روايات كاملة

  • رواية حب الطفولة الفصل السابع 7 بقلم زهراء السعيد

    (  بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ) سيف ببرود. يلا عشان نروح عن بابا نهله بحزن. حاضر فهد بابتسامة. بس الاكل طعمه حلو تسلم ايدك دينا حست بفرح بس مش عارفه ليه. بالف هنا انس.دينا ممكن اعرف انتي ليه لبسه الحجاب على طول دينا بتوتر. احم اصل فهد قاعد هنا فمينفعش اخلعه فهد وهو بيبصلها من…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب الطفولة الفصل السادس 6 بقلم زهراء السعيد

    سيف. انا اتجوزت الحديدي. انت  بتقول ايه سيف ببرود. زى ماسمعت كده انا اتجوزت الحديدي بغضب. من غير متقولي سيف ببرود. مش مهم اعمل حسابك الاسبوع انا جايه انا ومراتي الحديدي. الو الوووو سيف سيف قفل.. في المقابر……..﷼ فهد في نفسه. واحشتيني يا مريم                           الفلاش بااااااااك………. 🖤🌻…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب الطفولة الفصل الخامس 5 بقلم زهراء السعيد

    مريم ببرود. يعني انتي هتعيشي مكاني في كل حاجه يعني انتي هتبقي ام ابني بعد ما امو***ت دينا  مصدومه. ايه مستحيل اعمل كده انا وعدتك ان انا مش  هادخل في حياتك وهبعت عن فهد مريم. ده كان زمان دلوقتي انا بقولك انتي هتبقي ام ابني دينا بغضب. لا لا مستحيل اعمل كده ابدا انا مش مخلف وعد انا وعده ابدا…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب الطفولة الفصل الرابع 4 بقلم زهراء السعيد

    فهد مصدوم. مريم رن فهد علي دينا……؟ دينا باستغراب.هو بيرن ليه ده… الو يا فهد فهد بخوف. دينا مريم اغمى عليها وانا مش عارف اعمل ايه دينا بقلق. طيب انا نزله اهو نزلت دينا لفهد لتجد مريم مغمي عليها في احضان فهد دينا بخوف. هاتلي برفان بسرعه دينا تحاول ان تفيق مريم ولكن لم تنجح دنيا بخوف.فهد مريم لازم تروح…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب الطفولة الفصل الثالث3 بقلم زهراء السعيد

    فهد ببرود. اصل دينا تبقي مراتي انس بصدمه. ايه يعني ايه يا بابا يعني انتي هتخدي مكان ماما دينا بدموع.عمري عمري ماخد مكان امك عمري انا مجرد سلعه في يديهم بس مستحيل اسمح في يوم من الايام اني اخد مكان مامتك انس بغضب. بس انتي اخدتى مكنها دلوقتي اخدت منها جوزها واخدت منها عيلتها ودلوقتي بتحاولي تاخديني منها فهد بغضب.…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب الطفولة الفصل الثاني 2 بقلم زهراء السعيد

    دمامت دينا لحديدى. امال فين ابنك يا حديدي الحديدى. احم انا كلمته بس مجاش عشان عنده شغل مامت دينا بصدمه. ايييييه الحديدى كان سيتحدث ولكن ياتي صوت من خلفه انا هنا يا عمتي مامت دينا بفرح. اهلا بيك يا روح عمتك تاخرت كل ده لي يا فهد فهد ببرود. معلش عما جيت من السفر وروحت مريم وانس مامت دينا بفرح.…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب الطفولة الفصل الاول بقلم زهراء السعيد

    انا  مش عايزة اتجوز تاني يا ماما انا كر**هت اتجواز والله انا كر**هت كل الر**جاله يا بنتي انتي لسه صغيره دانتي عندك 26سنه وده ابن خالك يعني مننا وعلينا مش حد غريب ماما انا قولت لا وانتي ناسيه انه متجوز ومخلف كمان يا بنتي خالك جاء وقال انه عاوزك لفهد طيب هو مفكرش في بنت اخته التانيه كمان ليه مش …

    أكمل القراءة »
  • روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه التاسعه والاخيره

    روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه التاسعه والاخيره اسراء…../بنظرة بتجاة الاوضة المقفولة.. وضحكة مرعبة…تقول بصوت سميك ومرعب.. ياويلي ع من اراد فتح قلبو لابواب الخوف المعاهدة…. بعد تناول الاكل…. احمد…../اية رائيك ف الاكل ياحببتي… اسراء…./بصوت غريب…..المعاهدة… احمد…./انتي بتقولي ايه يا اسراء و صوتك متغير كده ليه….. يفتح باب الاوضة المقفولة…… ويخرج منا اصوات الصراخ… تبتسم اسراء ابتسامه مرعبه و تميل براسها…

    أكمل القراءة »
  • روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه الثامنه

    الحلقة الثامنة عمارة الحجة زينب… احمد…./بفكر ف الي لازم يحصل…. علي…../انا مش فاهم منك حاجة  احمد…../سبها ع الله والي عايزو ربنا هيكون….. وصول اسراء…… اسراء…./ازيك يا علي…. علي…./ تمام يا اسراء طب هروح انا بقا…… احمد…../ماشي يا علي استني انا نازل معاك عايز اشتري حاجة…… بعد نزول علي واحمد….. تلاحظ اسراء وقوف مراءة ع باب الاوضة تنظر نظرة تقشعر لها…

    أكمل القراءة »
  • روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه السابعه 7

    روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه السابعه 7 استاذ محمود…./بصوت ونظرة رعب..دي اول صفحة ف الكتاب..بيننا وبين العالم الاخر ابواب لا يرها الامن اراد دخول العالم الاخر…وياويلي ع من اراد فتح قلبو لابواب الخوف…..الجاثوم احمد…/الجاثوم…. استاذ محمود…./ده كتاب كان جابو كريم الله يرحمه هنا لما ابتدي يخسر فلوسو ولاد الحرام دلو على طريق الدجالين ف مره راح لواحد دجال قالو خد الكتاب…

    أكمل القراءة »
  • روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه السادسه 6

    روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه السادسه 6 روايه عمارة الحاجه زينب الحلقة السادسة عمارة الحجة زينب…. الحجة زينب…./و انا في انتظارك يا ابني…. بعد كتابةالعقد…..وفرش الشقة…. اول يوم  لاحمد واسراء في الشقه… احمد…../انا مش مصدق يا حبيبتي ان بقالنا شقه لوحدنا و هيكون لينا حياتنا و خصوصيتنا……. اسراء…./الحمد لله يا حبيبي ربنا حب يجزينا خير على صبرنا….. احمد…./بالمناسبه السعيده دي…

    أكمل القراءة »
  • روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه الخامسه

    الحلقة الخامسة..عمارة الحجة زينب… اسراء…./ماشي يا احمد بس انا مش مرتاحه….. احمد…./صدقيني مفيش حاجه تستاهل كل اللي انتي بتعملي ده انتي المفروض تكوني فرحانه بانك هيكون ليكي شقه وبيت لوحدك مش ده اللي كنا بنحلم بي   انو يتحقق يا اسراء…. اسراء…/يا احمد انا ما قولتش اني مش مبسوطه انا بس مستغربه الشعور اللي حسيتو اول ما دخلت الشقه وعلى العموم…

    أكمل القراءة »
  • روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه الرابعه

    الحلقة الرابعة. عمارة الحجة زينب… استاذ..محمود…./فعلا هوة اختار ….بنبرة خوف ورهبة… اختار يعيش بقانون العالم الاخر…اختار يعيش ف عتمة مفيهاش نور….اختار يعيش معا الچاثوم…….. احمد…/خلصت كلامك بعد اذنك يا استاذ محمود.. يلا يا علي… الحجة زينب…./بعد اذنك يا استاذ محمود انا ماشيه معاهم….. استاذ محمود…./اتفضلي يا حجه زينب…. احمد…./هاتي حاجه المفتاح اما اجرب تاني يمكن يفتح…… الحجة زينب…./خد يا ابني…

    أكمل القراءة »
  • روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه الثالثه

    الحلقة التالتة عمارة الحجة زينب…… الجار.استاذ محمود…./تعالى يا ابني عندي نشرب الشاي مع بعض و احكيلك حكايه الشقه دي…. احمد…./تمام لما نشوف ايه الحكايه….. ف شقة استاذ محمود…. الجار..استاذ محمود…/اتفضلوا الشاي…… احمد…./ايه الحكايه بقى…. الجار..استاذ محمود…./بص يا ابني انا من اول الناس اللي ساكنو في العماره دي و عارف كل واحد فيها في يوم من الايام جة شاب هو ومراته…

    أكمل القراءة »
  • روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه الثانيه

    الحلقة التانية عمارة الحجة زينب بواب العمارة …../بتعجب شديد…حاضر يا باشا اتفضل…. علي……/يا احمد والله انا مش مرتاح للشقه دي انت ما شوفتش حتي بواب العماره وهو بيقولك على الشقه وشو كان عامل ازاي…. احمد…../بص يا علي انا معنديش استعداد اضيع الشقه دي علشان شويه كلام……. علي…/اعمل اللي انت عايزه انا زهقت من دماغك الناشفه دي….. بواب العمارة…./يا حجه زينب….…

    أكمل القراءة »
  • روايه عمارة الحاجه زينب الحلقة الاولي

    الحلقة الاولي…. عمارة الحجة زينب احمد…../ انت عارف يا علي ان الوقت بيجري وانا لازم الاقي شقه في اسرع وقت انا خلاص مش قادر اقعد تاني عند حماتي الموضوع بقى صعب عليا وعلى اسراء و هي زيها زي اي ست من حقها يكون ليها شقه لوحدها….. علي…../ياعم ما تخافش ان شاء الله هتلاقي شقه في اقرب وقت و هتكون  على…

    أكمل القراءة »
  • رواية سارقة القلوب الفصل التاسع والاخير بقلم سوليية نصار

    -بطلتي تحبيني قولتها وبدأت عيوني تدمع …حسيت انها شفقت عليا وقالت: -انا اسفة أنا فق*دت الامان معاك … مشاعري كلها ما*تت مبقتش احس بحاجة من ناحيتك …ارجع لشهد حرام تك*سرها زيي وانا خلاص نهيتك من حياتي انت ملكش مكان فيها …اسفة يا عماد … كلامها جمدني ….حسيت انها فعلا مبقتش تحبني …وده بسببي أنا استهلكت حبها ليا بتصرفاتي …مرضتش اهي*ن…

    أكمل القراءة »
  • رواية سارقة القلوب الفصل الثامن بقلم سوليية نصار

    -نعم خطيبها !!!خطيبها من فين يا اخويا ؟! صرخت في وشه وانا متغاظ ….ابتسم بسماجة وقال : -خطبتها من ابوها وبقولك دلوقتي امشي بدل ما اشوه وشك الحلو ده … اتعصبت ورفعت ايدي اضر*به  راح ضر*بني بالبوكس ووقعت علي الأرض …بصلي وقال: -يستحسن متقربش من حد يخصني تاني انت فاهم!!!!! بلعت ريقي فلقيته مسك ايد  ايمان ومشي …كنت مصدوم …ازاي…

    أكمل القراءة »
  • رواية سارقة القلوب الفصل السابع بقلم سوليية نصار

    -انت مستحيل تعمل فيا كده يا عماد …حرام عليك أنا عملتلك ايه ؟!! كانت شهد بتبكي قدامي …كنت حاسس بتأنيب الضمير مسكت ايديها وقولت بندم: -انا آسف يا شهد بس أنا بحب ايمان وهرجعلها وانتي ربنا يعوضك بالاحسن مني …. لقيتها قامت وهي بتبكي ومسكت كوباية العصير ودلقتها علي وشي وقالت: -انت انسان حق*ير وحي*وان وربنا هيحاسبك علي اللي عملته…

    أكمل القراءة »
  • رواية سارقة القلوب الفصل السادس بقلم سوليية نصار

    رواية سارقة القلوب الفصل السادس بقلم سوليية نصار -ايمان … صرخت بخوف لما دخلت البيت ولقيت الباب مفتوح …حسيت ان فيه حاجة غلط وفعلا لقيت ايمان واقعة علي الأرض والد*م حواليها …جريت عليها وشيلتها بسرعة وانا بصرخ بخوف …جريت بيها علي المستشفي من غير أي انتظار …كان قلبي بيدق جامد وحسيت بتأنيب الضمير اني سيبتها لوحدها ….سيبتها وانا عارف وضعها…بعد…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى