه، لا بجد، بحييكو كلكو على حبكو ليا،. اول مره اعرف اني محبوب،،. والكل خايف عليا،، امجد بيه،،. أنا الكلام خلص بالنسبالي في الموضوع ده،،. وياريت محدش يفكر يكلمني خالص
وسابه وقعد بعيد
عشق ماشيه في ممر المستشفى سمعت صوت عالي وراحت في اتجاه الصوت،. و اتفاجئت بهدي واقفه وسانده راسها على باب الاوضه
عشق جريت بقلق خايفه يكون قاسم حصله حاجه، ومسكت هدى برعشه وسألتها،،
عشق بخوف وبصوت بيرتعش: هدى هانم،، انتي هنا ليه؟
هدي بصت ليها باستغراب، وده طبعا لأنها لابسه بالطو واتغير شكلها خالص وبقت أجمل بكتير، هدى اتحققت منها، وفجأه حضنتها، ونادت بصوتها كله
هدي بفرحه: قااااسم،، ياقاسم،، (وشدت عشق من اديها) عشق اهي ياقاسم،، عشق اهي،، وحضنتها،،. يارب،، افرجها يارب.
ورنا وجيجي في ذهول، وقاسم قاعد مقامش من مكانه،، ولا بص عليها
هدي قربت من قاسم باستغراب وهو بعد وشه عنهم، وقام وقف
عشق بتبص بدموع، وفي الاخر قالت،؛ : مدام هدى حضرتك هنا ليه، طمنيني الأول
رنا جريت على عشق وسلمت عليها، وعشق ماخدتش بالها منها في الأول لأنها بالاسدال،
عشق : رنا هانم،، وحشاني والله،، وحضنو بعض وعيطو الاتنين، وعشق عنيها على قاسم اللي مديها ضهره وساكت
رنا خرجت من حضن عشق: عامله ايه ياعشق،، وانتي هنا بتعملي ايه
عشق مسحت دموعها : طمنيني بس الاول،، انتو هنا ليه مين اللي تعبان
رنا كشرت وعنيها دمعت،، وعشق قلقت انه ممكن يكون حسام اللي تعبان
عشق بخوف :مالك يارنا ، هو حسام جراله حاجه
رنا استغربت انها قالت حسام بس، وقاسم اتخنق من مجرد تعودها عليه،
رنا : لا يا عشق حسام بخير،،. ده بابا هو اللي تعبان شويه،،
عشق بزعل : ليه خير،، ايه اللي حصل
رنا: أصله عنده جلطه في المخ، والنهارده ضغطه عالي شويه وأثر عليه
عشق بزعل؛ الف سلامه عليه، ان شاء الله هيقوم بالسلامه،، وانا هتابع الحاله مع الدكتور واطمنكو
رنا : بس تعالي هنا صحيح، انتي هنا بتعملي ايه،،
عشق ابتسمت بحزن: انا هنا ياستي عشان كنت بشتغل ممرضه الأول،. وبعدين دلوقتي بدرس في كلية طب،. وبدخل مع الدكاتره عشان اكتسب خبره ،. والحمد لله،، مهتميه بدراستي وطموحي ابقى دكتوره كبيره قوي
رنا باعجاب: طول عمرك شاطره ياعشق ويعتمد عليكي، انا بجد فخوره جدا بيكي، ربنا يوفقك يارب
عشق: ربنا يخليكي يا رنا،، انا بجد فرحتلك جدا على جوازك،، ربنا يسعدك يارب
رنا باستغراب : هو انتي عرفتي منين ان انا اتجوزت، هو انتي قابلتي قاسم ياعشق
عشق بدموع : ده موضوع طويل هحكيلك عليه بعدين،، المهم انا هسيبكو دلوقتي واطلع اشوف حازم بيه واطمن عليه،
هدي بدموع : عشق متنسيش تطمنينا يابنتي،
عشق: من عنيا يا هدي هانم، متقلقيش هطمن عليه وانزلكوا على طول
عشق اتحركت ووقفت قدام قاسم وهو قاعد ونفسها تقرب منه وتخفف عنه، لكن خايفه من رد فعله،، قاسم رفع راسه وبصلها، والكل متابع نظراتهم،،
عشق: اطمن يا قاسم بيه،، حازم بيه هيبقى بخير ان شاء الله
قاسم بصلها وسكت،، وقام وقف،،. وقال؛؛ شكرا ليكي، ونفخ بضيق، وراح ناحية امجد، وقال : امجد بيه انا هستأذن هنزل تحت شويه، وبعدين هطلع على طول،. (وبص لهدي)، ياريت لو حصل جديد، كلميني، وسابهم ونزل
وعشق واقفه عنيها مليانه دموع، وبتبص على امجد اللي قلبه اتقطع عليها، وحس بالوجع اللي جواها،،،
عشق مشيت وسابتهم
جيجي واقفه بعيد ومتابعه ردود الأفعال وفرحت جدا برد فعل قاسم، وجريت ورا عشق وقالت
جيجي: ازيك ياااااا،،،، ، عشق تقريبا ولا انا ذاكرتي ضعيفه
عشق مسحت دموعها واستقوت وابتسمت : اهلا بالست جيجي،، وأعتقد يا جيجي هانم، لو فعلا ذاكرتك ضعيفه،، فمعايا انا هتبقى قويه،، عارفه ليه
جيجي باستفزاز : ليه يابت ياعشق، هههههه
عشق ضحكت : ههههه، عشان انا مبتنساش ،،، وهفضل طول عمري في ذاكرة كل واحد عرفني،.ومهما بعدتنا الايام، هيفضل برده فاكرني، لاني محفوره جواه. أنا الدكتوره عشق احمد الالفي، قولي ورايا كده،،، عشق،، احمد،، الالفي،،
وعلى فكره، انتي فعلا لو مش فاكراني مكنتيش جريتي ورايا عشان تقوليلي ازيك،، ، عن اذنك يا،،، جيجي
وسابتها ومشيت، وجيجي هتموت من الغيظ من برودها وثقتها في نفسها
جيجي نزلت بنرفزه تحت وقعدت تشرب شاي،، وتليفونها رن،،
جيجي : الو،، ايوه يا علاء، انت هتفضل ترن عليا كتير
علاء؛ انا عايز اطمن، ايه اللي حصل،. وانتى مبترديش عليا،،
جيجي: انا في المستشفى ياظريف، حازم بيه تعب ونقلناه المستشفى، إلهي نخلص منهم كلهم،
علاء؛ يعني ايه،، انا اللي يهمني رنا،،. رنا عملت ايه
جيجي؛ لسه،، بعد مطلبت الطلاق محدش اتكلم، وجوزها خرج ولسه مرجعش، لو حصل جديد اكيد هقولك،، المهم، انت كسرت الشريحه
علاء؛ طبعا بعدها على طول،، بس يارب اللي في دماغي يحصل بقه وتتطلق،
جيجي: والله منا عارفه انت بتحبها على ايه،، لكن يلا، انت حر،،. المهم اوعي تتصل بيا تاني ،، انا مش ناقصه مشاكل
علاء؛ حاضر، حاضر،، يلا سلام
جيجي : سلام يا اخويا،،
وقفلوا مع بعض، وجيجي بتكمل الشاي بتاعها
قاسم جاي من ورا جيجي : جيجي،، انتي قاعده هنا بتعملي ايه
جيجي اتخضت لكن فرحت بسؤاله : انا بشرب شاي لاني مصدعه شويه،، متيجي تشرب معايا شاي
قاسم : لا مش قادر والله،، انا طالع اشوفهم هتيجي معايا
جيجي قامت بسرعه،، طبعا جايه وطلعوا الاتنين
رواية غمرتني عشق الحلقة 30
عشق رجعت لهدي،،، وطمنتها على حازم وقالت الحاله تستقر وهيدخلوها تتطمن عليه،. وحجزت ليهم اوضه عاديه وقعدوا فيها
قاسم طالع مع جيجي،، ودخل عليهم وعنيه اتعلقت بعشق، وهي كمان عنيها اتعلقت بيه،،
قاسم : احم،، ماما،، محتاجه حاجه من الفيلا،،
هدي: اه ياحبيبي، محتاجه هدوم لحازم،، وشوية حاجات ليا،، (وبصت لرنا) قومي يا رنا مع اخوكي وهاتي اللي احنا عايزينه
قاسم : لا،، انا هاخد جيجي……..
ودمتم لي سالمين
بقلم شيمو الخطيب
رواية غمرتني عشق الحلقة 30