قصص
-
قصه العاجز
قصه العاجز بقالي فترة بحلم أحلام غريبة، مخيفة، مرة كنت في مكان كله ضلمة وحواليا ناس كتير كلهم متكفنين أبيض وبيبصولي بجمود وفجأة قربوا مني وحاولوا يهاجموني، ومرة تانية في أوضة مقفولة وفي أصوات خبط من تحت الأرض وبدأت الأرضية تتفتح وطلعت حشرات وعناكب حاصرتني! الأحلام بتتكرر، بصحي من النوم ألاقي جسمي فيه كدمات من محاولة الناس أنها تضربني أو…
أكمل القراءة » -
قصه عيد ميلاد جحيم كامله
( عيد ميلاد جحيم ) بكرا عيد ميلادى و مش بحتفل بيه غير مع صاحبي ” سيف ” من ساعت ما دخلت الجامعة و خدت شقة قريبة منها و بعدت عن أهلى و خدتها لوحدى لأن بصراحة أنا مبحبش حد يشاركنى فى أى حاجة المهم اليوم ده خلصت جامعتى و رجعت البيت نمت شوية و صحيت الساعة 10 و بدون…
أكمل القراءة » -
قصه بِئر سُومَة
كان نِفسي أدخل البيت القديم، مَراحش عن بالي أبدًا اللي كان بيحصل فيه وأنا صغيّر، لسّه فاكِر تحذيرات أبويا من إنّنا نِدخُل الحوش الخلفي ونقرّب من البير، ورغم كِده مَسمعناش الكلام، واتسحَّبنَا بالليل ودخلنا، و كانت النتيجة إن أخويا سقط في البير. ساعتها صَرَخت، أبويا و أمي صحيوا على صرختي، دوَّروا علينا لغاية ما وصلوا للبير، ساعِتها شاوِرت لأبويا على…
أكمل القراءة » -
قصه الصيدلي
واقف في الصيدلية بليل، الجو حر، المروحة وجودها زي قلّتها، فاضل ساعتين وأخلص وأروح البيت لمراتي والعيال اتعشى وأنام بعد يوم طويل مستفز كالعادة. بفكر في طرق التخلص من مديري والناس الأغبيا وقطع تفكيري دخوله! شاب، متعور جامد وفي دم على التيشيرت بتاعه، وشه جاحظ معضم، إيده فيها رعشة، قرب مني وبصوت بارد قالي “متعور”! لفيت لبرا بسرعة وطلبت منه…
أكمل القراءة » -
قصه اوجاع مستمره
لسه ناقلة في شقة جديدة ومكنتش أعرف أن البيت ده كان معروف أنه مسكون. في أول يوم بناتي كانوا عند أهل باباهم علشان أعرف أرتب الدنيا. اشتغلت شوية في الشقة وبعدها أنا وجوزي نمنا بعد العصر وصحينا بعد المغرب. أنا اللي صحيت الأول، الدنيا كانت ضلمة والباب مقفول عشان التكييف، مشيت للباب وقبل الباب بكام خطوة لقيت نفسي مش عارفة…
أكمل القراءة » -
قصه العربيه
من وقت ما حصلت الحادثة بطلت أسوق العربية، كانت صادمة بالنسبة ليا، اتعرضت لخوف ورعب محستش بيهم قبل كده في حياتي. من شهر العربية كانت عند الميكانيكي بسبب عطل بيحصل فيها كتير، غير شوية قطع وظبط الدنيا وبدأت اتحرك بيها. الدنيا كانت تمام أول يوم لما اخدت مراتي والعيال معايا وروحنا لحماتي. تاني يوم وانا رايح الشغل الوضع اتغير! قافل…
أكمل القراءة » -
قصه لغز سجاح
القصة كاملة لغز سجاح انا عشت حكايات وقصص رعب كتير ومفيش حكاية هزتني قد حكاية “يُمنى الأنصارى”، اللي تعبتني نفسيا جدا واخدت وقت طويل جدا جدا عشان اقدر اعالجها، ولحد النهارده لما بفتكرها جسمي بيرتعش وبخاف!!!!… عشت من عمرى ٣٠ سنة بفضل الله وبأمره أقدر اواجه أي شئ غير مرئي واقدر انهيه بالقرآن واقضي عليه.. في يوم لقيت زميل ليا…
أكمل القراءة » -
قصه مزرعة الكلاب كامله
-ايام زمان… كانت الدنيا بسيطة، ماكنش في تلفزيونات في بيوت الناس العادية، وبسبب البساطة وعدم موجود حاجات كتير تسلينا او تضيع الوقت الفاضي في حياتنا، ف كانت تسليتنا احنا كستات بيوت، إننا كنا بنقعد سوا ونفضل نرغي في حكايات، منها اللي حقيقي ومنها اللي خيال.. ومن ضمن الستات اللي كنت متعودة اقعد معاهم، كانت زينب.. وزينب دي جوزها كان شغال…
أكمل القراءة » -
قصه زهور ومارد الجن
في سنة 2009 بمحافظة الباحة السعودية كان ف طفلة اسمها “زهور” عندها ٨ سنين.. كانت الطفلة زهور رايحة مدرستها مع اختها الكبيرة… زهور كانت بتدرس في مدرسة خاصة لتحفيظ القرآن… المدرسة دي كانت موجودة في منطقة جبلية في الباحة السعودية.. زهور كانت ماسكة ايد اختها الكبيرة وماشيين.. فجأة وهما ماشيين وقبل ما يوصلو للمدرسة.. زهور فجأة شالت ايديها من ايد…
أكمل القراءة » -
حكايات حسنات
انا بنت بحب جدا قصص الرعب.. بس بفضل الحكايات الحقيقية مش قصص الفيس بوك واليوتيوب اللي منتشره.. لما بحب اعرف قصه بنزل واسمع حكاوي الناس! واكتر قصص مرعبه تسمعها هتلاقيها ف الريف.. ف الريف وخصوصا الصعيد هتلاقيها مده خام لقصص الرعب.. النهاردة جيالكم بحكاية مرعبة جدا حصلت ف أسيوط ف بيت بيت موسى الدجال!…. زي ما قلت لكم اني من…
أكمل القراءة » -
قصه رعب قصة عصا السيلفي كامله
قصه رعب قصة عصا السيلفي كامله وقف في الشارع مبتسما ليلتقط سيلفي العيد ..مرت بجانبه فتاه جميله سبحان من ابدع في جمالها . .نظر إليها و اطال النظر … لاحظت نظراته المستمره ..تقدمت نحوه تمشي على استحياء .. دق قلبه لأول مره… طلبت منه مالم يتوقع ..نظر إليها و تعجب من طلبها و لكنه كان مسرورا أمسك بعصا السيلفي يلتقط…
أكمل القراءة » -
قصه كلب مزرعة جبران
كلب مزرعة جبران، بيظهر بمزاجه ويختفي بكيفه، مخالبه نار، وحوافره موت، ونابه مالهوش علاج. إن شوفته إياك تهرب وإن قرب منك غمض عينك واذكر ربك؛ هو اللي قادر بس ينقذك منه! قالتها جدتي بخوف وهي على الكنبة، بصت برا من الشباك المفتوح وكملت: “ابوك باعتلك تقضي يومين معايا فخد بالك”. وشاورت بصباعها بتحذرني “مزرعة جبران لا يا صادق”. رغم اني…
أكمل القراءة » -
قصه شقة المصيف
قصه شقة المصيف لما سافرنا مرسى مطروح للمصيف عديت بمواقف غريبة ومخيفة في الشقة اللي اجرناها. الشقة لطيفة، نظيفة، دخلنا وحطينا الشنط وغسلنا وشنا ولما رجعنا الصالة لقينا الأرض عليها آثار رجلين طينة زي ما يكون في حد مشي عليها حافي ورجله متوسخة! افتكرت أن حد من العيال مشي عليها ووسخها، بس احنا أسرة نضيفة جدا، الجزم برا، ومحمد وميار…
أكمل القراءة » -
قصه في بيتنا ساحره كامله
القصه_كامله 👇👇👇👇👇👇👇👇 من عجائب القصص في_بيتنا_ساحرة كانت ريم في عام 1977 تعيش في كنف والدتها المريضة وتعمل على خدمتها ورعايتها حتى وافى الاجل امها في صبيحة يوم شتائي ممطر فأصبحت ريم وحيدة في هذا العالم وهي تبلغ من العمر ثلاثة وعشرون ربيعا وقد كانت ترفض سابقا كل من يتقدم لخطبتها بسبب التزامها برعاية امها .. بعد مضي بضعة اشهر على…
أكمل القراءة » -
قصة لغز سجاح
القصة كاملة لغز سجاح انا عشت حكايات وقصص رعب كتير ومفيش حكاية هزتني قد حكاية “يُمنى الأنصارى”، اللي تعبتني نفسيا جدا واخدت وقت طويل جدا جدا عشان اقدر اعالجها، ولحد النهارده لما بفتكرها جسمي بيرتعش وبخاف!!!!… عشت من عمرى ٣٠ سنة بفضل الله وبأمره أقدر اواجه أي شئ غير مرئي واقدر انهيه بالقرآن واقضي عليه.. في يوم لقيت زميل ليا…
أكمل القراءة » -
قصة القتيل
للاسف يا بابا انا عملت كده “ مكنتش متصور انها ممكن تقولى كده ..اكيد انا بحلم او بيتهيألى ..اكيد اللى بسمعه ده مش حقيقى ..بنتى الوحيدة بتعترف ادامى انها نامت مع عشيقها .. قلت لها و انا قلبى بيدق من الخوف ” اكيد اللى بتقوله ده مش حقيقة ..ده هزار صح يا هالة ..كل ده من خيالك بس عشان اعرفك…
أكمل القراءة » -
قصه مصور المومياوات
(مطلوب شاب للعمل) الجُملة دي كانت بداية لاكتشافي كوابيس ودم.. بس صدقني، مافيش كوابيس ودم إلا ودايمًا بيكون سببهم البني أدم، ماهو مافيش جن ولا عفاريت ولا أشباح ممكن يتسببوا في أذية شخص، زي ما ممكن شخص تاني زيه يأذيه.. ايه مش فاهم حاجة؟!.. كمل حكايتي وانت هتفهم.. الحكاية بدأت من لما قريت ورقة على محل مقفول في منطقة المنيل،…
أكمل القراءة » -
قصه تتبع جثه
من حوالي شهر بدأ فصل الصيف، ومع بوادر دخوله كان بيوحي إنه صيف غير أي صيف عدى، درجة الحرارة كانت فوق ال ٤٥، وارتفاع الحرارة ده ميقدرش عليه مروحة واحدة في الصالة اللي معظم قعدتنا فيها، وبما إن الظروف المادية لا تسمح إني أجيب تكيبف، فاقترحت ميران بنتي إنها وهي راجعة من الدرس يوم الجمعة، تعدي على سوق الجمعة وتجيب…
أكمل القراءة » -
قصه سفاح الاحلام
“الو .. ايوه يا راندا ازيك عاملة إيه ” ، راندا : ” مش كويسة بصراحة ” .. “خير يا حبيبتي في ايه !؟ “ راندا : ” شوفت حلم .. لا ده كابوس .. كان في شخص مخيف ومرعب بيحاول يمسكني عشان يقتلني !” .. اتصدمت من اللي قالته راندا ! ، لان نفس الحلم ده انا شوفته إمبارح!…
أكمل القراءة » -
قصه زنزانة القتيل
“هات المتهم اللي معاك يا عسكري ، وحطوا جوا الزنزانة دى ” ، ده كان كلامي للعسكري ، كنت لسه منقول جديد من المركز اللي كنت فيه ، كنت لسه جديد في المكان مكنتش أعرف تفاصيل كتير عنوا ، ولما قولت للعسكري الجملة اللي في الاول دى ، أتفجأت باللي قالوا العسكري ، رد وقال ” يا فندم في زنزانات…
أكمل القراءة »