روايات كاملة

  • رواية احببت ذلك المغرور الفصل السابع

    سليم :قراري ان متخرجيش من غير اذني اي شباب في الجامعه ممنوع كلامك معايا انا بس روح:حاضر سليم:عاوزة تقولي حاجه انتي كمان روح:كنت عاوزة اقول عاوزة ازور جدي كل يوم متحرمنيش منو سليم :اكيد يعني مش هحرمك منو الجد دخل :ها يا ولاد اتفقتو سليم وروح:ايوة يا جدو الجد :اتفق مع سليم علي كل حاجه وقرايه الفاتحه الاسبوع الجي والفرح…

    أكمل القراءة »
  • رواية احببت ذلك المغرور الفصل السادس

    سليم عند جد روح سليم:اخبار.حضرتك اي انهاردة الجد:الحمدلله يبني بقيت احسن سليم:كنت عاوز حضرتك في موضوع الجد:خير يبني سليم:روح حفيدتك حضرتك الجد:كدة انت قلقتني اكتر سليم:لا ابدا مفيش قلق كنت حابب اتقدملها هي بنت محترمه جدا و حضرتك طبعا فا قولت اي الجد:روح لسه صغير يبني وانا شايف انك محترم ومهذب كمان بس سليم:مبسش ولا حاجه خلاص نتفق علي حاجه…

    أكمل القراءة »
  • رواية احببت ذلك المغرور الفصل الخامس

    روح اتفاجاءت ان جدها مش في العناية وكانت خايفه جدا يكون حصلو حاجه إبداء تنادى اي ممرضه الممرضه:دكتورة روح مالك روح بعياط:جدو فين حصلو حاجه الممرضه:جد حضرتك كويس جدا واتنقل اوضه عاديه متقلقيش روح بارتياح:فين الاوضه طيب وراحت لجدها وكان بصحه جيدة الجد:روح حبيبتي وحشتيني اوى ياقلب جدك روح:انت كمان يجدو وحشتني اوى كدة تخضني عليك اكيد سبب التعب انك…

    أكمل القراءة »
  • رواية احببت ذلك المغرور الفصل الرابع

    سليم :تمام يبقا اقولك الاتفاق هتمضي علي شيك بالمبلغ انتي عارفه انو مش قليل روح:همضي علي اي حاجه بس جدو يبقا كويس سليم طلع دفتر الشيكات وكتب المبلغ وروح مضت عليه روح لنفسها ياربي هجيب المبلغ دة كلو منين كدة لازم اشتغل طب لو اشتغلتي يا روح عمرك ما هتسددي ربعو يارب افرجها يارب وجدو يخف بسرعه سليم لنفسه اي…

    أكمل القراءة »
  • رواية احببت ذلك المغرور الفصل الثالث

    سليم :لا معلش اتلغبط اسف روح باستغراب:ولايهمك وطول الطريق ساكتين روح في نفسها ياترة مين ملاك ولية اضايق اوى لما قال اسمها انا مالي اصلا روح وصلت البيت سليم :هنا البيت صح روح :اه شكرا جدا تعبتك معايا سليم بجمود:العفو روح نزلت وطلعت البيت الجد:روح حبيبتي اي التاخير دة كلو وشكلك تعبان مالك روح:اسفه يجدو بس كان في عمليه وانهاردة…

    أكمل القراءة »
  • رواية احببت ذلك المغرور الفصل الثاني

    واتفاحاءت روح ان دكتور اللي هيدربهم دكتور سليم الجارحي روح :ياربي يعني مفيش غير الدكتور دة اللي يدربنا سارة: فيها اي يبنتي ما يدربنا دة احسن الدكاترة ف مصر دة دكتورسليم الجارحي روح :انتي عارفه ان حاطتني في دماغو ازاي سليم :هنرغي يا دكاترة ولا اي يلا علي العملي ورانا عمليه روح:اهو ابتدينا عصبيه من اولها ودخلو غرفه العمليات سليم…

    أكمل القراءة »
  • رواية احببت ذلك المغرور الفصل الاول

    رواية احببت ذلك المغرور الفصل الاول صباح الخير يا جدو يا قمر الجد:صباح الخير علي اجمل حفيدة اي يحبيبتي رايحه الجامعه روح:اه يجدو ادعيلي اول يوم ليا في طب متوترة اوى يجدو الجد:انا حفيدتي قوية وهتبقا احلي دكتورة جراحه افطري قبل ما تنزلي روح:لالا افطر اي انا يدوب الحق المحاضرة الأولى سلام يجدو الجد:سلام يحبيبتي خلي بالك من نفسك روح:حاضر…

    أكمل القراءة »
  • رواية ناير الفصل الخامس والاخير

     تانى يوم روحت ناحية المنصه اللى أتعدم عليها عمى دياب , واسترجعت كل المشاهد اللى حصلت على المنصه … لسه فيه بقايا من دم عمى دياب معرفوش ينضفوها وفضلت سايبه علامه فى خشب المنصه . رميت كل كراسى الشرفا اللى فوق المنصه على الأرض , وسيبت كرسى واحد بس علشان أقعد عليه , دلوقتى أنا اللى بحكم النجع .. بدأوا…

    أكمل القراءة »
  • رواية ناير الفصل الرابع

     خرجت من بيت ليلى وانا بفكر فيها حسيت بشعور غريب نحيتها .. معقول اكون بدئت اح… رواية ناير الفصل الرابع فجأة لقيت الساحر اللى ضربته فى السوق بيهجم عليا هو و ٣ تانيين وشدوا درعاتى الاتنين فنزل الساحر بالسيف على درعاتى وقطعهم !!!! صرخت بعلو صوتى وأنا ببص على أيدى المقطوعه.. بس لقتها مابتنزلش دم !!! بصيت تانى لقيت دراعى…

    أكمل القراءة »
  • رواية ناير الفصل الثالث

    وشاور لأتنين على المنصه فجابوا جزع خشب زى اللى الجزارين بيقطعوا عليه اللحمه وجابوا دياب اللى مكتف وحطوا راسه على الجزع وجه السياف ورفع السيف لفوق علشان ينزل على رقبة دياب… فسمعوا صرختى وأنا بقول بصوت عالى : لا….. دياب معملش حاجه … أنا اللى لعنت النجع ولو عايزين اللعنه تحل عنكم لازم تقتلوا الساحر الحقيقى …… اللى هو أنا…

    أكمل القراءة »
  • رواية ناير الفصل الثاني

    رواية ناير الفصل الثاني  االوضه من جوه مليانه كتب مترصصه على األرفف و فيه منها مرصوص على األرض , لفيت بعينى فى األوضه فلقيت صندوق خشب شكله غريب وشدنى كده فروحت ناحيته , فتحت الصندوق وأتمسمرت مكانى من اللى شوفته جوه الصندوق!!! الصندوق جواه سبحه كبيره وحجر أزرق غامق فى حجم الزلطه, وصورتين هما دول اللى خالونى أتسمرت مكانى!! الصوره…

    أكمل القراءة »
  • رواية ناير بقلم عبد الله الحظرد الفصل الاول

    قصتى بدأت من 17 سنه لما قامت النار فى بيتنا فجأه , وكلت البيت كله باللى فيه , كلت أبويا وأمى وأخواتى األتنين ومسابتش حد عايش فى البيت غيرى , ساعتها كنت لسه رضيع مكملتش سنه ولقونى تحت أنقاض البيت المحروق وأنا بصرخ , كانت معجزه أتحاكى بيها نجع” الشرفا ” كله , وعلشان أبويا الحاج “طلب” أمام الجامع و…

    أكمل القراءة »
  • مدينة سيفار المدينة اللغز الغامضه

    ( سيفار ) المدينة الغامضة •••••••••••••••••••••••••••••• كتير منا لا يعرف مدينه (سيفار) .المدينه اللغز الغامضة و هى موجوده ف صحراء الجزائر و قد حيرت العلماء و لا احد يعرف لماذا الدوله الجزائرية لا تتكلم عن هذا الموضوع المهم . هذه المدينه يقولون انها مسكونه جن ولا احد استطاع كشف هذه المدينه المخيفه . مذاخلها محروسه حراسه مشدده من قبل الجيش…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب الطفولة الفصل الرابع عشر 14 والاخير

    معاك بضحك وبفرح مبقتش خايفه ازاي هخاف وانا بين ايديك ساعات بخيالي بسرح قبل ما بحلم كل حاجه القيها فيك السنين هتفوت وتمشي منك انت انا مش همل بوعدك يا حبيبي عمري شوقي ليك لا في يوم يقل هبقي فرحك وقت حزنك في التعب تلاقيني حضنك كل يوم من عمري ليييييك … انا… أنا كلي ملكك… انا كل حاجه حبيبي…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب الطفولة الفصل الثالث عشر 13 بقلم زهراء السعيد

    الحلقه ال 13 قبل الاخيره…..😉 دينا ببكاء.لا فهد بحزن. بجد يادينا دينا ببكاء. انا مش بحبك بس انا بعشقك فهد مصدوم. اييه😳 دينا بابتسامة. زي ماسمعت يا فهد انا بحبك بس اللي حصلي زمان كان صعب مكانش في واحده تستحمل اللي انا استحملته فهد بحزن. انا اسف يا دينا انا كنت السبب في اللي حصلك زمان ويمكن في اللي كان…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب الطفولة الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهراء السعيد

    راحت دينا المستشفى ووصلت عند الاستقبال   دينا ببكاء. ممكن تقوليلي الاستاذ فهد الحديدي فين   البنت. في الاوضه رقم 133 الدور الخامس   دينا ببكاء. شكرا شكرا   ركبت دينا اسانسير وسنده ظهرها على الاسانسير وبكت بكاء شديدا. يااارب   وقف الاسانسير عند الدور الخامس   ركضت دينا للغرفه وفتحت الباب ودخلت لقت فهد نائم على السرير ودماغه مربوطه…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب الطفولة الفصل الحادي عشر 11 بقلم زهراء السعيد

    في صباح باكر كانت دينا في المطبخ بتحضر الفطار لانس والفهد انس من وراء دينا.  انتي الامان انتي الحنان من تحت قدميك لنا الجنان عندما تضحكين تضحك الحياه تزهر الامل في طريقنا نحس بالا مان امي امي امي انتي نبض قلبي نبع الحنانننننننننننن✨ دينا بدموع. قلبي ربنا يخليك ليا يا عمري انس  بابتسامة. انا جعان يا ماما دينا بابتسامة. من…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب الطفولة الفصل العاشر 10 بقلم زهراء السعيد

    بجد انا فرحانه جدا على الناس اللي دخلت خاص وحابه الروايه جدا انا ببقى فرحانه امابلاقي كلام حلو على الحاجات اللي انا بكتبها شكرا مره تانيه لذوقكم…✨🧸 سيف بابتسامة عشق. لا انا فعلا بحبك وبحبك بجنون يا نهله قلبي….♡ نهله مصدومه. ايه انت ايه سيف بابتسامة. بحبك يمكن في الاول لا بس انا اتجوزك من يومين بس بس حاسس ان…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب الطفولة الفصل التاسع 9 بقلم زهراء السعيد

    فهد بصدمه.مستحيل مريم تعمل كده لا عملت كده ومش بس كده لا وخلتني اوعدها ان اربي انس واخد مكانها كمان في كل حاجه فهد بغضب . انتي ليه مقولتليش يا دينا وانا كنت اتصرف دينا بحزن. عشان هى اختي وصحبتي وحبيبتي سيف بحزن. زمان لما انا كنت هقولك على كل حاجه بس دينا منعتني فهد بغضب وجنون. انتي اييه بسببك…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب الطفولة الفصل الثامن8بقلم زهراء السعيد

    سيف بغضب. ودينا سمحت لنفسها ازاي تتجوز واحد متجوز ومخلف قبل كده وغير ده كله ازاي تقبل تتجوز واحد متجوز بنت خالتها الحديدى. دينا ما كانتش موافقه وانا وعمتك اللي خلناها توافق بالعافيه هي وفهد ودي كانت رغبت مريم قبل ماتمو**ت عشان عارفه ان دينا بتحب فهد وفهد كان بيحب دينا زمان وعارفه ان دينا بتحب انس وهتهتم به بعد…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى