رواية اين انا
-
روايات شيقه
رواية اين انا الفصل التاسع 9 بقلم ضحي ربيع
رواية اين انا الفصل التاسع 9 بقلم ضحي ربيع -انا الحماية ازاي مش فاهمة حاجة -الناغول من ابشع البشر علي الارض يفعلون اي شئ من أجل الجاه والسُلطة سلاحهم سحر العقول لم يستطيعوا السيطرة عليٰ حتى الأن لقوة حُبي لكِ وايضا حُبكِ لي -يعني تقصد أن سلاحنا الحُب وان سحرهم يُبطل عند الحُب القوى -وأن يكون حلالاً فيما يُرضى الله…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اين انا الفصل الثامن 8 بقلم ضحي ربيع
فضلت تصرخ وتحوقل برعب وهي شايفة التعابين علي جسمها كله تقريبا غمضت عيونها وهي بتصرخ وبتترعش لغاية ما دخلت الاوضة خديجة ووراها سُليمان -مولاتي ما بكِ لما تصرخين هكذا -ضُحى أ أنتِ بخير هل أصابك شئ كانوا بيسألوها وهما مرعوبين عليها وهي لسه بتترعش حاولت تتكلم -تعابين فيه تعابين علي جسمى انتوا مش شايفنها -ثعابين ولكن اين؟ فتحت ضُحى عيونها…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اين انا الفصل السادس 6 بقلم ضحي ربيع
بعدت نظرها عنه لأنه اتحرجت ولأنه يعتبر غريب عليها كان بالنسبالها دي سهوكة ولأنها كانت بتخاف من استلطاف الرجالة الزايد عن الحد لأنها عارفة أن معظمهم بيعمل كده بنية سيئة مش مجرد لطافة وأدب بس افتكرت أنها في عالم تاني اصلا وزمن غير الزمن خرج سُليمان وسابها تلمم شتات أفكارها تسترجع نفسها كأنها دخلت سينما عربية ومخرجتش منها رجعت بذاكرتها…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اين انا الفصل السابع 7
وقفت ضُحى متنحة من المنظر لقيت مِهاد بعد ما كانت واقفة بتحاول تقرب لسُليمان فجأة بقيت مرمية في الارض -لقد أخبرتكِ الف مرة ألا تقتربي متراً واحدا مني الا تفهمين مِهاد اتكلمت وعينيها كلها حسرة ووجع -ما بها أكثر مني ماذا فعلت هي لك اكثر مما فعلتهُ أنا كي تُتيم بها الي هذا الحد اتعدلت من علي الارض وقريت منه…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اين انا الفصل الرابع 4 بقلم ضحي ربيع
-عقد قرانك أنتِ وجلالة الملك سُليمان -ازاي يعني الراجل اي دخل حضني ده يبقي جوزي!!!! -بالطبع -طب قولي لي لماذا قامت الملكة اقصد والدتي بأخذي خارج القسطنطينية -لا أحد يعلم هدفها حتى الأن لقد قابلت الله بسرها -طب قولي لي كيف ومتى ذهبنا من هنا -بعد وفاة الملك وقبل مراسم تشييع جثمانه أخذت كلتينا ليلاً دون أن يرانا أحداً وذهبت…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اين انا الفصل الخامس 5
-يعني الملك هو الجندي الي كان مصاب طب واي الي جابه البلدة الي كنا فيها فضلت البنت بصالها ببلاها مش فاهمة كلامة -اقصد كيف عرف الملك بأننا نسكن بتلك البلدة -لم يكن يعرف الملك أننا هناك بل لو ظل الف عام يبحث عنا لم يجدنا -أذا كيف وصل إلي ذلك الطريق -أنها تدابير الله الذي رأف بقلبكما وجمعكما بصدفة لا…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اين انا الفصل الثالث 3
كل حاجة بتبقي مبهمة اكتر يعني ده نفس الشاب الي صورته ولا واحد شبهه هي في فجوة زمنية ولا دي كلها هلوسة بسبب قعدتها الطويلة لوحدها في شقتها قررت أنها مش هتستسلم وتطلع من الي هي فيه بأي شكل حتى لو هتتأقلم علي وضعها الجديد لغاية ما توصل لحل تخرج بيه من وضعها الباب خبط ودخلت نفس البنت -احمم….اعتذر مولاتي…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اين انا الفصل الثاني 2 بقلم ضحي ربيع
فضلت ضُحى باصة للبنت بزهول اكيد في حاجة غلط يا أما ده حلم غريب وطويل شوية وهتفوق -أتحتاحين لشئ مولاتي؟ -………….. -سمو الأميرة اتسمعينني فضلت ساكتة مش عارفه تتكلم ولا تتحرك حتى مستنية تصحى من النوم وبس تصحى تلاقي نفسها علي سريرها مستنية المنبه كالعادة بس فجأة دخل شاب بزي حربي قديم وسيف في وسطه انتفضت اول ما دخل فجأة…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اين انا الفصل الاول
الساعة سبعة الصبح قاعدة علي سريرها مستنية المنبه يرن عشان يبدأ روتين يومها المعتاد رن المنبه قامت شغلت اذكار الصباح رتبة سريرها وحاجتها خلصت الأذكار دخلت غسلت أسنانها اتوضت صلت ولبست اخدت الكاميرا بتاعتها وخرجت للصالة الفاضية حزنت لوحدتها بس مفيش حاجه في أيديها فتحت اقفال باب الشقة الكتيرة الي قافلة بيها علي نفسها من جوة خرجت من شقتها عشان…
أكمل القراءة »