رواية موعد مع القدر
-
روايات شيقه
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل السادس عشر والأخير
الحلقه ال16 والاخيره موعد مع القدر محمود قالها انه جاي بصفته قاض مش جوزها غمضت عنيها علشان ما يشوفش الرعب فيها وعضت على شفايفها علشان ما تصرخش محمود: ياسمين… اقعدي من فضلك طاوعته وقعدت على طرف الكرسي كأنها مستعده للهرب في اي لحظه حست انه مختلف، بارد ومتباعد… خرج شويه ورق وقلم، اكيد عايز يسجل اعترافها وحست انها نهايه حياتها…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الخامس عشر
ابو ياسمين ماسك رقبه صفاء وبيخنق فيها حاولت سميره تتدخل فرمي صفاء بعيد ومسك سميره وبدأ يخنق فيها هيا، جريت ياسمين على المكتب وخرجت مسدسها اللي كانت ديما محتفظه بيه ومش عارفه ليه يمكن لانه بيحسسها بامان، جريت لقت امها واقعه في الارض ومش بتحررك وسميره خلاص بتموت بين ايدين ابوها معرفتش هيا ازاي جتلها الجرأه بس قربت من ابوها…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الرابع عشر
اهلا اهلا بنتي الحبيبه خافت ياسمين ورجعت لورا بس ابوها مسكها من شعرها وجرها لجوه ورماها على الارض جنب امها الاب: بقى كده… تسرقي فلوسي وتهربي، فاكره انك هتفلتي مني كان في ايده عصايه كبيره، راح ناحيتها، ياسمين افتكرت العصايه دي اللي ياما اتضربت بيها لانه كسر مره بيها دراعها ومرتين رجلها، شدها من شعرها لحد ما صرخت حاولت امها…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثالث عشر
ماتيلدا قالت لياسمين انه محمود ماتيلدا: محمود اتصاب وحالته خطيره ونزف كتير جدا حست ياسمين انها هيغمي عليها وفعلا كانت هتقع لولا هانك اللي جري عليها ولحقها وقعدها على كرسي… وقفت ياسمين: عايزه اشوفه… لازم اشوفه. هانك: مش هينفع تشوفيه، معاه بيتر وده واحد من العمال بس كان ممرض قبل كده وهيحاول يوقف النزيف لحد الاسعاف ما توصل حست ياسمين…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثاني عشر
الحلقه ال 12 موعد مع القدر وقفنا لما محمود كان سكران ومسكها وقالها انه هيؤدبها فضلت ياسمين تضرب فيه وتشد نفسها بعيد ولانه كان سكران عرفت تفلت منه وصرخت فيه ياسمين: انت عايز تضربني علشان الساقطه دي؟ محمود: اضربك اه بس مش علشانها علشان انتي بتقللي من احترامي. وبعدين جيهان جت تبكي وتقول انك بهدلتيها وبعدين هيا مش ساقطه. ياسمين…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الحادي عشر
فضلت ياسمين اليوم كله في السرير من غير غدا او عشا كانت عايزه تخرج بس ماقدرتش تتحرك عرفت ان تعبها مش جسدي لكن نفسي. كمان محمود مرجعش المقصوره من ساعه ما اتخانقوا تاني اكيد هو نسيها واكيد هو مع جيهان مبسوط… الباب خبط على ياسمين وقامت فتحت لقت جيهان قدامها جيهان: مساء الخير ياسمين، ماشفناكيش على العشا ياسمين: اصلي مش…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل العاشر
فضلت ياسمين مع عمرو اكتر من ساعتين لحد ماهو نطق عمرو: انا اسف ياسمين ياسمين: مالوش لازمه الاعتذار ده مش غلطك عمرو: عارف بس بأنب نفسي لاني انا اللي قولتلك ياسمين: انت مكونتش تعرف انا مين وده كان القدر عمرو: قدر ايه بس كان المفروض اخرس خالص ياسمين: بالعكس انا مبسوطه لاني اتعرف عليك عمرو: ولي بقى انا سببتلك مشكله…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل التاسع
لحلقه التاسعه موعد مع القدر قعدت ياسمين على السطح وبعدين لقت ظل فوقها فتحت عنيها لقت راجل انيق طويل وملامحه راقيه مختلف تماما عن جوزها اللي شديد الجاذبيه معرفتش تتكلم فاتكلم هو: اسف لو بضايقك بس مفيش كراسي فاضيه وانا عايز استمتع بمنظر البحر فممكن اقعد جنبك؟ ردت بابتسامه هاديه: طبعا ممكن تقعد استاذ… شكرا واسمي عمرو. ياسمين: وانا ياسمين…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثامن
وقفنا لما ياسمين قالت لمحمود انه مش هيطول منها حاجه نروح لسمر وخالد. اخد خالد سمر للبيت القديم اللي على النيل الاشبه بكوخ وعدي الطريق كله في صمت من الاتنين لحد ما وصلو ومد ايده علشان يساعدها تنزل بس هيا رفضت مساعدته واول ما شافت الكوخ بصت لخالد باستفسار فقالها هو خالد: اهلا بيكي في عش الزوجيه. سمراتصدمت وصرخت ولفت…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية موعد مع القدر الفصل السابع 7
رواية موعد مع القدر الفصل السابع 7 وقفنا لما محمود قالها ان ابوها باعه ليه وانها بقت ملكيه خاصه لمحمود محمود: ابويا عنده حس دعابه غريب لانه ساعتها خيرني ما بين انه اتجوز واحده هو اختارها وبين حرماني من الميراث وطبعا انا قلتله اني افضل اعيش من غير فلوس على اني اعيش مع واحده ما اعرفهاش فخلاني سكران في ليله…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل السادس
وقفنا الحلقه اللي فاتت لما على قال لياسمين ان احمد هو الملياردير محمود المصري حست ياسمين ان رجليها مش شيلاها فقعدت على الكنبه على: انا متأكد، انا شفته مع ابوكي لما رهن قصره، هو انا متأكد على الرغم من هدومه البسيطه بس هو الراجل ده ياسمين: بس… بس هو بيعمل ايه هنا؟ انا مش فاهمه اي حاجه يا على على:…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الخامس
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الخامس سمعت سمر محمود وهو بيقول لجيهان انه راجل متجوز سمعت صوتهم خارجين فجريت على اوضتها والنار بتاكلها بقى الساقطه دي هيا اللي اقنعت محمود انه يوافق على خالد ده، لازم تتصرف وتعمل اي حاجه توقف الجوازه دي مش لازم تستسلم بسهوله، طلع النهار وكانت ياسمين واقفه في البلكونه تستمتع بشروق الشمس…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الرابع
وقفنا الحلقه اللي فاتت لم سمر كانت مع خالد ومره واحده طلعت تجري ومشيت من غير ما ترد على حد شويه وخرج خالد وراها وهو مبتسم جدا ياسمين: ايه اللي حصل؟ مالها في ايه؟ خالد: اديتها خاتم خطوبه ياسمين: وايه اللي بهدل شعرها كده وطلعت تجري ليه؟ خالد: علشان بوستها غصب بعد ما لبستها الخاتم ولما حاولت تضربني بالقلم بوستها…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثالث
حاول يقرب عليها وزعلت لان اول بوسه هتكون من نصيب واحد سكران وفجأه… وقبل ما يوصلها حست بيه بيبعد عنها ولما فتحت عنيها لقته مرمي على الارض هو وصاحبه ورفعت عنيها لقت عنين حاده بتبصلها. رجعت لورا كام خطوه. هو ده نفس الراجل الضخم اللي قابلته في المحل ومن اضطرابها داست على طرف فستانها ووقعت في بركه طينه وهدومها كلها…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثاني
فضلت يا سمين في سريرها تفكر في الست سنين اللي فاتو من ساعه ما هربت من بيت ابوها حياتها اتغيرت كتير. اشتغلت وبقت ساكنه في فيلا صغيره اشترتها لنفسها في الريف بعيده عن زحمه المدن وبعيده عن ابوها بكتيرولحسن حظها انه محدش كان بيعرفها لانها حتى وهيا مع ابوها ماكنتش بتخرج من البيت اتغيرت ياسمين جدا ومبقتش البنت الصغيره اللي…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الأول
اقتباس من الرواية افتكرت صفاء بمراره اليوم المشؤوم اللي جت عبير فيه البيت بكل وقاحه واعلنت انها حامل من حسين وانها قررت تفضل في البيت لحد ما تولد لانها حامل في ولد وهو الوريث، امها صفاء كانت هتنهار بس تماسكت علشان تحافظ على المظاهر اللي كرهتها ياسمين وكرهت ضعف امها واستسلامها وفضلت معاهم سبع شهور تعذب فيهم، وكل ما تشوف…
أكمل القراءة »